{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.878 visninger | Oprettet:

Anne-Marie B
Anne-Marie B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14

Sværger du til et enkelt fodermærke? {{forumTopicSubject}}

Lige før sommeren startede blev vi forhandlere af et heste-foder, som vi aldrig før havde hørt om.
Vi vidste det var lidt risikabelt, for det er åbenbart et forholdsvis ukendt mærke herovre i det vestjyske, men vi synes det lød så tiltalende at vi valgte at springe til.

Fodermarkedet virker umiddelbart rigtig svært at komme ind på fordi der er så mange andre veletablerede firmaer som også producerer godt foder.
Så hvordan vælger du foder til din hest? Vælger du ud fra mærker du har hørt om før? Folks anbefalinger? Eller prøver du gerne nye ting?

Det her skal bestemt ikke fremstå som nogen salgstale - er blot interesseret i at vide om det vi har gang i er helt umuligt!

Anne-Marie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sværger du til et enkelt fodermærke?
  • #1   31. aug 2010 Jeg bruger Hippolyts foder, og det gør jeg, fordi det er et gennemtestet foder, som findes i mange forskellige varianter, så det passer alle slags heste. Derudover er det billigt at købe i Tyskland, så jeg skifter ikke foder.

• #2   31. aug 2010 Synes iøvrigt der er MANGE forskellige slags hestefoder idag, så man bliver hurtigt lidt fortabt. Det er ikke som i de gode gamle dage, hvor hestene fik valset havre og hø smiley

• #3   31. aug 2010 Jeg kunne ikke forestille mig vi nogensinde skiftede foder. Jeg kunne ikke drømme om at prøve noget nyt så længe man er tilfreds med det man har. Vi fodre med Reverdy og har gjort det i mange år efterhånden.

• #4   31. aug 2010 Bruger kun besterly og spillers. smiley

• #5   31. aug 2010 Jeg bruger Brogården, da Eddie altid har fungeret godt på det..
    Har dog overvejet måske at prøve noget andet, når han er færdigudviklet.
    Dog kun hvis man kunne finde et lige så godt og forhåbentlig billigere foder og med vejledning fra min dyrlæge.

• #6   31. aug 2010 Vi bruger Brogården og har bestemt ikke tænkt os at skifte.

Vi har prøvet andre slags foder - St. Hippolyt, Havens samt et par andre jeg ikke husker navnene på - men intet af det har virket så godt på vores heste som Brogården har.

• #7   31. aug 2010 Bruger Hippolyt og det fungerer fint for mine heste så jeg skifter ikke så længe det funger godt på dettte foder smiley

har før brugt tjørnehøjmølle hvilket jeg bestemt ikke var tilfreds med, så derfor skiftede jeg til sct. hippolyt smiley

• #8   31. aug 2010 næ, jeg sværger til en enkelt bonde *g*

Jeg kan få 20-25 kg foder for 25 kr ved at hente det direkte hos bonden smiley

• Anne-Marie B
    Anne-Marie B Tilmeldt:
    dec 2003

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #9   31. aug 2010 Det er nu ikke fordi det er et helt nyt foder, for det er veletableret i Tyskland - men vi må jo se tiden an og håbe at der er nogen der bliver interesserede i det.
    Men indtil videre takker jeg for svar - selvom det da ikke ser alt for positivt ud smiley

Anne-Marie

• #10   31. aug 2010 Jeg brugte rigtig meget tid på at læse om alt muligt forder, for og imod, da jeg købt min for snart 5 år siden. Derefter lyttede jeg til de nærmeste heste folk jeg kender, og som holder hest på sammen måde som jeg, hvor det ikke kun handler om økonomi, men om hestevelfærd.... Mit valg faldt på Equifirst's foder og det har jeg fodret med siden. Jack (min hest) får mange roser af dyrlæge, kiropraktor, smed og tandlæge så det er min rettesnor udover at jeg selvfølgelig selv kigger og fornemmer min hest.
    Equifirst var heller ikke kendt dengang jeg begyndte at bruge det, men jeg fik min foderforretning til at tage det hjem, heldigvis. I dag forhandler de rigtig meget af deres foder..og jeg tror det mest er gået fra mund til mund. Sådan tror jeg man kommer frem indenfor hesteverdenen...så det tager tid og gode resultater og god omtale.
    Hilsen Mette

• #11   31. aug 2010 Jeg bruger ikke noget "mærke"-foder...man betaler ligesom ved alt andet mærke-halløj, en hel masse for mærket og ikke for produktet. Jeg har ikke erfaringer med at "mærke"-foder skulle være bedre end gode råvarer.

Så mine heste får:

HØ!!
    Græs
    Lucerne
    Roepiller
    Vitamin/mineral produkt (Salvimin grøn)
    Soyaolie

BIlligt, nem, enkelt og dyrerne trives og ser godt ud.

• #12   31. aug 2010 Sværger jeg til bestemt slags foder ?? Ja og nej - Hø/Wrap sværger jeg helt sikkert til

Jeg er rigtig glad for Marstall´s produkter, det skal ikke være nogen hemmelighed. Jeg har fodret med det i over 6 år, og specielt Zucht og CornMusli er fantastiske foder, i mine øjne. Mine hopper ser super ud, de kommer ifol, føllene er som de skal være, de bliver rost af dyrlægerne, kort sagt de er velfungerende.

