567 visninger
|
Oprettet:
At lære hesten at være alene.. {{forumTopicSubject}}
Ja, som overskriften siger, er jeg meget interesseret i at vide, hvordan I lære jeres heste at være alene i mere en 5-10 min?
Jeg har hørt at man kan øve ved at trække ud og ind af stalden flere gange, men er der andre måder?
Trækker mine ud, hver for sig, men hver eneste dag vrinsker de efter hinanden efter små 10 sekunder :S
Hvad gør I?
feb 2004
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 69 Svar: 699
lade dem stå lidt længere adskilt fra gang til gang..
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 37 Svar: 1.226
okt 2005
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 131
feb 2008
Følger: 81 Følgere: 74 Heste: 9 Emner: 216 Svar: 772
Min vallak, Tony, har også været sådan. Men han er det ikke mere, fordi jeg har øvet nogle af disse nedenstående ting med ham:
Hvis du er til stævne, eller andet hvor du skal køre den i trailer, så enten kør den alene eller hvis I har to med, så tag den ene hest ud og lad den anden blive alene. I starten vil den nok med garanti vrinske, skubbe, stå uroligt osv. Til sidst lærer den at slappe af.
Eller tag hestem ind 1-2 timer alene. Sørg for, at den der låge hvor den kan stikke hovedet ud og kigger er lukket. Ellers kan hun forsøge at stejle op på den (det gjorde min, og han gjorde det også i krybben)
feb 2008
Følger: 149 Følgere: 150 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 2.046
aug 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 646
Jeg er ved at få lavet en fold i nærheden af stalden, så de vil kunne høre hinanden.. Hvad hvis jeg hver dag lukker den ene derud nogle minutter? De har aldrig stejlet, eller sparket, kun gået/galoperet uroligt rundt..
Det er en haflinger og en frieser, så regner ikke med at de gør det store
Haflingeren har sagtens kunne være alene før, men købte dem sammen, hvor de har gået sammen siden, og nu er de kun de to, så de er desværre blevet meget afhængige af hinanden!
At lære hesten at være alene..