{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
484 visninger | Oprettet:

Kraniebrud {{forumTopicSubject}}

Queen var så uheldig at få et kraniebrud i går på folden da en af rideskolehestene smuttede ind på hoppefolden. Vi blev kontaktet da hun kom ind med et sår i hovedet, men umiddelbart så det ikke slemt ud og hun virkede da også frisk nok. Dog ville hun ikke lade nogen komme til at se på såret. Da jeg så kommer fra arbejde tager jeg forbi og synes da heller ikke at såret ser så slemt ud men da jeg gerne vil vide om det er dybt eller ej samt at hun ser sløv ud, kontakter jeg dyrlæge. Og sikke et held. Hun havde fået kraniebrud ca midt mellem øjnene, kunne dyrlægen konstatere efter at hun havde fået noget bedøvende, så af sted til dyrehospitalet hvor hun fik taget røntgenbilleder. Bruddet sad så heldigt at hverken hjerne eller syn var beskadiget, og stykket af knoglen som lå en 3-4 cm inde er så vidt dyrlægen kunne se i et stykke. Så i dag skal hun opereres og stykkes skal sættes på plads og dyrlægen mente meget sikkert at hun nok skulle blive så god som ny. Men sikke en forskrækkelse! Dyrlægen sagde også at vi virkelige havde været heldige, havde bruddet siddet bare 5cm højere oppe, ville det næsten med sikkerhed havde givet en hjerneskade..

Er der nogle der har erfaringer fra sådanne operationer? Selvom dyrlægen er positiv er jeg stadig nervøs..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kraniebrud
  • #1   17. apr 2009 Ej hvor grimt... :S PUha.. godt den blev undersøgt... Jeg har desværre heller ingen erfaring.. Men ønsker dig og din hest alt det bedste.. smiley

• #2   17. apr 2009 eller skal jeg skrive heldigvis.. smiley Men hold os gerne opdateret.. smiley

• #3   17. apr 2009 Tjah....jeg mistede desværre Amadeus på den måde sidste år.
    Han slog hovedet på en rendegraver og slaget ramte lige under pandelokken.
    En dyrlæge tilså ham....desværre ikke en særlig kompetent dyrlæge, for i følge ham kunne en skade inde i hovedet ikke komme på tale. Det resulterede i at min ellers så tillidsfulde og selvsikre hest forandrede sig til et stresset nervevrag.
    Pga efterfølgende traumatiske hændelser for os begge, valgte jeg at lade ham aflive.

For mig var den altafgørende faktor hans tydelige adfærdsændring. Han var ikke den samme og ville ikke få et etisk godt liv igen.

Jeg tror det betyder meget hvor slaget er. Og at du er så heldig at have en god dyrlæge er selvfølgelig også vigtigt.

Jeg krydser fingrer for både dig og Queen.

Mvh Dorthe

• #4   17. apr 2009 Puha, held og lykke med det hele. smiley

Jeg har ikke erfaring omkring hest, men mig selv. smiley
    Da jeg var lille, fik jeg også kraniebrud, og blev opereret.
    Kan ikke huske noget fra dengang, da jeg kun var 1-2 år gammel. smiley

Men operationen er ihvertfald gået fint, (tror jeg da, jeg lever jo endnu. :b), og det er jo 15-16 år siden, så dyrlægerne & de almindelige læger, burde jo være blevet meget bedre siden - på trods af min foreløb uden problemer. smiley

Men ihvertfald, held og lykke, og god bedring..

• #5   17. apr 2009 rideskolen dækker vel dine udgifter !! men stakkels din hyp godt du var vågen.

• #6   17. apr 2009 en lille opdatering: Operationen gik godt, her et billede efter operationen http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=146953 så det var en stor lettelse selvom hun ser frygtelig ud smiley

• #7   18. apr 2009 Hvor er det bare godt! Rigtig god bedring med hende smiley

Kommentér på:
Kraniebrud

Annonce