{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
384 visninger | Oprettet:

Bed af jalousi.. - hvad gør jeg nu? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg aldrig rigtig troet på at heste som sådan kunne udvise følelser. Altså når min mor sagde, ''se hvordan Frida kigger på¨dig når du står ved den og ikke ved hende, eej hvor er hun jalou'' .. har jeg bare grint lidt af det, og ikke rigtig tænkt mere over det.

Men så igår fik min mor og moster en hest, og nej de har ikke forstand på det, så selvfølgelig bliver jeg nød til at hjælpe dem, og være omkring hesten. Men den skulle ikke stå alene i stalden når vi ordnede den, så frida stod i boksen igår da vi striglede. De havde været på fold sammen, men Frida kunne ikke lade den være, såhun blev sat tilbage på hendes normale fold. Men der ville jo ikke ske noget når vi var indei stalden, for der var hun jo i boks.

Og det skete heller ikke rigtig noget, ikke andet end at jeg ALDRIG har set hende være så aggressiv overfor en anden hest, tænderne var fuldstændig blottet.
Men jeg tænker ikke rigtig over det, og hjælper jo bare til med den anden hest, imens frida står og er rigtig gal over i boksen.

Hestene står i boks ved siden af hinanden, men der er hængt et tæppe op, for at frida skal falde lidt til ro, den anden hest er slet ikke påvirket af hendes opførsel.

igår aftes vil vi op og se hvordan det gik, og det var godt at se, at Frida var lidt roligere. Og jeg sørgede for at hilse på hende først, og stå sammen med hende, før jeg gik over til den anden, imellem tiden havde både min moster og mor, stået mellem de to bokse, uden at der var sket noget. Men da jeg stiller mig der, og rækker hånden ud for at røre ved den anden hest, bider Frida mig så hårdt i armen, at jeg går fuldstændig i knæ :s.

Man kan tydeligt se på Frida bag efter. at hun ved det her ikke var smart. Hun stod bare og puffede til mig. Og det skal siges at hun normalt aldrig gider at nusses om.
Men jeg tager hende så ud af stalden og går lidt med hende for mig selv, og strigler hende, og inde i stalden igen holder jeg mig bare fra den anden.

Men jeg ved virkelig ikke hvad jeg lige gør med Frida, for hun vil jo blivwe ved med at være den jeg først tager mig af og ordner, hun bliver IKKE og ALDRIG sat til side frem for den anden. Men hvad gør jeg lige når jeg skal arbejde med den anden? Jeg har indtil videre valgt at sætte hende langt væk, på fold eller sådan, når jeg skal lave noget med den anden. Jeg tror ikke hun kan finde på at bide mig igen, men hvordan skal jeg lige reagere? og hvad havde i gjort?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bed af jalousi.. - hvad gør jeg nu?
  • #1   12. apr 2009 Jalou = jaloux

• #2   12. apr 2009 Den kom først igår .. Og ja jeg skal give det tid, det ved jeg .. men jeg tør næsten ikke nærme mig dens boks når Frida er der ..

• #3   12. apr 2009 De kommer alligevel til at gå på fold sammen, så jeg tror at flytte den ene, vil bare være at udsætte deres kamp .. Den nye skal lige idag, og måske imorgen gå sammen med en anden unghest, på en jordfold, men så skal hun også ud til Frida, og de andre .

• #5   12. apr 2009 du skal tage dig sammen og sætte dig i respekt, for din hest er førerhesten overfor dig, og den ny er sat under hende, så nu har hun lige vist at DU ligger under din egen hest i hierakiet, den er ikke god. har selv prøvet det, og min mor har prøvet det, der er ikke andet end at vise at DU bestemmer, så begynder din hest ogaå at acceptere at den anden hest er under dig, OG din egen også er det. du skal være førerhesten i den flok...

mit eget føl går også og er som din lige pt. når jeg står i en klynge sammen med føllene, og plagen, Klint, Pernille, Sofie og Aimeé så ved alle på nær Aimeé at det er mig der er førerhesten, og de ligger under mig, så er der liige mit føl der er under den mening at det er hendes mor der bestemmer, så så sent som i går da jeg stod med den ene arm på Sofie og nussede med KLint, mærkede jeg pludselig et tandsæt på hver sin side af min arm, og kigggede så over på mit føl, der havde gabt over min arm, uden at bide til, bare lige for at fortælle at hun mente jeg ikke skulle stå med de to jydeføl, Jeg tog simpelthen og bed hende på mulen, så hårdt at hun bed til i min arm før hun slap, men hun fik at vide at det var MIG der bestemte, og det accepterede hun igen. det gælder højest sandsynligt ikke om jalousi, hestene har ingen jalousi på folden, de har deres rangorden, og det er dér du skal ligge øverst... det at kommunikere med hesten skal foregå med kroppen, for de har ingen tale, derfor er det en god idé at studere heste på folden, og lære at kommunikere i deres sprog.

• #6   12. apr 2009 Jeg vil rigtig gerne have klappet hende sådan en, men jeg nåede ikke at reagere pga. at smerten var så stor, at jeg bare gik i knæ. Og at klappe hende bagefter vil være syndt, for det vil hun ikke forstå. Som sagt tror jeg ikke hun vil kunne finde på at bide mig igen, for hun VED det er forkert, og hun har ALDRIG gjort det før. hun har end aldrig bidt ud efter mig før .. men jeg begyndte på, at når hun kom hen til mig i boksen, og blottede tænder af den anden, så jagede jeg hende også væk fra mig af. Og prøver hun at bide mig igen, vil jeg reagere så godt jeg nu kan, hvis hun ikke får fat.

• #7   12. apr 2009 Camilla M: som skrevet før, vil jeg rigtig gerne have bidt/slået hende igen, men det gjorde så ondt i min arm, at jeg gik lige i knæ. Der ud over var jeg også fuldstændig chokket, så jeg nåede DESVÆRRE ikke at reagere som jeg burde.

• #9   12. apr 2009 min den ene var også mega jalux, da jeg fik min den anden smiley men hun har heldigvis altid haf for meget respekt over for mig at hun aldrig kunne finde på at bide smiley så engang imellem måtte min den nye have et nap af hende i stedet for.. da de havde fundet ud af hvem der bestemt over hvem.. blev de totalt bedste venner:) så tror bare at du skal give hende lidt tid til at venne sig til det smiley det er jo også nyt for hende.. og sørg for at sætte dig i respekt! selom det aldrig er rart at skulle "nappe" igen..

• #10   12. apr 2009 jeg skulle op på min venindes hest, og hun gav mig så en "hestesko" altså en hånd, og imens stod min lidt væk og ventede, lige pludselig slår det klik for hende og hun går til angreb på den hest jeg var på vej op på, heldigvis fik min veninde råbt af hende og stoppet hende.. men hvis jeg havde været på jorden ville jeg ikke holde mig tilbage fra at slå hende.. altså med det samme da hun hoppede frem (ikke straf ;P) for det er ALT for farligt

men nok om det, mit råd til dig er at du næste gang er klar, ikke anspændt, men holder øje med hende og irettesætter hende med det samme!

Kommentér på:
Bed af jalousi.. - hvad gør jeg nu?

Annonce