{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.547 visninger | Oprettet:

Min hest er død {{forumTopicSubject}}

Hej, alle.

Min hest døde i går på tragisk vis.
En pige og jeg skulle køre Santos i liner, som han har prøvet før. Vi går derfor op i ridehuset og begynder stille og roligt at træne ham. Pludselig rammer den ene line hans bagpart og han farer så voldsomt frem, at hun ikke længere kan holde ham og han bukker hele ridehuset rundt med linerne efter sig og ser ingen anden udvej end at flygte fra det, som er efter ham.

Desværre vælger han at springe over barrieren, men ind i et spejl med betonvæg bagved. Han kommer med så voldsom fart, at han dør på stedet af voldsom hjernrystelse, at hans hjerne simpelthen bliver knust. Der går ikke under 1 minut fra det var den glade hest, til mareridtet udspiller sig.

Jeg har aldrig oplevet noget lignende.

Jeg vil bare sige til alle, at man skal passe på med at have sin hest løs i et ridehus med spejl, hvis nu der sker noget. Han har før været løs i andre ridehuse med spejle, men her gik han fuldstændig i panik og vidste ikke hvad han skulle gøre.
Jeg håber aldrig for nogen, at de kommer til at opleve noget lignende, for at se sin bedste ven dø for øjnene af en og lille der og være helt død er det mest forfærdelige man kan opleve.

Jeg måtte bare fortælle det til nogen.

Farvel, Santos. Ha' det dejligt hos alle de andre, som ikke mere er her. Han blev kun 5 år.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest er død
  • #1   24. jan 2010 Gud hvor er det tragisk smiley , R.I.P Santos..

  • #2   24. jan 2010 R.I.P

  • #3   24. jan 2010 ej hvor forfærdeligt ö

  • #6   24. jan 2010 ej hvor sygt:( r.i.p:(

  • #7   24. jan 2010 puha, det lyder godt nok virkelig forfærdeligt :S Sikke en tragedie.

    Føler med dig!


  • #8   24. jan 2010 GUD hvor fordærdeligt! - Føler virkelig med dig.
    Stakkels dig.
    R.I.P


  • #10   24. jan 2010 pyhaaa.. hvor grimt.. smiley

  • #11   24. jan 2010 R.I.P
    En gang da jeg var på ridelejr var der en hest der skulle løsspringes og der var også en kort side med spejle og den var meget knyttet til andre heste og den hoppede også ind i dem, der skete ingenting men det så grimt ud


  • #12   24. jan 2010 Hvor er det dog frygtelig .. åh gud så tragisk. Jeg føler virkelig med dig. smiley R.I.P.

  • #13   24. jan 2010 Nej en tragisk død!/;
    Forfærdeligt at det skulle ske for jer, og hvor hurtigt at det kan gå.
    Stor medfølelse sender jeg din veninde && dig. Jeg håber ikke der er sket dig noget physisk?
    RIP Santos, hvil dig i fred.


  • #14   24. jan 2010 Shit, hvor er det frygeligt!! Føler virkelig med dig!!!
    jeg ville gå ned hvis det skete for min hest ): nejnej.. sikke en forfærdelig oplevelse.
    Føler med dig.

    R.I.P!


  • #15   24. jan 2010 HESTENS BREV FRA HIMLEN.

    Så skete det.
    Vi blev revet bort fra hinanden.
    Du og jeg som elskede hinanden så højt, måtte bryde de stærke bånd vi havde bundet.
    Jeg er borte nu, og du kan ikke længere se ind i mine øjne, eller røre ved min pels.

    Alligevel har jeg ikke forladt dig, og jeg vil vente trofast og loyalt på dig indtil du engang har levet dit liv.

    Alle heste der dør, store som små, kommer til det sted hvor jeg er nu.
    Mange af hestene som kommer her var højt elsket, andre blev mishandlet til døde.
    Nogle døde pludseligt, nogle havde været syge længe, andre døde gamle, og mætte af dage. Men fælles for os alle var at da vi vågnede her var vores sår helet, og vi blev modtaget med kærlighed. Og vi vågnede op til en verden med frihed, og uden ondskab.

    Hvor jeg er nu findes ikke sult og tørst.
    De syge heste er ikke længere syge, og de der blev gamle er igen stærke og friske og fulde af liv.

    De heste der blev mishandlet og slået er ikke længere bange, for vi er i en verden hvor ingen gør os fortræd. For kun de mennesker der føler kærlighed til dyr får lov at komme forbi vores sted når de dør.

    Jeg har næsten lige badet i den klare kølige flod, og bagefter spiste jeg mig tyk og mæt.
    Nu stryger den milde brise mig blidt over maven, mens jeg ligger i det bløde græs og smasker, og nyder solens varme der tørrer min pels.

