{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.128 visninger | Oprettet:

Hjortetaksolie. Hvad synes hesten? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg overvejer lidt om jeg skal købe hjortetaksolie til min hest, men jeg finder det lidt bekymrende at beskrivelsen på flaskerne siger:

"Med hjortetaksolie kan man undgå dyrs afgravning af træers bark. Det kan endvidere bruges som afskrækningsmiddel udendørs. Det afviser effektivt dyrene i de områder, hvor de ikke er velkomne"

Hvis det virker afskrækkende for ALLE dyr, hvad synes hesten så om at have den slags sprayet på sig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjortetaksolie. Hvad synes hesten?
  • #1   3. jul 2009 hjortetaksolie det er helt sikkert noget der lugter, og hestene er hller ikke så glade for lugten, men det er diverse flyvende dyr heller ikke. Bruger det engang imellem til mine heste når der er for mange bremser. Det skader ikke, men lugter abselut ikke godt, og skal man sprøjte det på anbefales det at gøre det udedørs, da det ellers ikke er til at være i rummet hvor man har brugt det.

Men det virker okay til insekter som sagt.

• #2   3. jul 2009 Det skulle stinke af helveds til.
    Og så læste jeg lige i en af de andre forums, at det kunne være kræft fremlaldende, ved ikke om det passer, men så ville jeg sku ikke ture købe det.

• #3   3. jul 2009 Hjortetaks olie er FINT til heste, har brugt det på mine, jeg undgår bare hals og manke.

og JA, det stinker rigtig rigtig grimt, men det holder en hel sommer og normalt er det faktisk lavet til kannibalisme blandt grise, så dyrene er vant til at de selv lugter af det.

• #4   3. jul 2009 jeg har lige læst at hjortetaksolie er kræftfremkaldende, så hvis jeg var dig ville jeg bestemt ikke købe det!
    men ja, det stinker! xD

• #5   3. jul 2009 Hallo piger, fordi at en eller anden skriver i et forum det er kræftfremkaldene så panikker i fuldstændig?

Der er jo ingen dokumentation der støtter påstanden!

• #6   3. jul 2009 Anne-Sofie, hvis det er lavet til kanibalisme blandt grise, så kan grisene vel ikke lide lugten af det? Hvis de var vant til lugten af det og ikke generet af det, så begyndte de vel bare at æde hinanden igen.. ?

• #7   3. jul 2009 Jeg lavede et indlæg, for ikke sålænge siden om det samme.. Men der var nogen herinde fra, der skrev at det var taget ned fra hylderne i butikkerne igen.. Da det kan være kræftfremkaldende..

• #8   3. jul 2009 Ja men alt i verden er efterhånden kræftfremkaldende synes jeg smiley

Så selvom det selvfølgelig ikke er klogt at smørre noget der er kræftfremkaldende på sin hest, så er jeg også interesseret i at høre om hesten i det hele taget synes om at have det på? For hvis det er afskrækkende for ALLE dyr og direkte brugt til at holde grise væk fra hinanden, så tror jeg ikke at hesten synes det er verdens bedste idé at lugte af det!

Så må min hest altså bare leve med at hans øjne løber i vand her til sommer..

• #9   3. jul 2009 Personligt ville jeg ikke bruge det. Er ikke så vild med midler til afskrækkelse af insekter, der bruges til heste uden at være beregnet til det. Blandinger med citron, hvidløg, og eddike har jeg ikke noget med, for det er noget man ved hvad er. Men ellers går jeg meget ind for at man spendere penge på noget rigtigt insektmiddel til heste (:

• #11   3. jul 2009 Synes bare ofte jeg har hørt at de rigtige insektmidler ikke har nogen effekt overhovedet på hestene, med mindre de lige er blevet sprayet på.

Og jeg kan jo desværre ikke gå og spraye min hest hver 2 time, da jeg bor en time væk fra hans opstaldningssted og derfor kun er der hver anden dag.

Og fluemaske er ingen løsning da han går i løsdrift med nogle unge rødder som bare ville pille den af ham i løbet af et par timer..

Og fluenet ville ikke ændre noget, for han har en lang pandelok, som fungerer på samme måde som et net.

