Part - eller hvad? Hvad ville I gøre? {{forumTopicSubject}}
Ja, nu har jeg gået og tænkt længe over om jeg skulle sætte min elskede pony, Makong, til salg - men kan simpelthen ikke få mig selv til det, han er min bedsteven. Så sælges skal han ikke lige nu i hvert fald. Men jeg er jo for gammel til at starte ponyklasser på ham til stævner, og det ærger mig lidt at vi ikke rigtig kan komme ud til nogle springstævner, da de er en tand for høje ): vi har dog starten en del dressurklasser - mod heste - og vi har godt kunne klare os, så det er intet problem..
Men det jeg så tænkte på var, kunne jeg måske få en part til ham? Nu er jeg bare ikke typen der kan li at få andre ryttere op på mine heste, så det er lidt en finte.. Det kan godt gå hvis jeg er der, tror jeg. Og så tænker jeg, at det kunne være sådan at parten fik 1-2 dressurundervisningstimer på ham i ugen + 1 springundervisningstime, + at parten kan komme ud og starte alle de stævner hun/han vil, jeg kører selvfølgelig og er med derude.
Men ville I synes det er "underligt" eller latterligt eller andet, at parten kun må få undervisning på ham? Eller hvad ville I gøre?
Det jeg gerne vil, det er, at få ham ud til nogle springstævner + jeg er ved at være lidt lang..
Håber I forstod min "korte" indlæg, og håber på seriøse svar..
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.576
Men der er måske en anden, der ville tage tilbuddet til sig og synes det er super, så det er en mulighed.
dec 2006
Følger: 69 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 640
Det er hårdt at skille sig af med en hest, men tænk på, at der findes rigtig mange søde og dygtige potentielle ejere derude. Det samme med heste
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Det er ikke underligt at parten ville få undervisning, fik jeg det første halve år på Maja fordi jeg kom fra en rideskole hest så jeg kendte slet ikke Majas knapper
Dog ville jeg som part, med tiden også foretrække at få hesten for mig selv, uden at skulle føle mig overvåget af dig. Her tænker jeg fx. at jeg ville føle at du er overbeskyttende, ikke troede på mig, ikke troede jeg behandlede din hest ordentligt.
Så jeg ville gerne se noget tillid fra din side på den måde.
Udover det skal du afklare med dig selv om du ønsker en part, da parten ikke skal føle sig uønsket eller pludselig blive sagt op fordi du kommer på andre tanke r:)
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 191 Svar: 836
Og han skal ikke sælges.
Krikken: ja, det har du ret i.. synes bare det er så svært ):
feb 2005
Følger: 111 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 135 Svar: 1.157
Synes dog også du skal give lidt slip og lade parten få lov at ride lidt rundt selv - dog først når han/hun har modtaget noget undervisning og kan klare opgaven!
Fint nok at du giver undervisning, men lidt frie tøjler og tillid, så vil i alle få det bedste ud af det!
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 191 Svar: 836
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 238 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.079
eller lad han hun få en part på den og så give tøjlerne til personen
feb 2004
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 10 Emner: 79 Svar: 946
Jeg har intet problem med at der er en som rider min Njall, men det er også kun i kraft af, at hun er super sød mv.. Jeg har nærmest fra start af stolet meget på hende, og vi kommer rigtig godt ud af det med hinanden (folk tror vi har kendt hinanden i årevis og så har vores venskab dog kun varet i 3 måneder
Part - eller hvad? Hvad ville I gøre?