    Her findes alt det jeg drømte om, når jeg stod på marken eller i stalden hos dig, og drømte søde drømme.

    Alt, undtagen dig.

    Når vi løber og leger, eller ligger i det høje bløde græs, kan jeg fornemme når du tænker på mig.
    Jeg kan fornemme din sorg og dit savn, eller din glæde og kærlighed til mig, når du tænker tilbage på det vi havde sammen.

    Når jeg mærker du tænker på mig, løber jeg alt hvad jeg kan hen til den store klippe.
    Og når jeg ser ud over klippekanten kan jeg se ned i menneskenes verden, og ned på dig.
    Jeg ser på dig med kærlighed, og længsel, og jeg glæder mig usigeligt til vi skal være sammen igen.
    Men fordi jeg vil det bedste for dig, og fordi jeg elsker dig så højt, så jeg vil have du skal nyde dit liv, og finde glæde i dit liv, i alle de år du har tilbage.

    Der står mange heste på kanten hver dag, og ser til deres mennesker.
    Nogen gange når jeg står og ser på dig, har jeg taget nogle af mine venner med så de kan se det menneske jeg savner så meget, og er så stolt af. Og jeg fortæller dem historier om den pragtfulde tid jeg havde sammen med dig.

    Når din tid kommer, så vil jeg vide det,
    så du har intet at frygte, for når du kommer til mit sted vil jeg stå her og vrinske af glæde og forventning, parat til at tage imod dig...

    Alle de mennesker der har elsket dyr kommer forbi vores sted, og hver dag ser jeg hvordan andre heste og deres mennesker mødes i kærlighed, og i en omfavnelse der ingen ende vil tage.
    Og jeg tænker med glæde i hjertet, at en dag bliver det min tur.

    Nogle heste her har ikke haft det godt, og har aldrig prøvet at blive elsket. Og de ser til med længsel og savn, på de mennesker der kommer forbi vores verden, inden de tager videre med deres heste.
    Men hver dag sker det at de heste der engang blev mishandlet, og som ikke har noget menneske at tage imod, finder sig et godt menneske, med en god sjæl, som passerer vores verden.
    Eller de slutter sig til mennesker der forenes med deres egne heste.

    Jeg har set dig tvivle på om du skulle anskaffe dig en anden hest efter jeg var gået bort, om du kunne være det bekendt overfor mig, og om du svigtede mig.
    Og dette skal du vide, så længe du ikke glemmer mig, og jeg ikke mister pladsen bagerst i dit hjerte, så ville intet gøre mig mere stolt end at stå der på klippen sammen med de andre heste, og vise dem hvor godt og kærligt menneske du er, overfor den hest som jeg også skal møde en dag.
    Og jeg vil unde din nye hest hvert eneste kram, og hvert et kys på mulen, og jeg vil håbe af hele mit hjerte, at I bliver lige så lykkelige sammen som vi var.

    Lige som dit, er Mit hjerte er flået i stykker af længsel, og jeg kan ikke vente til vi skal ses.
    men indtil da håber jeg, at jeg efterlod mere kærlighed og flere gode minder i dit hjerte, end sorg og fortvivlelse.
    Så prøv at mindes mig for alt det lys vi skabte sammen, og ikke for det mørke der lagde sig som en tåge om dit sind da det hele endte,
    så når du næste gang kikker op på himlen og fornemmer nogen ser på dig, så er det mig, der står på klippekanten og ser kærligt ned på dig fra min verden, mens jeg drømmer om dagen som en dag skal komme.



  • #17   24. jan 2010 Det er virkelig også det værste, jeg nogensinde har oplevet. Det ser så grimt ud. Han havde et helt åbent kødsår ved øjet. Det var ganske enkelt frygteligt.
    Og nej, det var ikke en gang med vilje vi havde ham løs. Han blev bare bange og ville væk.
    Tænk, at miste sin baby så tidligt smiley


  • #19   24. jan 2010 Ørh hvor må det være forfærdeligt! Føler virkelig med dig! Må din smukke dreng, hvile i fred! smiley smiley

    Lad det forblive evigt: Sikke smukt! hvem har skrevet det? smiley


  • #20   24. jan 2010 Nej en grim oplevelse smiley
    Er helt mundlam.. Godt nok uheldigt /:


  • #21   24. jan 2010 tragisk smiley r.i.p. det må havde været forfærdeligt at se på. Calypso ska nok passer på ham smiley

  • #22   24. jan 2010 Virkelig frygtelig!!
    R.I.P Santos


  • #23   24. jan 2010 • SigneKryger™ : Det ved jeg faktisk ikke, men det er noget jeg tænker på, jeg tænker ikke på samme måde på min gamle pony med en savn, men med et smil og glæde!(:

  • #25   24. jan 2010 Årh puha da! Føler med dig ! (;

  • #26   24. jan 2010 Stakkels stakkels dig - jeg er sikker på, at han venter på dig ved Regnbuebroen, sammen med min Bella Luna .

