{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

Vanrøgt af hest .. {{forumTopicSubject}}


Hvornår og hvordan kan man melde en hesteejer for vanrøgt ?

Ved en hest står i sit eget lort, ejeren kommer meget sjællent.. MAX 1-2 gange om mdr .. Og når hun kommer smider hun som regl bare en bør hø og halm ind til den.. Ingen andre tydelige tegn er der på hendes besøg ..
Hvor den er opstaldet skal man selv sørger for udmugning, give hø og halm samt lukke ind og ud fra fold.. Hver dag ..

Som sagt bliver der ikke muget ud, den kommer ikk på fold og har ikke kommet det i 3-4mdr ..
Den er begyndt og "væve", sparker på boksen, samt blevet krybbe bider ..
Den har ikke haft smed i lang tid, og sidst den havde fik den lagt 4 sko på, som den nu selv har trådt af. Sidste gang smeden var på besøg var i Oktober ´07.
Derved er hovende blevet meget grimme og lange ..

Vi er nogle stykker der giver den lidt hø og halm i ny og næ. Men det er ikke dagligt det bliver gjordt .. Og vi gør det bestemt KUN for hesten´s skyld ..

Men da man ikke bare kan tillade sig at lukke en andens hest på fold har vi ikke mulighed for dette .. Og den har ry for at rende gennem hegnet og eller gå amok på de andre heste ..
Den er ikke til at trække med, da den jo bliver ivrig og tilsyndeladende har glemt hvordan og hvorledes man befærder sig uden for boksen´s fire vægge .. Og over for mennesket ..

Jeg ringede til politiét i dag og spurgte hva jeg kunne gøre og hva der kræves af bevids for at den var vanrøgtet ..
Det var en værre hat af et fjols jeg snakkede med, og han mente bare jeg skulle passe den, da det var min pligt som vidne til vanrøgt. Og da jeg kom på gården ofte .. Vi kunne jo bare være et par stykker om det .. Han mente også at ejeren a gården "bare" kunne lukke den på fold ..
Men igen .. Hun får foder 3 gange dagligt, samt har fri adgang til frisk vand .. Og så er vi jo som sagt nogle der giver hende hø og halm, når det ser alt for slemt ud..

Jeg mener ikk jeg skal tage ansvar for en anden´s hest .. Det er ejer der har valgt at købe den .. Hun nægter at modtage hjælp med pasning eller få en part ..

Nogen a jer der har været udsat for dette ? - Eller ved hvad man skal/kan gøre for at hjælpe den stakkels hest ..

Hilsen en fortvivlet Michelle samt andre hesteejere på gården ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vanrøgt af hest ..
  • #1   16. jul 2008 I skulle kontakte ejeren og få en
    ordentlig snak om hvordan man holder hest ..
    Hvis det var mig det stod i den situation som I gør,
    ville jeg trosse ejern og hjælpe hesten ..
    (:


  • #3   16. jul 2008 Har i prøvet at snakke med ejeren... det kan jo være der er en grund til det......

  • #4   16. jul 2008
    Der er gentagende gange taget kontakt til ejer. Hvor hun lover og komme og det nok skal blive bedere, men intet sker ..

    Det er begrænset hvor meget vi kan hjælpe hesten når ejer ikke giver tilladelse .. Og du har ikke lov til "bare" og gå ind og passe en anden´s hest, uden ejer´s tilladelse ..

    Og hjælper vi hesten vil den jo i det lange løb ikke få det bedere da det jo ikke er en garanti at vi bliver stående med vores heste.. Det bedste for den ville jo være og komme til et nyt hjem..

    - Michelle ..


  • Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #5   16. jul 2008 hmm ja det er lidt svært... for det kan ikke være rigtigt at politiet først vil gøre noget, hvis der er ingen andre der gør.... for det er da godt af jer at i vil gøre det.... jeg ville være stædig og ringe hver dag og fortælle hvordan det ser ud.... og bede om at snakke med en anden... for han er da åbenbart skide ligeglad...

  • #6   16. jul 2008 **Pernica-foto * :

    Har du evt et tlf nr, eller på anden måde noget hvor vi kan få fat i dem på ? - Vil sige jeg er ret sikker på de ikke v se det som "hysteri" ..

