{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
317 visninger | Oprettet:

Part - eller hvad? Hvad ville I gøre? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu har jeg gået og tænkt længe over om jeg skulle sætte min elskede pony, Makong, til salg - men kan simpelthen ikke få mig selv til det, han er min bedsteven. Så sælges skal han ikke lige nu i hvert fald. Men jeg er jo for gammel til at starte ponyklasser på ham til stævner, og det ærger mig lidt at vi ikke rigtig kan komme ud til nogle springstævner, da de er en tand for høje ): vi har dog starten en del dressurklasser - mod heste - og vi har godt kunne klare os, så det er intet problem..
Men det jeg så tænkte på var, kunne jeg måske få en part til ham? Nu er jeg bare ikke typen der kan li at få andre ryttere op på mine heste, så det er lidt en finte.. Det kan godt gå hvis jeg er der, tror jeg. Og så tænker jeg, at det kunne være sådan at parten fik 1-2 dressurundervisningstimer på ham i ugen + 1 springundervisningstime, + at parten kan komme ud og starte alle de stævner hun/han vil, jeg kører selvfølgelig og er med derude.
Men ville I synes det er "underligt" eller latterligt eller andet, at parten kun må få undervisning på ham? Eller hvad ville I gøre?
Det jeg gerne vil, det er, at få ham ud til nogle springstævner + jeg er ved at være lidt lang..

Håber I forstod min "korte" indlæg, og håber på seriøse svar.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Part - eller hvad? Hvad ville I gøre?
  • #1   6. apr 2010 Det er da en mulighed. Hvis jeg skulle have part på en hest ville jeg dog være mest afslappet ved ikke hele tiden have hestens ejer omkring. Ville nok gerne have muligheden for at prøve tingene selv når den tid er.

Men der er måske en anden, der ville tage tilbuddet til sig og synes det er super, så det er en mulighed.

• #2   6. apr 2010 Hvis du vil starte stævner, og ponyen også vil, så synes jeg måske du skulle finde dig en hest smiley og sælge din pony til en sød pige, der kan få lige så meget glæde af ham, som du har haft.

Det er hårdt at skille sig af med en hest, men tænk på, at der findes rigtig mange søde og dygtige potentielle ejere derude. Det samme med heste smiley

• #3   6. apr 2010
    Det er ikke underligt at parten ville få undervisning, fik jeg det første halve år på Maja fordi jeg kom fra en rideskole hest så jeg kendte slet ikke Majas knapper smiley

Dog ville jeg som part, med tiden også foretrække at få hesten for mig selv, uden at skulle føle mig overvåget af dig. Her tænker jeg fx. at jeg ville føle at du er overbeskyttende, ikke troede på mig, ikke troede jeg behandlede din hest ordentligt.
    Så jeg ville gerne se noget tillid fra din side på den måde.

Udover det skal du afklare med dig selv om du ønsker en part, da parten ikke skal føle sig uønsket eller pludselig blive sagt op fordi du kommer på andre tanke r:)

• #4   6. apr 2010 im so samrt: Jeg har en hest som jeg starter stævner på smiley Starter også selv stævner på Makong, men det er kun dressur..
    Og han skal ikke sælges.

Krikken: ja, det har du ret i.. synes bare det er så svært ):

• #5   6. apr 2010 Nu har jeg aldrig selv haft problemer med at lade andre ride min pony og har nogle venner jeg stoler helt på, så jeg ved de vil behandle ham godt. Og når man ikke vil sælge, så synes jeg at halvpart er en rigtig god ide smiley
    Synes dog også du skal give lidt slip og lade parten få lov at ride lidt rundt selv - dog først når han/hun har modtaget noget undervisning og kan klare opgaven!
    Fint nok at du giver undervisning, men lidt frie tøjler og tillid, så vil i alle få det bedste ud af det! smiley

• #6   6. apr 2010 Andrea: Ja det kan godt være du har ret. Skal måske også bare lære parten at kende, så jeg kan stole på ham/hende, og ikke gå og være bange for at han/hun er 'ond' ved ham. Men det skulle først være efter sommerferien, så har lidt tid til at tænke endnu:)

• #7   6. apr 2010 du kunne også starte med en ven at få han hun ud og ride den så du kommer af med den med at du ikke vil have andre rytter på hesten

eller lad han hun få en part på den og så give tøjlerne til personen

• #8   6. apr 2010 Jeg synes det lyder som en god ide. Jeg har selv en hest, som har part. Men som de andre siger, vil det nok ikke i længden være sjovt, at være "overvåget" af dig. Men finder du den rette part, vil du også med tiden give mere slip. - tror jeg.

Jeg har intet problem med at der er en som rider min Njall, men det er også kun i kraft af, at hun er super sød mv.. Jeg har nærmest fra start af stolet meget på hende, og vi kommer rigtig godt ud af det med hinanden (folk tror vi har kendt hinanden i årevis og så har vores venskab dog kun varet i 3 måneder smiley ).

Kommentér på:
Part - eller hvad? Hvad ville I gøre?

Annonce