{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
598 visninger | Oprettet:

Ny dressursaddel - hjælp ? {{forumTopicSubject}}

Kære piger, (og evt. mænd).

Jeg skal ud og investere i en dressur saddel og i denne forbindelse trænger jeg til jeres gode råd og erfaringer.
Jeg har holdt 6 års ridepauser og siden den gang er der sket meget i udvikling af sæder og nye mærker er kommet til.

Jeg er åben for muligheder, men jeg vil ikke ofre mere end 4-6000 kr. på en saddel, så derfor kigger jeg også på brugte saddler.

Hesten er her : (link fjernet) Han er mellem-muskuløs og 164 i stangen. Jeg tænker at det skal være en 17" måske 17,5" og mellem i str. (evt. fit 3). Men jo flere mærker jeg prøver, desto mere forvirret bliver jeg, derfor håber jeg at I kan komme med nogle gode inputs.

Jeg har indtil videre prøvet (alle dressur):

Hubertus Jubilee (ny)
Wendsor Elite (brugt)
Trainer Mariel (brugt)
Wintec Isabell (ny)
Stübben (brugt)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny dressursaddel - hjælp ?
  • #1   12. jan 2006 Prøv evt at tage kontakt til en forhandler af sadler og høre om du må låne en du kan prøve på hesten...

• #2   12. jan 2006 Ja , enig med camilse .
    jeg har en stúbben tristan (staves ?) heheh .
    den er rigtig god smiley men det kommer selvfølelig , også meget andet på hvordan den ligger på hesten . hehe

• #3   12. jan 2006 Stübben Tristan er rigtig god. (Juventus er også men er en ponysadel) Stübben scandica..

Ellers Kieffer Lech profi, Master, Action(er ikke til at få fat på mere) Men ellers en Jerez som er en efterligning af Action..

Hmm.. Lad mig se.

• #4   12. jan 2006 Men ellers spørg en sadelmager. det gjorde jeg, Han kom ud og kiggede på min hest,og jeg kunne så få lov at prøve lidt forskellige..

• #5   12. jan 2006 Hejsa....
    Tja det er svært at finde lige den sadel som passer dig..
    Kommer jo an på så meget..
    Har selv lige købt en ny, tja og det var svært for min hest har ikke noget rigtigt sadelleje, så jeg har også prøvet MEGA mange.. For alfa omega det er så vigtigt at den passer til hesten 100% og ja at du kan lide at ride i den...
    Min farvrit er en Caunty Competitor..
    Den er super lækker at ride i og ligger godt på hesten..
    Har en til salg hvis du skulle være intrasseret..
    Men Husk for alt i verden... Prøv og prøv og prøv den helt rigtige skal nok komme..

• #6   12. jan 2006
    Først og fremmest tak for Jeres feedback...

Jeg har hørt meget godt om Windsor og Stübben, men udfra hvad jeg kunne lide at sidde i, så var Hubertus Jubilee den bedste... Jeg synes at det er svært at overskue hvornår den passer hesten eller ej, for selv om de kommer og måler, så er det jo ikke sikkert at saddelen reagerer lige så godt ved bevægelse...
    Og jeg synes at det er svært at danne sig et overblink bare på baggrund af én prøvetur..

Der er godt nok kommet mange nye mærker og jeg føler næsten at det er en hel jungle at finde en saddel der falder både i min og hestens smag, men jeg må vel bare prøve så mange som jeg nu orker smiley

• #7   15. jan 2006 Jeg kan se på billederne at din hest er lidt kort. Jeg har også en hest der er sådan, og det kan være svært at finde en sadel der ligger godt så. Prøv feks en Kieffer Master, puderne er ikke så lange på den. Jeg har selv købt en Kieffer Lusitano, den ligger perfekt. Og de nyere Kieffer sadler kan justeres rigtig meget i bommen. Så meget så de ikke længere har en bestemt bomstørrelse som udgangspunkt. Hvis du er interesseret kan jeg evt tage et billede af min Lusitano så du kan se hvad det er jeg mener med de korte puder. Du må meget gerne skrive en besked ved en af mine heste så. Jeg har rigtig mange sode tip til når du skal have nu sadel. Jeg har været igennem alt det der rigtig mange gange efterhånden.

Kommentér på:
Ny dressursaddel - hjælp ?

Annonce