{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Hvorfor kun dressur/spring??? {{forumTopicSubject}}

Er begyndt at undre mig meget over en ting herinde..
Nu skal indlægget gå op i hvorvidt du syntes en travheste, belgier, fjordheste eller andre racer "ikke¨er egnet/ordenlige rideheste".
Men tit når folk opretter et indlæg om feks. travhesten så skriver mange den kommer aldrig til at gå dressur, den kommer aldrig til at gå høje spring klasser, det er kun en hyggehest.

Det jeg undre mig over er: Hvorfor skal det kun gå op i dressur og spring???
Hvis ikke hesten dur til at gå høje dressur klasser eller springer 1 m og over. Så bliver den nærmest stemplet som skovturs og hygge hest.
Der findes sku også andre ting inde for rideverden som man kan.
WESTERN ? DISTANCE ? JAGT ? VÆDDELØB ?

Folk hakker jo total ned på alle andre racer som i deres øjne ikke er de fødte dressur / spring heste ??
Så travhesten kan kun gå løb. ?
Fjordhesten er kun en hyggehest. ?
Belgier er kun trækheste. ?

Jeg har godt nok ikke set særlig mange som skriver, den kommer aldrig langt inde for western eller jagter.
Igen handler alt om at alle hestene skal bruges til dressur eller spring og kan de ikke det, egner de sig kun til hygge ??!!!

Håber i forstår det jeg skriver smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor kun dressur/spring???
  • #1   24. jul 2010 Helt enig.
    Det er sjovt.. Jeg rider faktisk dressur, spring, military og jagt på thiano..
    Desuden hvis de ikke kan bruges kan de ganranteret også bruges som børne heste eller handicap. Uanset hvad.. Hvis hesten ikke har skade, må den kunne bruges til bare en diciplin i verden, og der er mange.. der er jo også Voltice (staves?)

Men er helt enig med dig :b

• #3   24. jul 2010 Fordi, dem der har disse hesteracer som oftest opretter indlæg, der handler om a t"travhesten KAN altså godt gå høj dressur", bare for at give et eksempel...så kommer debatten jo til at handle om det..

Hvor tit ser vi et indlæg, hvor trådstarter skriver om hygge osv (alt andet end dressur og spring)?

Min holdning er: Køb hesterace efter dine behov og ønsker.

Alle heste KAN gå lidt dressur med et changement, springe en meter eller løbe foran en sulky - de er bare ikke alle samme lige egende.

• #4   24. jul 2010 k A
    Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke forstår hvad du mener. Jeg ikke rigtig finde ud af om du er enig eller uenig smiley

• #5   24. jul 2010 heller ikke jeg smiley

• #6   24. jul 2010 Føler ikke folk ser ned på min traver ofte får jeg pæne kommentare også fra ikke trav elskere !! Jeg rider traver og er stolt af det !! Gigi kan gå LC og øvelser til LB, springer 90 og har startet distance og travløb naturligvis...
    Men hvorfor er det vigtig hvilken type hest man rider på ??? Det vigtigste er du elsker din hest og i har den rette kemi så F*** hvad andre mener !!! Der er da også hesteracer jeg ikke bryder mig om men kan da godt smide en høj eller stemme dem ind... det er dyr som ikke har bedt om vi skal hade dem....

• #7   24. jul 2010 Pia B - Maria L
    Jeg er glad for at det ikke kun er mig der er noget galt med:)

• #8   24. jul 2010 Tanja M
    det skulle jo heller ikke gå op i racer. Jeg undre mig bare over hvorfor det hele går op i dressur og spring. Hvorfor man ikke ser på nogle af de andre sider som ridningen byder på ;D

• #9   24. jul 2010 det er rigtig men ofte er det jo pga racen !! som du skriver mange mener travere ikke kan bruges til dressur !!! Kender mange der kun går op i spring/ dressur, som ALDRIG kunne drømme om at ride i skoven !!
    Synd for hesten men deres valg !!

• #10   24. jul 2010 Langt de fleste ryttere rider jo spring/dressur.

Derfor er det de krav, man tit dømmer hesten på.

Men er enig i at alle heste kan bruges, til en eller anden form for ridning.

