Bed af jalousi.. - hvad gør jeg nu? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg aldrig rigtig troet på at heste som sådan kunne udvise følelser. Altså når min mor sagde, ''se hvordan Frida kigger på¨dig når du står ved den og ikke ved hende, eej hvor er hun jalou'' .. har jeg bare grint lidt af det, og ikke rigtig tænkt mere over det.
Men så igår fik min mor og moster en hest, og nej de har ikke forstand på det, så selvfølgelig bliver jeg nød til at hjælpe dem, og være omkring hesten. Men den skulle ikke stå alene i stalden når vi ordnede den, så frida stod i boksen igår da vi striglede. De havde været på fold sammen, men Frida kunne ikke lade den være, såhun blev sat tilbage på hendes normale fold. Men der ville jo ikke ske noget når vi var indei stalden, for der var hun jo i boks.
Og det skete heller ikke rigtig noget, ikke andet end at jeg ALDRIG har set hende være så aggressiv overfor en anden hest, tænderne var fuldstændig blottet.
Men jeg tænker ikke rigtig over det, og hjælper jo bare til med den anden hest, imens frida står og er rigtig gal over i boksen.
Hestene står i boks ved siden af hinanden, men der er hængt et tæppe op, for at frida skal falde lidt til ro, den anden hest er slet ikke påvirket af hendes opførsel.
igår aftes vil vi op og se hvordan det gik, og det var godt at se, at Frida var lidt roligere. Og jeg sørgede for at hilse på hende først, og stå sammen med hende, før jeg gik over til den anden, imellem tiden havde både min moster og mor, stået mellem de to bokse, uden at der var sket noget. Men da jeg stiller mig der, og rækker hånden ud for at røre ved den anden hest, bider Frida mig så hårdt i armen, at jeg går fuldstændig i knæ :s.
Man kan tydeligt se på Frida bag efter. at hun ved det her ikke var smart. Hun stod bare og puffede til mig. Og det skal siges at hun normalt aldrig gider at nusses om.
Men jeg tager hende så ud af stalden og går lidt med hende for mig selv, og strigler hende, og inde i stalden igen holder jeg mig bare fra den anden.
Men jeg ved virkelig ikke hvad jeg lige gør med Frida, for hun vil jo blivwe ved med at være den jeg først tager mig af og ordner, hun bliver IKKE og ALDRIG sat til side frem for den anden. Men hvad gør jeg lige når jeg skal arbejde med den anden? Jeg har indtil videre valgt at sætte hende langt væk, på fold eller sådan, når jeg skal lave noget med den anden. Jeg tror ikke hun kan finde på at bide mig igen, men hvordan skal jeg lige reagere? og hvad havde i gjort?
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.519
dec 2006
dec 2006
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.804
mit eget føl går også og er som din lige pt. når jeg står i en klynge sammen med føllene, og plagen, Klint, Pernille, Sofie og Aimeé så ved alle på nær Aimeé at det er mig der er førerhesten, og de ligger under mig, så er der liige mit føl der er under den mening at det er hendes mor der bestemmer, så så sent som i går da jeg stod med den ene arm på Sofie og nussede med KLint, mærkede jeg pludselig et tandsæt på hver sin side af min arm, og kigggede så over på mit føl, der havde gabt over min arm, uden at bide til, bare lige for at fortælle at hun mente jeg ikke skulle stå med de to jydeføl, Jeg tog simpelthen og bed hende på mulen, så hårdt at hun bed til i min arm før hun slap, men hun fik at vide at det var MIG der bestemte, og det accepterede hun igen. det gælder højest sandsynligt ikke om jalousi, hestene har ingen jalousi på folden, de har deres rangorden, og det er dér du skal ligge øverst... det at kommunikere med hesten skal foregå med kroppen, for de har ingen tale, derfor er det en god idé at studere heste på folden, og lære at kommunikere i deres sprog.
dec 2006
dec 2006
apr 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 239
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
men nok om det, mit råd til dig er at du næste gang er klar, ikke anspændt, men holder øje med hende og irettesætter hende med det samme!
Bed af jalousi.. - hvad gør jeg nu?