{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Vil tilride 2 årige {{forumTopicSubject}}

Hørte i dag en en lille 7 årige pige, som havde fået sin egen hoppe, og tillykke med det.
Men hun har gået til ridning i nogle få måneder, og har nu fået en 2 årige pony, som de vil tilride om ca. et halvt år.
Den er jo slet ikke færdig udvokset, hvad sir I heste kyndige om det ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil tilride 2 årige
  • #1   22. jun 2008 min bedstefar ville have mig til et marked til at hoppe op på to toårs hingste, og da sagde jeg nej, men han troede det var fordi jeg var bange, så han hev bare to andre til det , som så ikke anede de var så unge..
    synes det er idiotisk..

• #3   22. jun 2008 Sophie: Nej vel. Og moren til pigen har vi haft en diskution om ridning med pisk, som hun var meget i mod. (dressur). Jeg forstår det ikke !

• #4   22. jun 2008 Hvis den er færdigudvokset som 2,5 års kan man godt tilride den, men det er vgtgt at den får lov at få en voksepause til den er ihvertfald 3. Så er den jo fortilredet, når man vil til at ride mere.

• #5   22. jun 2008 prøver lige at formulere mig igen(: hvis den næsten er færdigudvokset(:

• #6   22. jun 2008 Vokser de ikke til de er omkring 5 år. En 7 årige pige kan jo ikke tilride den, det er helt idiotisk syntes jeg. de regner med den bliver omkring 145 stg.

• #7   22. jun 2008 Altså galopheste bliver redet til når de ca. er 1 1/2 til 2 år... alt for tidlig efter min smag.... der er jo forskellige meninger men at begynde at longere og give sadle på syntes jeg er oki

• #8   22. jun 2008 alt for tidligt! faari bliver først tilredet om ½ år.
    der er han 3½.

• #9   22. jun 2008 tilridning kan sagtens begynde når hesten er 2 så længe de er psykisk udviklet.

der er ingen der siger du skal trave og galopere, da det de bliver gjort van til sadel trense og det at have en på ryggen i skridt.

når alt dette ikke er fremmet for hesten mere holder man pause og lader hesten vokse lidt og så starter man igen, på den måde sker tilridningen på en mere rolig måde for hesten, det er der intet galt i

• #10   22. jun 2008 vil lige tilføje der self er forskel på racer, jeg ventede selv længere med min fjordhest da de på ingen måde er klar i den alder. hun var 3½ inden jeg begyndte.

man må jo tage en beslutning individuelt fra hest til hest

• #11   22. jun 2008 helt enig med <b> Miss perfect 2 (Rådgiver) * Team TWH * </b> det er alt for tidligt..

...og så vil jeg mene at pigen har alt for lidt erfaring til at tilride en unghest/plag!

• #12   22. jun 2008 Nogen som ikke har forstand på det, skal ikke købe en hest som de selv skal tilride.. Det er bare min mening!

• #13   22. jun 2008 Hvie hesten er udviklet til det , og klar tíl det - Både fysisk og psykisk, men kan man godt begynde stille og roligt.

Vi venter faktisk helst til de er 4, da de fleste af dem ikke vokser så meget på det tidspunkt.
    Men ellers 3år.
    Man skal jo altid vente til hesten er klar, om de så først er det som 6årige, så er man jo bare nød til at vente så længe (;

Og ja, pigen er efter min mening alt for ung og uerfaren til at kunne tilride.

<i>- Jette

• #14   22. jun 2008 for tidligt efter min mening.. lad den dog være barn lidt endnu

• #15   22. jun 2008 Jeg synes ikke det er okay at en 7-årig for ansvaret for sin egen hest, og selv skal tilride den. men det tror jeg nu næppe hun får, det lyder også som om moren er inde i det, så ville jo ikke være så bekymret..

• #16   22. jun 2008 Personligt gør jeg kun en 3 års ryttervandt, går ture og bare hygger om den, longere lidt og sådan og når den så er 4 rider jeg den til, så sys jeg personligtt de er mere udviklede i både krop, og hovede, og mere klar til at skulle lave noget.
    - og en 2 års, det er da rigtig rigtig dumt. !!! den er jo slet ikke færdig med hverken at vokse eller at være plag/barn. dne pony jeg lige har solgt nu tog mig meget lang tid at få til bare at vill en lille smugle, hun var helt i baglås og hadede at blikve redet og ha menneskelig kontakt i starten, og det tager så utrolig lang tid at få dem omvendt igen.

