Ny dressursaddel - hjælp ? {{forumTopicSubject}}
Kære piger, (og evt. mænd).
Jeg skal ud og investere i en dressur saddel og i denne forbindelse trænger jeg til jeres gode råd og erfaringer.
Jeg har holdt 6 års ridepauser og siden den gang er der sket meget i udvikling af sæder og nye mærker er kommet til.
Jeg er åben for muligheder, men jeg vil ikke ofre mere end 4-6000 kr. på en saddel, så derfor kigger jeg også på brugte saddler.
Hesten er her : (link fjernet) Han er mellem-muskuløs og 164 i stangen. Jeg tænker at det skal være en 17" måske 17,5" og mellem i str. (evt. fit 3). Men jo flere mærker jeg prøver, desto mere forvirret bliver jeg, derfor håber jeg at I kan komme med nogle gode inputs.
Jeg har indtil videre prøvet (alle dressur):
Hubertus Jubilee (ny)
Wendsor Elite (brugt)
Trainer Mariel (brugt)
Wintec Isabell (ny)
Stübben (brugt)
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.044
aug 2005
Følger: 98 Følgere: 91 Heste: 6 Emner: 123 Svar: 932
jeg har en stúbben tristan (staves ?) heheh .
den er rigtig god
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 171 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
Ellers Kieffer Lech profi, Master, Action(er ikke til at få fat på mere) Men ellers en Jerez som er en efterligning af Action..
Hmm.. Lad mig se.
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 171 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 60 Heste: 7 Emner: 35 Svar: 95
Tja det er svært at finde lige den sadel som passer dig..
Kommer jo an på så meget..
Har selv lige købt en ny, tja og det var svært for min hest har ikke noget rigtigt sadelleje, så jeg har også prøvet MEGA mange.. For alfa omega det er så vigtigt at den passer til hesten 100% og ja at du kan lide at ride i den...
Min farvrit er en Caunty Competitor..
Den er super lækker at ride i og ligger godt på hesten..
Har en til salg hvis du skulle være intrasseret..
Men Husk for alt i verden... Prøv og prøv og prøv den helt rigtige skal nok komme..
sep 2005
Følger: 18 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 24
Først og fremmest tak for Jeres feedback...
Jeg har hørt meget godt om Windsor og Stübben, men udfra hvad jeg kunne lide at sidde i, så var Hubertus Jubilee den bedste... Jeg synes at det er svært at overskue hvornår den passer hesten eller ej, for selv om de kommer og måler, så er det jo ikke sikkert at saddelen reagerer lige så godt ved bevægelse...
Og jeg synes at det er svært at danne sig et overblink bare på baggrund af én prøvetur..
Der er godt nok kommet mange nye mærker og jeg føler næsten at det er en hel jungle at finde en saddel der falder både i min og hestens smag, men jeg må vel bare prøve så mange som jeg nu orker
feb 2004
Følger: 25 Følgere: 23 Emner: 79 Svar: 990
Ny dressursaddel - hjælp ?