{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

hvordan ang sommergræs.. hva gør man ? {{forumTopicSubject}}

undskyld det nok lidt underlige spørgsmål men har ikke prøvet det før.. smiley

når man får et føl/ plag på sommergræs.
skla det så ha andet end græsset... altså foder.. og hvilken slags.. hø.. halm

eller lever de KUN af græsset som nogle voksne..
og hva koster det ca. og r det pr. mdr eller pr seson..

er der nogle derkender et sted nær faxe / faxeladeplads hvor man kan ha det... og også evt hingsteføl

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan ang sommergræs.. hva gør man ?
  • #2   22. dec 2009 Det er forskelligt fra sted til sted, om hvordan betalingsperioden foregår.
    Mine plage lever kun af græs i de måneder, de går på døgnfold om sommeren... Men jeg har så også græs nok til dem hele sommeren. Der hvor der kun er græs den første måned, skal du give den foder ved siden af. Den vokser jo og skal derfor have noget, at vokse af. Også for, at få en optimal opvækst uden OCD eller andre skavanker.

• #3   22. dec 2009 det er til føl... gælder alt det også for dem... og hvis stedet ikke liger lige om hjørnet... hvor tit skal man ned til hesten... hver dag.. eller gør dem der græsset det...

jeg mener er det ok et føl "passer" sig selv og man bare kommer ne gang om ugen fx ?? eller skan den lige så godt være hjemme jo

• #4   22. dec 2009 jeg ville under alle omstændigheder give vitaminer/mineraler gennem hele sommeren.

• #5   22. dec 2009 så det ville være bedst at gi den pavo nej tak til ocd.... ??

og skal den så ha det hver dag eller bare i starten

• #7   22. dec 2009 men ville en sliksten eller andet den selv gumler på være nok eller skal den fodres hver dag... ( jeg hjavde min sidste plag hjemme og gav foder gennem hele sommeren da jeg ikke syntes der var nok græs)
    så ved ikke når den skal stå hos andre og der er nok græs hva man så gør

• #8   22. dec 2009 det vil jeg også helst... men er ikke sikket jeg kan leje jord af landmanden og vil godt vide hvordan og hvorledes inden jeg laver et føl :O)

og det skulle selv først vcære når den er over 6 med... og der vil sommeren slutte så det ville først blive året efter... hvis jeg ikke er så heldig at finde et sted meget tæt på hvor både mor og føl kan gå :O)

• #9   22. dec 2009 Hos os koster sommergræs 600-700 kr pr mnd (for ponyer). så måske er det lidt det samme (det kommer også an på hvad de ellers tilbyder, og om det er privat eller rideskole...).
    Hvis det er privat, så kan det jo være at der er en der gerne vil tage sig lidt af følle. (sådan ville det være hos os)
    Som der er blevet sagt, så kommer det jo an på kvaliteten og kvantiteten af græsset. Hvis der er meget kan du nøges med mineraler/viterminer, så er du i hvert fald sikker på at følle er dækket ind. Med xtra foder, så kan du jo bare mærke på følle om det er for tykt/tyndt og så give foder hvis det er nødvendigt.

• #10   22. dec 2009 Hejsa.. Hvis der er nok græs.. så burde et føl/plag godt kunne klare sig på det. Den skal bare have vitaminer/minraler så den stadig er dækket ind.. smiley

Mine heste for ikke andet end græs og vitaminer.. Vi har så også meget græs på markerne.. så der er ikke behov for mere foder.. Men bliver de sulten sidst på sommeren, og der ikke rigtig er mere græs.. så for de naturligvis foder.. smiley

Jeg foder bare med en vitaminblanding, som salvamingrøn, travo e. man kan også købe nogle kiks, som også er ren vitaminer og miniraler..

Jeg vil ikke mene at de der slikkesten er nok til at dække deres behov ind.. Det er bedre med en vitaminblanding man ved der er det i de skal bruge.. smiley

Kommentér på:
hvordan ang sommergræs.. hva gør man ?

Annonce