• #17   22. jun 2008 villw ikk tilride den før den er 3 smiley
    men det med en 7 årige ikk kan til ride den ja det kan vi diskotrer "staves"
    for min nabo (7 år) red men pony til. jeg hjælpe med at ligge sadel på, men ellers så gjod hun det selv og hun havde aldrig redet selv kun set mig og andre ride.
    hun var aldrig alene når hun arbejde med den. men gjord det selv smiley

• #19   22. jun 2008 Alcazar blev tilredet som 2 års af to piger.. Jeg har bare gjort det at han har fået et års pause med ridningen og jeg går igang igen her i sommerferien smiley

Min ridelærer Niels Hein Ruus siger at det er ligegyldigt fordi hvis hesten havde taget skade af det var det kommet..

• #22   22. jun 2008 noget uansvarligt med en unghest til en førstegangs heste ejer som tilmed er temmelig ung.. når det er sagt så syns jeg også det er for tidligt at tilride en 2års.. men som der længere oppe er skrevet så ka man jo sagtens starte nu med at longere og lægge sadel og trense på

• #23   22. jun 2008 det kommer da an på hestens race om det er for tidligt eller ej at starte tilridning af en hest på 2 år, vi far da sat os på to af vores jyder da de var to og det har de ikke taget skade af, men nu er det jo heller ikke så tit det sker da vi mest køre med dem.. Line som vi har haft fra hun blev født af har vi da trænet så småt da hun var føl med at hun ikke skulle være bange for noget som helst, og da hun var et fik hun seletøj på og vi begyndte at gå med hende for hun lærte at hun skulle gå frem selvom vi gik bagved.. da hun var 1½ tog vi en lille slæde tur med hende foran, da hun var lige knap to begyndte hun at komme for vognen, da hun var 3 trak hun et skib for første gang og nu hvor hun er 4 er hun ikke bange for noget som helst og man kan sige til hende hun fx skal gå til højre når vi er ude at køre og hun gør det, man kan bede hende om at blive stående og hun bliver stående til man går hen og tager i hendes grime og siger kom og så går vi ind i stalden eller bare sige til hende hun skal gå ind på hendes plads inde i stalden og hun gør det, og hun nyder faktisk bare at man siger de ting man vil have hende til istedet for at der fx bliver trukket alt for meget i tømmen.. kan få hende til alt og hun er ikke bange for noget det super dejligt at have en hest der er sådan.. så ved ikke om det er helt så dum en idé at starte lige så stille med til ridningen af den omtalte 2-årig hest, selv har vi fået de bedste heste når de er blevet trænet fra føl end en vi først har fået som 3-årig og som ikke har kunnet noget som helst.. så for mig er det fint at starte med træning nu, det skal bare være i mindre mængder og så bygger man mere på

• #24   22. jun 2008 At tilride en hest til der er 2 år gammel er fuldstændig hul i hovedet. Min veninde tilred sin hest som 3½ års. Og det første år blev den kun redet 2 gange om ugen. Nu her er han så begyndt ligeså stille at blive redet meget mere seriøst.

Han skal i ridning en måned til august. Han er lige fyldt fem..
    Og det mener hun selv er tiden til at de må begynde at lave noget mere. De skal have plads til at de kan vokse.
    Han blev for 2 år siden og så fik han lov til at gå næsten 9 mdr inden han begynde så småt at blive redet igen.

Vi har alt for tralvt med vores ungheste.
    Det hele skal gå så stærkt. Sæt dog tempoet lidt ned og lad hest være hest - den slal nok nå det den skal i sit liv

• #25   22. jun 2008 Det er en NFér

• #26   22. jun 2008 Sofie bliver tidligst tilredet om 1/2 år og hun blev 3 den 1 juni.. Også selvom hun ikke er vokset siden hun var 2, men hun er slet ikke færdig i sine ben og bringe endnu..

• #27   22. jun 2008 Forstår heller ik hvorfor man går igang så tidligt - der er en milion andre ting man kan lave / lege / træne med hesten inden..

• #28   19. dec 2010 jamen der er jo ualmindelig stor forskel på hvor udviklet hesten/ponyen er ... om den bliver let ryttervant som 2½ års er vel ok, så længe man holder de nødvendige pauser for at den får ordenlig ro til at vokse...

min datter var 6 år da hun tilred sin egen pony på 3 år, så det med at en pige på 7 år ikke kan tilride, holder jeg ikke på!!!

Kommentér på:
Vil tilride 2 årige

Annonce