{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

voldsom reaktion ved chipning {{forumTopicSubject}}

ja jeg var jo så gudsjammerlig ond og få chippet min pony efter de nye regler der vil komme, men jeg må faktisk ærlig talt indrømme at hendes reaktion på chipningen var meget voldsommere end jeg overhovedet havde turde tro på.
Desværre blev vi nødt til at chippe hende to gange da den første chip ikke kom til at sidde rigtigt og faldt ud.
Ved første stik sprang Nosey simpelhent i vejret, det er godt nok mange år siden hun har stejlet så højt og voldsomt og faktisk revet mig med.
ved næste stik beslutter vi så af bedøve hende lidt og vente lidt så hun lige kunne falde til ro, men da stikket så kom rejste hun sig lige så højt igen og prøvede at springe over boks lågen hun stod ved, og i farten fik hun trukket mig ind i væggen så jeg får to store blåmærker ved skulderen.
nårh men nu er hun da chippet så der burde ikke være nogle problemer, men nej sådan er det ikke, der hvor chippen ligger er der ligesom kommet en fordybning i halsmusklen, og nu er det to uger siden og lige så snart man bare så meget som kommer til at rører det område, springer hun væk, går virkelig alt for at komme væk.
er det normalt at heste virkelig reagere så voldsomt ved chipning ?
(jeg må faktisk ærligt indrømme at jeg er en smule småskuffet over at der kommer denne regel med chipning for at heste skulle undgå smerte, og så står min hest og har det sådan)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  voldsom reaktion ved chipning
  • #1   19. aug 2010 Jeg tror det er forskelligt fra dyr til dyr hvordan de reagere på chippen, jeg snakker om individ smiley

    Hvordan er hun normalt ved vaccination?


  • #2   19. aug 2010 fjordlænderen: hun er stille og rolig uden problemer, det eneste hun kan finde på er at kigge på dyrlægen hvis hun fumler lidt

  • #3   19. aug 2010
    Nogle heste reagere bare kraftigt på det, det er forskelligt smiley


  • #4   19. aug 2010 Okay, det kan være hun er chokeret over at kanylen er lidt tykkere og hun derfor kan mærke det bedre smiley

    Jeg har dog selv kun set en hund blive chippet (Men går ud fra det er samme størrelse) og den logrede glad imens..


  • #6   19. aug 2010 hun blev meget chokkeret må jeg indrømme og det var helt tydeligt hun ville bare væk... men det undre mig at hun stadig har den fordybning og hun stadig reagere så voldsomt. hvis hun står og bliver striglet og man rør det springer hun tovet og render væk

  • #7   19. aug 2010 Hmm, jeg synes det lyder en smule voldsomt. Har ikke før oplevet at hestene har reageret sådan. De fleste jeg har set, har givet et lille ryk og rystet på hovedet.

    Min egen hoppe blec chippet da hun var et par måneder gammel og hun tog sig en ordentlig løbetur lige da hun var færdig.- Dyrlægen chippede hende på marken så min hoppe stadig var sammen med moderen og min hoppe stak af med det samme det var ovre, og piskede derud af mens hun vrinskede helt vildt.

    Vi grinede egentlig meget af det, for det så ud til for os, at hun lige skulle rundt til de andre heste på marken og fortælle at hun var ved at "træde ind i de voksnes rækker". - Nok bare lidt dårlig humor fra vores side. =)

    Men håber det ender med at blive pænt og at hesten kan røres på området igen.


  • #8   19. aug 2010 Er næsten sikker på at hestene hellere foretrækker chipning end brændemærkning. Selvfølgelig gør det ondt at blive ''skudt'', men hvis man prøver at sætte sig på kogepladen med bar mås - så tror jeg også hellere jeg ville blive chippet smiley

  • #9   19. aug 2010 Tror også det kommer lidt an på hvad det er de bliver sprøjtet med. Blanca plejer normalt ved vaccination at give et lille sæt når dyrlægen stikker, men i sidste måned da hun skulle have en penicillin sprøjte, fløj hun tilbage, og var ved at springe både grime og tov, og stod fuldstændigt ophiset bagefter.
    Men også som Fjordlænderen skriver er det forskelligt fra hest til hest.


  • #10   19. aug 2010 hun blev chippet inde for i stalden hvor hun også plejer at blive vaccineret, ligesom for ikke at lave tingene om.
    Jeg må ærlig indrømme da jeg selv er blevet brandmærket at jeg næsten heller ville havde udsat hende for det, men det er ikke et valg jeg har


  • #11   19. aug 2010 min ville ha reageret lige så voldsomt hvis ikke det var fordi jeg kendte hende og derfor valgte dyrlægen gav et ordentlig skud bedøvelse inden.