    R.I.P.


  • #27   24. jan 2010 Omg! for næsten tåre i øjnene når jeg læser det.

    R.I.P santos);


  • #28   24. jan 2010 puah hvor må det ha været væmmeligt, håber du er din veninde er ok, så ok man nu kan være.
    Hvor er det dog forfærdeligt når nu han var ren i røngten og det...
    føler med dig.
    R.I.P. Santos


  • #30   24. jan 2010 nej puha din lille stakkel hvor forfærdeligt håber virkeligt ar du har nogen at snakke med. jeg fik helt tåre i øjene..kæmpe kram til dig søde..

  • #31   24. jan 2010 R.I.P Santos.


  • #32   24. jan 2010 ÅH nej ikke igen er meget ked af det på dine vejne men har set en hest med skader som du beskriver den overlevede desværre men blev bims i låget efter sådan en tur.

  • #33   25. jan 2010 R.I.P

    min pont døde her den 7 jan 10 fordi en andne hest havde sparket ham, han havde brækket benet og knust knoglen.. smiley så han blev aflivet på stedet. han blev også kun 5 år gammel smiley jeg har haft ham siden han blev født smiley


  • #34   25. jan 2010 Lad det forblive evigt:
    Hvor er det smukt.
    Jeg græder og græder og græder.
    Jeg savner ham helt frygteligt nu.

    Jeg får helt ondt i hjertet ved at tænke på det. Hvor ville jeg ønske, at jeg kunne se ham igen. Bare en sidste gang.
    Og det med at anskaffe sig en anden hest.. Det er klart, at jeg har dårlig samvittighed ved tanken og sådan vil jeg stadig tænke.
    Jeg føler mig magtesløs uden ham. Kan slet ingenting.

    Han var min lille baby, som virkelig fulgte mig i tykt og tyndt.


  • #35   25. jan 2010 Michelle W: Jeg forstår din sorg, sorg er aldrig noget man kan komme sig over. Så man må lære at finde en ny hest, men kan dele de ting man havde med den hest.
    Jeg startede med at ride min gl. pony, han var 3år, og hingst. HELT klart at han så skal lave numre med en, men det blev slemt. Han jagtede en voldsomt ude på marken, der hvor han stod opstallet var det ved en familie med en mor der var højgravid på dette tidspunkt og to piger på 3 og 5-6.

    Det blev for farligt, og ingen kunne se det gode i ham, jeg fik selv respekt for ham, og til tider stod jeg kun ude for hegnet pga. jeg ikke ville ind og måske komme galt afsted.

    Men jeg tog mig så sammen. jeg havde sat mig for at min hest ALDRIG skulle dø som en hest uden kærlighed!

    Jeg begyndte mange tillidslege, og fandt ud af at det var kærlighed han manglede en han kunne stole på.
    Tildist kunne jeg kravle rundt på ham! Stå på ham, ligge under, osv.

    Men det var forsent. Jeg nåede ikke engang et farvel.

    Jeg har fundet ''kærligheden' til en hest igen, fordi jeg selv har arbejdet med ham, jeg kan mærke at han vogter over mig, og altid er der for mig. Han er klar på at beskytte mig, når alt ramler sammen har jeg ham.

    Men det er virkelig hårdt at miste en, og især på den måde du mistede ham, ej det gør mig virkelig ondt!/:


  • #36   25. jan 2010 Det værste er også, at man står og ser sin hest blive slået ihjel og der er intet, du kan gøre. Samtidig med, at det er ens lille baby.

    Jeg tror ikke, at jeg kan finde kærligheden til en hest igen. Har siddet og kigget på nogen, men ingen af dem har overhovedet fanget min interesse.


  • #37   25. jan 2010 Med min gamle gamle pony, han var intet, jeg fandt ham enda gyselig. Jeg syntes han var så grim!
    Men min træner insisterede på jeg skulle prøve ham en time.
    Lige da jeg sætte mig op, han var drømmeponyen!
    Der er ingen pony der kan erstatte ham aldrig.
    Men han blev solgt.

    Det er ikke altid kun billeder eller hvis du ser på selve hesten at de fanger din interesse. Man skal kæmpe for kærligheden, det er hårdt, og man komme også til at fortryde at man overhovedet ville starte denne 'kamp' men det kommer tit til at gå godt.

    Hvis det er NU du vil have en hest, syntes jeg du skal prøve nogle forskellige.(:


  • #39   24. feb 2010 Stakkels stakkels dig. Føler virkelig med dig

Kommentér på:
Min hest er død

Annonce