Så er ved at løbe tør for løsningsforslag smiley

• #12   3. jul 2009 Det er forskelligt hvilke heste midlerne virker på .. Det jeg lige har købt til min, virker udemærket ..
    Ellers vil jeg forsl¨blandingerne med eddike, citron osv. Men som skrevet er det også fordi jeg personligt ikke er så vild med det andet.

• #13   3. jul 2009 Maj fik sprayet det på yveret, og hun blev ikke udstødt af den grund smiley

Vi sprayer med Ekholms for tiden, og det er effektivt synes jeg.

• #14   3. jul 2009 Der står ikke nogen steder på flasken, at det er kræftfremkaldende. Find noget dokumentation for det, inden man afskrækker alle andre.

Jeg bruger hjortetakolie til min hoppe, når vi rider i skoven. Det virker og det lugter. Men alt det andet l.o.r.t man kan købe lugter også ret dårligt. Hjortetakolie skal bruges omhyggeligt, det er en anden side af sagen.

Og at det bruges til at holde dyr fra at æde bark. og bruges mod kanimalisme, det siger jo bare lidt om at det har en virkning.

Man bør sprøjte sin hest med et jævnt strøg. Således der ikke kommer for meget på samme sted, da det i direkte sollys kan blive så varmt at hesten "brænder" sig. Jeg giver et strøg under maven, ved bringen, over manen, i halen og dubber 2 steder på alle 4 ben. Det virker upåklageligt! Og helt ærligt, det lugter ikke så slemt. BRUG DOG HANDSKER, så slipper du for at lugte selv resten af dagen;-)

• #15   3. jul 2009 Signe B: Det virker afskrækkende på hjorte smiley
    Det er som regel dem man prøver at få til at lade være med at skrælle barken af træerne.
    Hestene siger ikke noget til lugten.

Men du skal vist snart være heldig hvis du kan finde noget til salg, for det er ved at blive taget af markedet fordi det er kræftfremkaldende smiley

• #16   3. jul 2009 Tinna S: Min svigerinde er bestyrer i matas, og de har fået at vide at de skal sælge hvad de har og ikke tage mere hjem, da midlet nu bliver forbudt i Danmark.
    Selvfølgelig står det ikke på flasken at det er kræftfremkaldende. for havde man vidst det da det blev produceret, var det jo aldrig kommet på markedet.
    Men det tages af markedet nu, da man har bevist at det er stærkt kræftfremkaldende.

• #17   3. jul 2009 Mht om hun kan lide det... Min hoppe vil ikke sprøjtes med nogen ting. Men hun finder sig i det og de andre i flokken fjerner sig ikke fordi hun kommer.

Som sagt bruger jeg det kun når vi rider. På fold går hun med dækken og maske, eller frynser. Der på er sprøjtet Fri- for bremser på.

• #18   3. jul 2009 Hestegalleris Mirakel:
    Hvad hedder det du har købt til din hest som du synes virker?

• #19   3. jul 2009 Signe: Det kan jeg faktisk ikke huske, men det er købt i horze (aalborg), og er ekstra stærkt, brugsanvisningen er på enten norsk eller svensk. Det står ude ved hesten ligenu, så kan desværre ikke finde det rigtige navn. Men kan være man evt. kan finde de tpå deres hjemmeside.

• #20   3. jul 2009 Min erfaring med det er, at det virker kortvarigt, det kan ses på pelsen i evigheder efter påføring hvis hesten er lys, det lugter frygteligt og er umuligt at få hændene hvis man er uheldig.

• #21   16. okt 2014 Hej

Da jeg nu har været så uheldig at sprøjte lidt hjortetaksolie på min hest i manke og hale ved jeg ikke hvordan jeg skal få det af da jeg skal til et kursus om 4 dage og massere hesten og han kan ikke blive vasket da det er for koldt og det stinker, ved i havd jeg skal gøre

• #22   16. okt 2014 Hej

Da jeg nu har været så uheldig at sprøjte lidt hjortetaksolie på min hest i manke og hale ved jeg ikke hvordan jeg skal få det af da jeg skal til et kursus om 4 dage og massere hesten og han kan ikke blive vasket da det er for koldt og det stinker, ved i havd jeg skal gøre

Kommentér på:
Hjortetaksolie. Hvad synes hesten?

Annonce