10. jan 2004 Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.674
Dyrlæge 3 dage i træk til Anton {{forumTopicSubject}}
nu må jeg ud med det, går hele tiden og er så ked af det og tænker konstant på min stakkels lille pony.
Det startede med han opførte sig underligt i torsdags da jeg ville ud og ride på ham, han stod ret uroligt mens jeg striglede, men gik ud og skridtede en lille tur på ham, da jeg kom tilbare fra tur, blev han ved at opfører sig underligt, og stod som han skulle tisse, også begyndte han at skrabe. da han intet interesse viste for sit foder overhovedet, ringede jeg til mine ridelære og spurgte hende til råds, hun sagde jeg skulle tjekke han ikke havde feber, men hans temp. så fin ud. Men så begyndte han at ligge sig inde i boksen. Og vi blev enig om det var bedst at kontakte dyrlægen hurtigst mulig..
Han vil heller ikke drikke hans vand!
Det gjorde vi og han kom så hurtig han kunne, fik ham undersøgt godt og fandt ud af han havde en slem forstoppelse. Han fik 5 l olie, 5 l vand, noget salt og smertestillende, vi fik noget mere smerte stillende vi kunne give ham. Men fredag var det stadig ikke blevet bedre, og han begyndte og ville trille sig igen. Så vi fik fat i dyrlægen som kom og gav ham en omgng mere som han fik torsdag. og vi fik mere smerte stillende.. i løbet af natten har han så skidt noget., men i formiddags var den gal igen og han ville trille og ligger og ser ned på maven. Vi ringede vores gammel dyrlæge til råds og han mente at vi skulle kontakte dyrlægen igen og sige han stadig ikke er frisk.. Så hun kom ud igen og gav han mere olie, smertestillende og 12 l vand. også tjekkede hun kredsløbet (nyre lever osv) på ham men det kunne hun heldigvis ikke ´finde noget. hans forstoppelse var løsnet sig lidt, men der var noget tilbage endnu. så han fik mere smertestillende og vi fik noget mere vi kan give ham senere.. I torsdags var der ingen lyd i maven overovedet, (det skal der være) Men der er begyndt at komme igen.. Håber bare snart han bliver rask igen, har det så skidt når mine dyr er syge, og synes det er så synd for ham har har så ondt og ingen mad må få, selvom han ikke viser interesse for foder over hovedet.. .
Undskyld det blev så langt, skulle bare lige ud med det
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.674
maj 2006
Følger: 54 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 1.642
Håber han bliver helt frisk igen
jan 2004
tak signe, :)han sgade det kunne være fordi de ikke rigtig vil drikke vand når det er så koldt, selvom jeg forsøger og give dem lunken vand inde så bliver det jo hurtigt koldt i den her kulde
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.355
Min venindes hest havde dyrlæge 4-5 gange på 3 dage. Han sked ikke i de 3 dage.
Vi fik afvide, at vi skulle give dem, så mange gulerødder de havde lyst til. Ikke korn eller noget andet. Lidt hø og så bare gulerødder.
jan 2004
jan 2004
feb 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 74
jan 2004
jan 2004
feb 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 74