  • #12   19. aug 2010 Julie: Det tror jeg faktisk ikke. Jeg gik på Hansenberg sidste år på heste linen. Og vi så et af deres føl blive brandmærket, der gik 5 sek, og så stod den som om intet var sket. Og har også hørt/læst flere steder, at når en hest bliver brandmærket, gør det kun ondt i det øjeblik jernet brænder, og så har de ellers derefter "glemt" det.

  • #13   19. aug 2010 Jeg har set flere der har eageret noget voldsomt på at blive chippet. Og var enlig ikke glad da min skulle chippes. Men til min stor overraskelse rykket hun ikke en gang med øret. hun stod bare så fint under det hele.

    personligt sys jeg ikke det er den bedste måde at registrer dyr/hest på..


  • #14   19. aug 2010 Tror du ikke mere det var chokket hun reagrede på ? Det kan også være dyrlægen har ramt forkert. Tak tak, har oplevet en dyrlæge stikke forkert hele 3 gange, og så er det sku ikke sjovt mere, og næste dag var det helt hævet. Min hund som skulle chippes, ramte dyrlægen også forkert hos, så chippen faldt ud.

    Hvis dyrlægen chippe grundigt og præcist og i første hug så er det ikke værre end at få en vacc. Så enten har din dyrlæge ramt forkert, eller også har hesten fået et chok.


  • #15   19. aug 2010 min er lige blevet chippet, og da jeg var meget skeptisk fordi min hund reagerede vildsomt da han fik sin. fortalte jeg min dyrlæge om hvad jeg følte, vi aftalte så og gøre det i forbindelse med hans årlige vaccine/raspen tænder. så han var bedøvet, han reagerede ikke overhovedet og helle rikke efterfølgende. hans chip sidder i fedtkammen med manen det er vist nok der de sætter dem idag så vidt jeg kan læse på det papir jeg fik med.

  • #16   19. aug 2010 Anton, Glorija og Kia stod lige så stille da de blev chippet

  • #18   19. aug 2010 Er godt nok glad for min er brandmærket, for tror aldrig vi ville kunne få en chip i ham. Han er i forvejen utrolig bange for nåle, og springer selv ved de små vacc sprøjter. Så bare forstillingen om hvordan han vil reagere ved en tyggere sprøjte. smiley
    Har ondt af din hest.
    I min verden gør chipning lige så ondt hvis ikke mere, som brænd mærkning.


  • #20   19. aug 2010 LineogLotte +, alle heste også selvom de er brændemærket skal jo på et eller andet tidspunkt chippes. du må faktsik ikke engang give din hest en ormekur hvis ikke den er chippet. smertestillende må du heller ikke give hvis ikke den er chippet.

  • #21   19. aug 2010 Skal det ikke bare stå i dens medicin sider som kommer i dens pas, er det ikke det de er til for?

  • #22   19. aug 2010 Annika N - Nej det skal de ikke, Breezer er brændemærket med tal og skal derfor ikke chippes, han har fået medicinsider i sit pas

  • #23   19. aug 2010 man kan jo bede sin dyrlæge om at bedøve inden chip, faktisk forstår jeg ikke det ikke er mere udbredt, måske er det fordi det endnu er så nyt med det chipning

  • #24   19. aug 2010 Da min plag blev chippet reagerede han bare med et lille ryk, han flyttede ikke engang sine ben - og straks efter, stod han og nussede besigtigeren smiley

  • #27   19. aug 2010 Hmm ingen af mine heste har reagere så voldsomt. Heller ikke min unghest.. Hun blev chippet som føl.. Og hun stod nu også meget pænt.. selvfølgelig rykkede hun lidt på sig.. Men slet ikke så voldsomt..
    Men må nok sige, jeg også syntes det for dårligt, at dyrlægen ikke fik den skudt ordenligt i første gang.. smiley


  • #28   19. aug 2010 Det kommer meget an på, hvem der chipper - Vores dyrlæge er lige ud sagt en idiot til det, det tager for lang tid og gør ondt på hesten; men en ven af familien, der er dommer og som chipper mange heste, gør det så hurtigt og så præcist, at hesten dårligt nok opfanger det, og det er også sjældent, at de bløder.

Kommentér på:
voldsom reaktion ved chipning

Annonce