{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Salg , aflive beholde!? debat :) {{forumTopicSubject}}

Nogle heste har oplevet nogle slemmer traumer i deres liv. Lige som os mennesker , kan det sætte et stort ar på sjælen , selvom det måske ikke har været en stor ting. .
Nogle heste er ekstremt vanedannende der ikke kan finde ud af når tingene bliver lavet om. Nogle har måske haft en "psykisk'lidelse" hvis man da kan sige sådan om en hest. Stress , angst , og ekstremt dårlig mave , ingen ædelyst når tingene ændres bare lidt.


Jeg snakkede med en om det, her den ene dag, hvad jeg skulle gøre med Fie den dag jeg måske ikke vil ride mere , eller lign.

Så kom jeg til at tænke på hvad folk her inde mener.
Når hesten ikke vil spiser noget som helst næsten en uge fordi den for en ny boks over for den gamle, og begynder at spise så snart hun kommer "hjem" i sin egen.
Ikke kan blive opvarmet til springtræning, uden fortøj "for det plejer vi jo at have på når vi skal springe"
I dressursaddel på en spring bane er det ingen problem.
Altså det var bare eksempler.
Jeg kan se på hendes boks når hun har været ude for noget. For så er det hele noget møg.
Har det været som det plejer er boksen pæn nok.
Jeg fik hende som 8 årig skudt i hovedet.
Nu er hun endelig ved at falde på plads.
Og få sin rutine i hverdagen.
Synes det ville være synd at bryde den rytme. Da hun er en speciel dame, der let panikker .

Jeg tænker selv, hun skal ikke videre, Det ville være synd hvis hun skulle starte forfra med en ny, og ende med at blive sendt rundt til flere.
og så må jeg jo bare beholde hende. smiley
hvor nogle mener det synd hvis du ikke gider ride.
Naah . Hesten er da lige glad om jeg tuller lc niveau hjemme, eller M niveau smiley ?

Hvad mener i .
Jeg synes jo selv, at ikke alle heste egner sig til at blive solgt. Men samtidig er det synd at aflive en rask hest.

Jeg har jo valgt at få hende , og tager derfor ansvar smiley
Desuden vil jeg ikke af med hende. Men Kunne være sjovt at høre andres meninger .
Personen jeg snakkede med mente jeg skulle sælge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg , aflive beholde!? debat :)
  • #2   29. okt 2008 Fie er min baby, min ven !!
    Det bedste til hende ..
    Der sætter jeg virkelig hende før mig selv 110%
    Det samme gør jeg med chilli .

    Har lovet dem begge de skal være hos mig til de ikke er her mere.
    Realistisk med Chilli som snart er 23.
    Men Fie er kun snart 11 smiley
    Men har tænkt mig at holde mit løfte.
    Hun skal ejes af mig til hun drager til de evigegræsmarker en gang smiley


  • #3   29. okt 2008 Synes, der er mange gode perspektiver i debatten.

    Jeg synes selvfølgelig at ma skal give de fleste heste en chance, men det er meget på betingelser og vilkår.

    Jeg tog en 5 års hoppe ind, meget forvirret og faktisk livsfarlig - hun angreb og sparkede ud efter os med forben. Jeg mente hun var blevet en helt forandret hest - hun tog på og blev omgængelig, men med ét vendte det igen - hun ahvde helt atypisk adfærd på folden og træningen med hende var livsfarlig.

    Jeg fik hende slagtet efter 1½ år. En tilsyneladende sund og rask hest, men med et brist, som ikke kunne heles - hvad det end skyldte.

    Eksemplet fra min erfaring er dog noget anderledes end det du beskriver, men jeg mener til enhver tid at man skal vægte sin egen sikkerhed (og samvittighed og ansvar overfor andre) højere end ønsket om at hjælpe en hest - som om muligt ikke kan reddes.

    Det er ikke fair at lade en hest gå igennem de samm situationer med stres, forvirring og ikke mindst frustration. Hvis ikke det var muligt at beholde, så ville jeg til enhver tid få hende/ham aflivet eller slagtet.

    Louise


Kommentér på:
Salg , aflive beholde!? debat :)

Annonce