{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Dig og din hingst? {{forumTopicSubject}}

Hej HG! smiley

Min familie og jeg skal flytte, og jeg går og sukker over gårdene som er til salg så jeg er fri for at komme af med min hest.
Jeg har altid ønsket mig en hingst! Jeg har en forstilling om at det er meget anderledes end at ride vallak som jeg vandt til, og udfordrende. LIGE noget for mig.

Men til jer som har hingst som I rider:
Hvornår fik du din førstegangshingst?
Hvor gammel var den?
Hvordan gik træningen med den?
Hvor meget hjælp fik du?
Var du glad for det?
Andet?

-Moe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hul i udhæng 3.500 kr.
  • Efter rengøring af ovnen slår sikringen fra, når man forsøger at tænde den. 910 kr.
  • Ophængning af lampe 590 kr.
  • Rengøring af tom lejlighed 1.200 kr.
  • Beskæring af efeu 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dig og din hingst?
  • #1   5. sep 2010 En hingst er ikke nødvendigvis anderledes at ride end en vallak eller hoppe.. har haft et par hingte gennem tiden - min første pony var en hingst, og den red jeg rundt på alene som 2-3 årig (fik den på min 1 års fødselsdag) - den var roligere end mange af de andre vallakker jeg har haft gennem tiden..

Jeg har nu også selv en drøm om en kulsort araberhingst en dag :o)

• #2   5. sep 2010 Nu har jeg så to hngsteplage, så kan ikke svare såå meget på alle dine spørgsmål ;o)

Men vil helt sikkert sige, skal du have en hingst, så få den FRA FØL! Så er du selv herre over om den bliver et uregerlig møgdyr eller blid som et lam :o)

• #3   5. sep 2010 Hvornår fik du din førstegangshingst? - jeg fik den første i år, i marts, men red en hingst da jeg var 8-9 som han var min egen
    Hvor gammel var den? - den var/er 3. den jeg red var 3-et halvt
    Hvordan gik træningen med den? - Det gik/går fint, hingste er på ingen måde anderledes end andre heste, udover man skal tænke over at man ikke rider ALT for tæt på hopper, for så brummer de smiley
    Hvor meget hjælp fik du? - min mor, var den eneste hjælp, men hun har selv haft hest siden hun var lille. og hun er også den eneste hjælp til min nuværende.
    Var du glad for det? - JEG ELSKER DET!
    Andet? - Jeg synes du skal få dig en hingst!! smiley

• #4   5. sep 2010 Man skal ikke købe en hingst for kønnets skyld. Der er også et stort spring fra en velopdragen, fornuftig vallak og til en hingst, også selvom man finder en fornuftig én uden særlig meget hingstepræg. (Men så kan det i følge mig være lidt ligegyldigt, om den er hingst, hvis den mangler maskulinitet) - Man skal kunne sætte sine grænser, holde dem og følge dem. Og så får man ellers hest for pengene - hvis ikke, så får man i hvertfald lidt af en udfordring.
    Jeg er primært hingstemenneske, og selvom jeg har en meget asocial, kølig hingst, så har jeg stadig taget mine kampe, og grænserne skal være tydelige. Hader selv dem, der gør hingste til monstre, for det bliver de ofte i sidste ende så, men en hingst er bestemt heller ikke legetøj, netop fordi at de lige har de ekstra hormoner, der kan være svære at styre. Især hvis man ikke er en særdeles habil rytter, og fx. rider ud blandt andre.
    Dog er en hingst, når først du har dens respekt og tillid, den bedste og mest blærede kammerat; du høster hvad du sår.

Og jeg har haft hingst (udover dværghingste) siden jeg var 13, og er nu på vej ud for at finde mig en varmblodsén af slagsen.

• #5   5. sep 2010 jeg vil også gerne have en hingst,
    jeg må ikke få en hoppe for min mor xD

Kommentér på:
Dig og din hingst?

Annonce