{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

Lære hesten at elske smeden. {{forumTopicSubject}}

Ja kan man det?
Eller i det mindste lære hesten at synes at smeden er bare ok?

Min hest er på ingen måde en problemhest, når han får smed. Han står så fint som en utålmodig 4 års nu engang kan, men han haaaaaaaaader smed.

Normalt er min hest altid glad, kan faktisk ikke komme i tanke om andre situationer, hvor han er sur. Men lige så snart smeden går i gang lægger han ørene ned, ser hamrende sur ud og begynder at små-nappe i mig (han napper ellers ALDRIG).
Har haft lidt forskellige smede, og nogle hader han mere end andre, men har endnu ikke mødt den smed som han brød sig om.
Så mit spg er.Kan jeg lære min hest, som hader smed, at synes det er en ok oplevelse at få smed, eller skal jeg bare acceptere at han er en surmule, når smeden er der?
Nytter ikke noget at jeg selv træner smed med ham, for mig hader han ikke, selvom jeg pille, roder, rager ved hans hove.
Nogle bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære hesten at elske smeden.
  • #1   4. jun 2010 Hvad med at give ham nogle godbidder løbende mens han er der ? Mad= rart.. Og evt stå og strigle den i mens han er der, hvis det er noget hesten normalt nyder og slapper af ved.. ?

  • #2   4. jun 2010 min har lært det... Han grynter efter ham.. Eller ihvertfald efter min gamle smed. Dyret flyttet til anden ende af landet = ny smed. Men den nye smed synes han også er fin smiley

    Men for at hesten lærer det, kræver det en dygtig og rolig smed, sammen med nogle komandoer hesten kender fra trykke og rare situationer..


  • #3   4. jun 2010 Jeg tror det kræver at smeden giver sig lidt tid til hesten, så hesten kan acceptere ham? Måske få smedden til at give den en godbid så hesten forbinder smeden med noget positivt?

    Jeg tor Linus synes det er hyggeligt at have smed - han står og nuldre smeden på ryggen mens han får ordnet hove og følger med i det hele. Selvfølgelig det hele med måde, for jeg sørger for at han ikke irriterer smeden. smiley


Kommentér på:
Lære hesten at elske smeden.

Annonce