505 visninger
|
Oprettet:
tinker {{forumTopicSubject}}
HEJSA...jeg søger med lys og lygte efter andre ejere af
Irish cob / tinker.... hvad bruger i af udstyr og en masse andet.... Ham jeg har købt er vant til bidløs trense, men jeg vil prøve med bid, da jeg ikke er helt sikker på ridning uden...
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.576
Jeg rider uden sadel og med hackamore. Snart bidløs trense.
Når jeg bruger sadel bruger jeg min maxam kombi med ekstra bred bom og har lige købt en westernsadel jeg håber passer.
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.576
Synes nu at du skal fortsætte det bidløse på din hest. Det er nu det bedste. Hvis du ikke er helt tryg ved den bidløse trense kan du evt købe en hackamore, som er en del kraftigere.
nov 2006
Følger: 97 Følgere: 105 Heste: 18 Emner: 62 Svar: 1.109
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 18 Svar: 417
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 3 Svar: 1
God fornøjelse med din nye hest !!
maj 2007
Følger: 200 Følgere: 180 Heste: 10 Emner: 20 Svar: 82
Så bruger jeg almindelig bid =)
Har redet med 3 ringet bid i spring da han var umulig at stoppe
Men nu bruger jeg 2 ringet bid tl både spring og dressur.
jun 2008
Følger: 37 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 137 Svar: 295
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 144
Og der behøves altså ikke alt muligt "stærkt" bid eller sådan noget på dem .. Bare lad dem forstå at det er dig der bestemmer tempo og vejen.. Så er de som en drøm
- Da jeg begyndte at ride den her tinker var han komplet umulig ja, han løb rundt og havde nada respekt for mennesker.. Der kom et stærkere bid på ham ja, og selvfølgelig reagerede han på det, da vi skiftede tilbage til normalt havde han ikke ændret sig særligt, kun "mod" mig, altså han reagere fitn på mine ben, og på staldgangen gjorde han intet, og reagere på stemmen .. Efter lidt tid med normalt bid gik han stabil af egen vilje og reagerede rigtig godt.
Når han f.eks "løb" i trav eller løb i galoppen skulle jeg bare lige træde igennem og vise ham at det er mig der bestemmer og så gik det godt igen
Såå, der skal ikke bruges noget stærkere form for bid / udstyr, bare alm. respekt
nov 2007
Følger: 126 Følgere: 105 Heste: 7 Emner: 35 Svar: 92
tinker