697 visninger
|
Oprettet:
hvordan ang sommergræs.. hva gør man ? {{forumTopicSubject}}
undskyld det nok lidt underlige spørgsmål men har ikke prøvet det før..
når man får et føl/ plag på sommergræs.
skla det så ha andet end græsset... altså foder.. og hvilken slags.. hø.. halm
eller lever de KUN af græsset som nogle voksne..
og hva koster det ca. og r det pr. mdr eller pr seson..
er der nogle derkender et sted nær faxe / faxeladeplads hvor man kan ha det... og også evt hingsteføl
dec 2006
Følger: 82 Følgere: 86 Heste: 10 Emner: 95 Svar: 1.587
Mine plage lever kun af græs i de måneder, de går på døgnfold om sommeren... Men jeg har så også græs nok til dem hele sommeren. Der hvor der kun er græs den første måned, skal du give den foder ved siden af. Den vokser jo og skal derfor have noget, at vokse af. Også for, at få en optimal opvækst uden OCD eller andre skavanker.
jun 2008
Følger: 43 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 221 Svar: 729
jeg mener er det ok et føl "passer" sig selv og man bare kommer ne gang om ugen fx ?? eller skan den lige så godt være hjemme jo
aug 2004
Følger: 106 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 250 Svar: 4.324
jun 2008
og skal den så ha det hver dag eller bare i starten
jun 2008
så ved ikke når den skal stå hos andre og der er nok græs hva man så gør
jun 2008
og det skulle selv først vcære når den er over 6 med... og der vil sommeren slutte så det ville først blive året efter... hvis jeg ikke er så heldig at finde et sted meget tæt på hvor både mor og føl kan gå :O)
okt 2009
Følger: 50 Følgere: 112 Heste: 4 Svar: 1.809
Hvis det er privat, så kan det jo være at der er en der gerne vil tage sig lidt af følle. (sådan ville det være hos os)
Som der er blevet sagt, så kommer det jo an på kvaliteten og kvantiteten af græsset. Hvis der er meget kan du nøges med mineraler/viterminer, så er du i hvert fald sikker på at følle er dækket ind. Med xtra foder, så kan du jo bare mærke på følle om det er for tykt/tyndt og så give foder hvis det er nødvendigt.
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
Mine heste for ikke andet end græs og vitaminer.. Vi har så også meget græs på markerne.. så der er ikke behov for mere foder.. Men bliver de sulten sidst på sommeren, og der ikke rigtig er mere græs.. så for de naturligvis foder..
Jeg foder bare med en vitaminblanding, som salvamingrøn, travo e. man kan også købe nogle kiks, som også er ren vitaminer og miniraler..
Jeg vil ikke mene at de der slikkesten er nok til at dække deres behov ind.. Det er bedre med en vitaminblanding man ved der er det i de skal bruge..
hvordan ang sommergræs.. hva gør man ?