CornMusli er for mig det ideele foder, til hesten som virkelig skal yde noget, eller f.eks. gøres klar til en kåring eller lignende.

Nu er jeg jo selv forhandler, og startede for snart fire år siden, tror jeg, med at forhandle Marstall, efter flere opfordringer af det der idag hedder HHCare. Jeg gjorde det primært pga. jeg ikke kunne få det i nærheden af min bopæl, efter jeg flyttede til Jylland, og jeg havde prøvet at få foderforslag fra andre mærker, og det resulterede i hver gang, at hestene skulle have en del flere kg og min pengepung blev en del mere drænet.

For lidt over et år siden, begyndte jeg at lede efter et billigere alternativ til mine kunder, men stadig et hvor jeg kunne stå indefor kvaliteten, og efter lang tids søgen, blev det HorseLux. Mine forventninger var ikke super store, men jeg blev meget overrasket både da jeg så produkterne, og efter jeg også er begyndt at bruge dem.

Det som jeg sætter højt i et foder, er at det er ordentlige råvare, at de er godt behandlet, bla. varmebehandlet, at hestene er dækket godt med rimelig små mængder, at hestene kan yde noget på det, og så må det meget gerne være strukturrigt. Alt det lever mange mærker idag heldigvis op til.

Jeg har tidliger fodret med Spillers med stor fornøjelse, og har også brugt nogen af Salvana´s produkter, også med fuld tilfredshed. Generelt kan man jo sige, der findes mange gode mærker, men der findes helt klart også nogen, hvor jeg tænker "hvorfor fodre folk med det", og dem holder jeg mig selvfølgelig fra.

Det er aldrig nemt at starte op som forhandler, og man skal ikke gøre det for pengenes skyld. Nu har jeg altid synes fodring af heste er super spændende, og jeg har lagt foderplaner en del år, også dengang det bare forgik med kuglepen, tabel og lommeregner.

Jeg har arbejdet på foderstof, taget kurser, haft det daglige ansvar for fodringen af nogen rimelig store steder, medn 30-40 heste, osv. Havde jeg ikke den baggrund, så tror jeg ikke jeg havde givet mig i kast med det, og dengang jeg gjorde, havde jeg mange overvejelser om det.

Jeg kan selv blive noget så irreteret, når jeg før i tiden kom ud og hørte om et foder, eller det gør jeg stadigvæk på Dyreskuer og i Herning, og folk så ikke ved hvad de står med, og de ikke ved meget baggrundsviden, og man kan hører det er en "salgstale" de har lært.

Selvfølgelig kan man ikke vide alt, og heller ikke have prøvet alle varianter indenfor de mærker man forhandler, men man skal gerne have prøvet en del af dem, og vide hvordan det fungerer. Desuden er den bedste sals måde, altså og vise sine egne heste frem, som ser godt ud smiley Det har jeg solgt foder på, en del gang.

Det er vigtig som ny forhandler du ikke giver op smiley Det tager tid, og der vil komme nye kunder og der vil forsvinde kunder, lige meget hvor godt du gør det og hvor godt foderet gør det. Det der er vigtig, er at du selv står inde for det. Nu er Muhldorfer jo ikke så kendt, og jeg skal være ærlig, de var også her, og hører om jeg vil forhandle det, og jeg gik og tænkte en del over det.

Produkterne er fine og gode, på højde med så meget andet, og jeg var ret lun på mange af de ekstra ting de havde, som pudsehaløj, specielle hestebolcher etc. Men jeg kom frem til, at prisen var for ens med Marstall, og tilskudsprodukterne har jeg fra TRM og HHCare, samt at jeg ikke er specielt økologisk anlagt (er lidt anti økolog), så jeg var bange for jeg ikke kunne være overbevisende nok, til at det var det rette produkt for mig at sælge.

Held og lykke smiley

• #13   31. aug 2010 jeg bruger et foder som min gamle arbejds plads brugt det er det foder som jeg syntes travhestene har holdt deres værdier bedst på han tog blodprøver hver måned for at tjekke... og tænker at hvis det er godt nok til en væddeløbs hest som skal yde så meget så er det os godt til mine ride hypper smiley desuden er mine heste rigtig pæne kort hårede uden dækken hele vinteren og trives super så er glad for mit fraktisk billige foder som er alder mølles lotus har tidligere været ved trænere der brugte marstall hipolut og pavo som er langt dyre og haft svært ved at holde blodprocenten. så der skal en meget meget god sælger til at få mig til at skifte smiley

• #14   31. aug 2010 når jeg skal vælge foder går jeg utrolig meget op i hvad folk anbefaler/ har gode erfaringer med, samt kvaliteten (prisen) smiley læser meget emner på heste-nettet.
    Normalt er jeg ikke så meget til færdigblandede produkter, vil hellere selv blande....også selvom det er dyrt.

Jeg kunne nok ikke finde på at købe et discountprodukt til mine heste. Sværger en del til Dodson&Horrelfoder fra brogården, samt solanumprodukter.

Kommentér på:
Sværger du til et enkelt fodermærke?

Annonce