{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.210 visninger | Oprettet:

tror i hesten skal fole snart? {{forumTopicSubject}}

ja det er nemlig fordi min fasters hest donnatelli lå ned i løstriften idag og sagde nogle undelige lyde og sparkede sig selv i maven nogle gange og så kom der også noget vand men hun svedte ikke

tror i hun skal fole snart hun er sat her imellem igår og den 10 marts. Hvad tror i

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tror i hesten skal fole snart?
  • #2   28. feb 2009 går den i løsdrift op til folingen? burde den ikke kmme i foleboks, og blive overvåget?

• #3   28. feb 2009 det tror jeg (:

• #4   28. feb 2009 marie-louise - hvorfor skal hesten ikke have lov til at være hest og fole naturligt i sine vante omgivelser???

hvis man bor på stedet kan man jo lige så nemt overvåge en hest i løsdrift som i boks????

til tråd starter - muligvis foling tæt på..

men jeg ville nok tjekke den for kolik for en sikkerhedsskyld

• #5   28. feb 2009 BØR en hest blive overvåget når den skal fole? Så har jeg da også hørt den med....
    Der er nogle der vælger at overvåge.

Hvis bare der ikke er probbet i løsdriften og der er plads og rent. Det sker da meget ofte at hopper foler på folden, så er en løsdrift i det mindste ikke en smule bedre?

Jeg går ud fra at din faster ved hvad der sker med hendes hest og at den skal fole en af dagene, så hun har nok styr på det. Hvis der er kommet vand ud vil jeg da helt klart mene at folingen er nært forestående smiley

Sørg for at hun har det rent omkring sig, og ro (luk de andre heste ude hvis i kan) og ellers lad hende få ro, men hold diskret øje hvis det tager længere tid.

• #6   28. feb 2009 den <b>burde</b> ikke komme i foleboks , folkens smiley
    - hvis hesten er vant til at gå i løsdrift, vil det helt sikkert kun stresse hoppen unødvendigt, at blive lukket ind i en boks.

Min hoppe folede i sommeren 2007, et fint hingsteføl PÅ MARKEN smiley
    Det sker der intet ved, hvis man har sikret marken/løsdriften inden, og self. holder øje med hoppen .

.. ja, jeg vil sige at det kan være tegn på at hoppen snart foler.
    Kommer der mælk ud af yveret?

• #7   28. feb 2009 og som Sandie siger, så tjek efter symptomer på Kolik. Det kunne jo være :S uha nej, ville ikke være rart. Men ved ikke så meget om det. tror at hun vil rulle sig en del osv. tror ikke at de ruller så meget når de skal fole - tørretumblerfoling >< haha, rundtosset føl der kommer ud af det i hvert fald smiley

• #8   28. feb 2009 LANGT de fleste skader på hoppe og føl kommer faktisk når hesten foler i BOKS..

hoppen kan MEGET lettere ligge sig oven på føllet.. komme til at ligge sig selv i klemme med væggen osv osv...

• #9   28. feb 2009 Ja man skal passe på man ikke fratager hestene deres natur ved konstant at overvåge dem. -mener jeg.
    En foling er en naturlig ting som de fleste heste klarer selv smiley

• #10   1. mar 2009 min faster har sat alrm på hende så når hun begyneder og svede biber det inde i deres hus meget højt og vi har luket ind il løstriften så den bare får en stor boks istedet

• #11   1. mar 2009 det lyder bare rigtig godt smiley Håber at folingen går godt og at føllet bliver levedygtigt og velskabt smiley

held og lykke

• #12   1. mar 2009 taak

Kommentér på:
tror i hesten skal fole snart?

Annonce