{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Hesten lærer rytteren af springe! Tror i på det? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg sad her og tænkte lidt smiley
Da jeg købte Landeur for snart 2 år siden, kunne jeg absolut ikke springe.. Hver gang stivnede jeg, og skulle egentlig smage på sandet hver gang.

Lidt tid efter jeg købte Landeur begyndte jeg at springe lidt på ham.
og jo mere jeg sprang, desto mere afslappet blev jeg! smiley
Og på 1 år har jeg "kun" smagt på sandet 2 gange. frem for 20 smiley

Vi startede på de små og sidste gang vi sprang kom vi op på 70 cm og jeg blev sidende på!

Når. Tror i på at hesten kan lære rytteren fx at springe!? smiley

Efter denne oplevelse med Landeur tror jeg højt og helligt på det! smiley
Og jeg tror at hvis ikke jeg havde købt Landeur var jeg nok aldrig kommet i gang med at springe.! smiley

Her er en lille video fra vores "spring eventyr" smiley

http://www.hestegalleri.dk/video/diverse_hest/319208-hesten_der_laerte_mig_at_springe

I må meget gerne kommentere på videoen med både ris og ros.. Jeg er nybegynder og tager i mod alt hjælp der kommer!:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hesten lærer rytteren af springe! Tror i på det?
  • #2   5. jul 2013 Hrefla: Ja det kan du have ret i! smiley
    Undervisning har jeg dog os haft på, men ikke så længe tror det 3 gange eller sådan noget. ellers har mig søster og jeg selv klaret det med hesten! smiley

• #4   5. jul 2013 tror at man kan stole så meget på hesten at man springer med, jeg selv har haft problemer med at bedømme afstanden på min tidligere hest, men på min nuværende hest, følger jeg bare med.

• #5   5. jul 2013 Man får i hvert fald meget hjælp, hvis man springer på en hest, der er ærlig og selvgående, og som har styr på afstande - især hvis den springer, selvom du ikke har styr på det! smiley

• #6   5. jul 2013 det tror jeg 100% på!
    Min hoppe har lært mig så meget..
    Da jeg var mindre sprang jeg alt, men holdt en pause fra ridningen og blev bange for at springe.

Så fik jeg min hoppe, som ELSKER at springe, og da jeg gerne vil have en glad hest måtte jeg jo igang..
    Først bomme på jorden, det gad hun ikke, så en cavaletti, det var bedre, små kryds, så begyndte det at ligne noget for hende..

hele vejen igennem måtte hun tage til takke med en rytter der bare fulgte hende og gjorde som hun gjorde..

idag elsker jeg springningen igen, og takket være min hoppe er min teknik faktisk også okay..
    Hun sprang for mig i starten, men mere og mere kunne jeg begynde at tage styringen og bede hende om sværere og sværere ting og kombinationer smiley

så ja, jeg tror på det smiley

• #7   5. jul 2013 Ja:) Jeg er selv blevet 100 gange bedre til at springe, ved at ride på en meget dygtig springpony til undervisning:D

• #8   5. jul 2013 Dejligt i andre os har haft sådanne oplevelser! smiley
    Landeur er 100% selvgående og springer alt. har før sprunget mb klasser så han er en super springer.
    Tror os det måske er grunden til at han har kunne hjælpe mig så langt smiley

• #10   5. jul 2013 Ja det tror jeg på:-) Første gang jeg sprang var ca 40 cm hvor hverken jeg eller hest havde sprunget før:-) Siden sprang jeg 50-80cm på en rutinert hest. Det gik fint på 70cm. Havde lidt problemer ved 80 cm men efterhånden gik det fint. Burde have haft underviser på som hrefla og Laura siger smiley

• #11   5. jul 2013 Ser rigtig fint ud.. Du kan være stolt af dig selv! Det eneste jeg lige ligger mærke til er din hånd smiley Du skal huske at give mere efter i hånden over springet, så hesten kan strække halsen frem og ned.. På den måde kommer din hest til at bruge ryggen rigtigt.

.. Bare et råd! smiley Ellers super flot!

• #12   5. jul 2013 Julie B: Mange tak. det vil jeg huske på næste gang jeg springer. og få søster til at sige det til mig hele tiden! Tak! smiley

• #13   5. jul 2013 Ja det tror jeg;-) smagte selv sandet en del gang med indy og endt med helt af miste lysten til spring men efter vi købt Champ der redder min røv når jeg failer er jeg begyndt igen;-) så jo tror på det<3

Kommentér på:
Hesten lærer rytteren af springe! Tror i på det?

Annonce