    Regina og Jarpur -Fløjhoppe i DSP og lækkert hår :

    En masse dårlige undskyldninger og tomme løfter er hva vi får ud af hende .. Og lige meget hvad er der ikke en grund til hesten står uden smed besøg ca 7mdr. Eller uden fold besøg 4mdr. Osv osv osv ..

    - Michelle..


  • #7   16. jul 2008 Fia D :

    Jeg sidder med samme tanke.. Det kan simpelthen ikk være rigtigt.. Men han er jo tydeligt ikke bekendt med heste .. Da han bare ignorer hva jeg siger og beder mig passe den ..


  • #8   16. jul 2008 Kristina L :

    Igen .. Det hjælper IKKE og snakke med ejeren, det er prøvet de sidste mdr..
    Har du et tlf nr eller en mail eller noget ?

    - Michelle..


  • #9   16. jul 2008 Kristina L :

    Jeg kan hverken gå ind på den ene eller anden a de to sider ..

    - Michelle ..


  • #10   16. jul 2008 Prøv og hør, je kender udemærket godt den situation du er i og det eneste der er at gøre er at melde hende for vanrøgt
    Det går ikke at i bliver ved med at passe hesten , for en dag kommer ejeren og ser at der er ordnet hos hesten og så tænker hun fint, for så er der jo nogen der gør hende arbejde for hende, men hvis hun nu bliver sur over det, ja så skal hun bare have den lige i hovedet at hun er en fucking dyreplager. Jeg havde anmeldt det, muligvis tag billeder af hvordan der ser ud hos hesten, tag billeder af dens pels og hovene og vis det til Dyrenes Beskyttelse. Så skal du nok lave rav i den på den gode måde! Tro mig!


  • #12   16. jul 2008 ºIda & Mûlle <3º . :

    Det er lige præcis det vi ved og tænker .. Ser hun der er orden på det kommer hun bare mindre ..

    **Pernica-foto * :

    Er ved at skrive en mail til hende Anne-Mette Iversen ..

    Kristina L :

    Er ved at skrive en mail til hende Anne-Mette Iversen ..

    - Michelle






  • #14   16. jul 2008
    **Pernica-foto * :

    Har skrevet en mail hvori dette indlæg er kopieret ..
    Jeg har afsluttet den med min mail og tlf nummer .. Det må være seriøst nok .. Hun kan jo derved se jeg både har haft fat i Politiét og søgt hjælp herinde fra ..

    - Michelle ..


  • #15   16. jul 2008 Hvis ikke du hører fra hende inden et par dage, så lov os lige at du ringer

  • #17   16. jul 2008 Tal med den som har stedet og så må hun tage en snak med hende som ejer hesten

  • #18   16. jul 2008 hvordan er hesten i foder stand, hove osv ?

  • #20   16. jul 2008 **Pernica-foto * :

    Jeg regner m a ringe fredag hvis jeg ikke hører nærmere ..

    Tanja M :

    Det hjælper ikke og snakke med ejeren.. Ejeren a stedet har haft fat i hende flere gange .. Men de er for gode af sig ..
    Som du kan læse er hovene MEGET grimme, da den sidst havde smed Oktober ´07 .. Og der fik den 4 sko den selv har trådt af .. Så de er ikk særlig pæne ..

    Kristine F :

    Sitere fra indlægget :
    Men da man ikke bare kan tillade sig at lukke en andens hest på fold har vi ikke mulighed for dette .. Og den har ry for at rende gennem hegnet og eller gå amok på de andre heste ..

    Dette er grunden til vi ikke "bare" lukker hende ud ..
    Og igen .. Den er ikke til at trække med ..


    - Michelle ..


  • #21   16. jul 2008 Kristine F :

    Og vil lige tilføje, jeg ikke ønsker at den skal gøre skade på mine heste hvis den render gennem hegnet og går amok på dem ..


  • #22   21. jul 2008
    NYT NYT NYT NYT

    Jeg har idag, Mandag ringet og snakket med Anne-mette .. Super hjælp derfra ..

    Jeg går langsomt frem med at hænge hesteloven på Holly´s boks med overstregninger a de ting der ikk er i orden .. I håb om det hjælper ..

    Ejeren a gården får også en udskrift af hesteloven + nummer og hjemmeside adr på anne-mette .. Så de også evt kan få lidt råd og vejledning ..

    Håber det vil hjælpe lidt på det hele, men nu må vi se ..


Kommentér på:
Vanrøgt af hest ..

Annonce