Jeg er også enig med: k A - køb en hest der kan opfylde det du gerne vil :-))

• #11   24. jul 2010 Jeg er sikker på at alle racer kan både dressur, spring, distance osv. Hvis de har en rytter som kæmper for dem:) Ja alle hetste burde komme i skoven ca. 1 gang om ugen

• #12   24. jul 2010 A & A
    Ja alle kan bruges til noget. Hvorfor er det så sådan at heste nærmest bliver stemplet som hyggehest hvis de ikke går de højeste klasser? smiley Jeg forstår det bare ikke

• #13   24. jul 2010 That's life.. vi lever i en underlig verden smiley

• #14   24. jul 2010 Line
    Nemlig. Kig på hvad den kan, og ikke hvad race den er. Det er ligesom at nogle racer har nogle fordomme imod dem, som ikke passer nogen steder smiley Rigtig ærvligt.

• #15   24. jul 2010 K.A. mener vel, at hvis man ønsker at ride en af de mange dicipliner inde for hesteverden, bør man vælge race efter, hvilke der er avlet til det formål. Nu har jeg selv en frieser som ikke er bygget til dressur, sog har jeg været afsted på ham nogle gange, og forventer vi i fremtiden vil kunne klare os på klubplan, men ville jeg distriktsplan, er det nok ikke ham jeg kommer derop med, derfor har jeg købt ham efter mit behov, klubplan, skovture og alt andet der for mig indebærer at have hest. Dermed er det ikke sagt at en frieser ikke kan gå distriktsplan, men der vil næppe procentsmæssigt komme lige så mange friesere derop, som DV'er da de er avlet til dette formål, og dette gælder inden for de fleste dicipliner. Eksempelvis sætter man jo ikke en DV ved siden en traver foran en sulky og lader dem løbe travløb mod hinanden. Nogle racer er bare avlet i en bestemt retning, med dermed ikk sagt, at der ikke er plads til andre racer også.. =o)

• #16   24. jul 2010 Jeg forstår så ikke, hvorfor der altid oprettes disse indlæg.. Kan man ikke bare være glad for den hest man nu engang har.. Som skrevet længere oppe, køb hest efter hvad du har behov for.. Så kan man jo være ligeglad med, hvad andre mener om feks travheste.. smiley

Jeg har ikke noget imod hverken travheste, fjordheste, tinker osv.. De er alle skønne heste, og har alle deres gode sider.. Min første halvpart var skam en fjordhest, hende havde jeg i nogle år, før jeg fik min egen hest.. smiley

Det handler jo om, hvor ens interesser er henne.. Men ridesporten har flest dressur og springryttere.. Derfor søger man jo naturligvis efter den race som passer til den gren.. Er man dermed hyggerytter, så kan man jo fint købe en af de nævnte racer, hvis det er man ikke har interesse i at starte store stævner osv med sin hest.. smiley

• #17   24. jul 2010 Nadia B
    Det er slet ikke så meget med race at gøre. Men mere at det kun drejer sig om Dressur og spring. Horfor ser man aldrig på de andre sider som ridning byder på?

• #18   24. jul 2010 Det er ligesom at i føre den over på racer. Det jeg mente fra starten af, var hvorfor man kun gik op i Dressur og spring? Hvorfor man aldrig så på Distance, western og jagt???

• #19   24. jul 2010 Det er jo nok fordi, interessen for dressuren og springningen er noget højere end de andre dicipliner, derfor nævner man jo heller ikke dem.. Men hvis rytterne med traver vil ride distance eller western, så kan de jo bare gøre det. Det er der jo ingen der forbyder dem i. smiley

• #20   24. jul 2010 Nadia B: Præcis!!

• #21   30. okt 2010 Jeg er træt af den holdning folk har til det, at man må jo bare købt efter behov. For alle heste kan, hvis man selv vil kæmpe for det. Jeg har bl.a. set video med en fjordhest som har gået LA osv. i dressur og spring. Jeg har selv min egen fjordhest, og jeg har hørt mange gange når jeg har været ude og starte at han burde gå på en mark og gå tur i skoven, men nej, Cox kan, og har faktisk en fin gang til det. Han har pt. gået LB dressur med mig, og LC, pony spring med min søster. Vi har godt nok ikk vundet LB klasserne nu, men det kommer så snart, når jeg har fået helt styr på at ride ham til bidet. Og jeg har flere gange fået skrevet på kritikken, at arb. videre, og du kan komme langt. SÅ nej, en fjordhest, traver osv, kan godt gå spring og dressur, og alle andre sportsgrene inden for ridning, det handler om bare vilje og styrke smiley

Kommentér på:
Hvorfor kun dressur/spring???

Annonce