{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.466 visninger | Oprettet:

dig og din hest {{forumTopicSubject}}

Hvad er dit forhold til din hest...?

Der er så mange der ikke behandler deres hest godt... jeg synes at men skal have et kærligt forhold til sin hest.

Hvad synes i?
Hvad er jeres forhold til din hest eller hvordan synes i men skal have et forhold til et dyr / en hest ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dig og din hest
  • #1   5. aug 2013 Du får ikke nogen herinde til at sige, at deres hest ikke er deres et og alt smiley

• #2   5. aug 2013 Åhr! Tror ikke vi kunne have et bedre forhold! Kunne slet ikke forestille mig et liv uden ham! Han er min lille prins, og der er ingen der kan tage hans plads! Han skal leve os mig forevigt! smiley
    Han er alt for mig! :')

profilbillede
  • #3   5. aug 2013 Synes i alle har rat... Elsker også min egen pris så højt..

PS. Jeres hest er rigtig Søde: )

• #6   5. aug 2013 Nu har jeg ikke nogen hest mere, men kan da godt skrive lidt om hvordan jeg har haft det med de forskellige heste.

Min første hest var Cody og da jeg prøvede ham første gang faldt jeg pladask for ham. Da jeg fik ham hjem og dagene gik, blev jeg mere og mere fortvivlet om han overhovedet var den rette hest, han var rent ud sagt et helvede, men samtidig var han min drømmehest, men bestemt ikke mit et og alt og der fløj mange tanker igennem hovedet om han skulle sælges, da jeg måske ikke magtede ham.

Men, men, men jeg fik hjælp og er meget taknemlig over alt det jeg har lært idag og det hele blev meget bedre med Cody og vi fungerede bare sammen og det var først der at jeg vil sige at han var mit et og alt og min soulmate uden lige, jeg mistede ham så i kampen mod en slem kodeledsforvridning, jeg var sønderknust, for alt det vi havde været igennem og havde klaret det var ikke noget man bare lige glemte. Jeg følte mig som en forræder, hvis jeg begyndte og holde af en anden hest.

Jeg begyndte og ride lidt heste for andre, men der var ingen der betød noget særligt for mig, jeg var glade for dem, der må ingen tvivle!! Og jeg hyggede mig, men det har bare overhovedet ikke været det samme!!

Så mødte jeg hoppen Galaxy, som jeg skulle starte med at begynde og ride for en da hun ikke selv havde tiden. Jeg synes jeg kunne se et kæmpe potentiale i hende og begyndte og træne med hende, men vidste ikke helt om det var en hest der sagde mig noget, men efterhånden som hun kom i form og hun udviklede sig, udviklede der også et bånd, og hun var faktisk den første hest efter Cody, der betød utrolig meget for mig og som jeg ikke kunne undvære, hun var meget tæt på titlen på mit et og alt smiley

• #7   5. aug 2013 Mit forhold til min hest?
    Min hest er det som holder mig igang. Min hest er det lyse punkt i mit liv. Min hest er min hest, og jeg elsker ham for det. Uden ham, havde jeg ikke længere været her.
    http://hest2.webgallerier.dk/galleri/687/628/471/3433592-pinto-mindes-sheriff-bedste-ven

Han er altid trofast, og loyal (som om han havde et andet valg ;)) og han står altid og æder, når jeg kommer og har brug for trøst.
    Skolen er tit temmelig hård, og jeg er ikke den kønneste person, så det dumper jeg mig selv virkelig meget for. Men det er min basse ligeglad med. :') -bare han har noget mad, så er han glad smiley

• #9   5. aug 2013 Jeg har kun haft min i en lille mdr. Men hun er min lille prinsesse, og hun imponere mig hver dag. Er blevet så glad for hende.

• #11   5. aug 2013 Jeg har kun haft min i en lille mdr. Men hun er min lille prinsesse, og hun imponere mig hver dag. Er blevet så glad for hende.

• #12   5. aug 2013 Jeg elsker min part, hun betyder meget for mig,men da jeg har personlige problemer i øjeblikket, har jeg desværre ike så meget overskud til at tag ud til hende.

• #13   5. aug 2013 Har en SKØN part! Hun er en hoppe i verdensklasse! smiley
    Men efter det endte galt med min tideligere part med nogen ting vil jeg ikke knytte mig og få følelser involveret når hun ikke er min egen hest.

Men man bliver da varm om hjertet når dyret kommer sådan her til en på folden. smiley

profilbillede
  • #14   5. aug 2013 Jeg har kun haft min i en lille mdr. Men hun er min lille prinsesse, og hun imponere mig hver dag. Er blevet så glad for hende.

profilbillede
  • #15   5. aug 2013 Lige et enkelt til mine 2 yndlings. smiley

profilbillede
  • #17   5. aug 2013 Jeg elsker at se min hest fyldt med sår efter hårde slag fra pisken og ingen gnist i øjnene! Hesten skal bare knækkes og så rides på. Forstår ikke hvorfor det er så vigtigt med et godt forhold, når de bare bruges til at ride på?????

*ironi kan forekommes*

• #18   5. aug 2013 Kunne ikke være bedre! smiley

profilbillede
  • #19   5. aug 2013 har altid haft et nært bånd til alle de heste jeg har redet også selvom det ikke har været mine egne men og min egen har jo selvfølgelig været mit et og alt!
    Den jeg rider nu er mit et og alt!
    som andre siger tror jeg at stort set alle herinde elsker deres heste smiley

• #20   5. aug 2013 Min part er min lille guldklump, os selvom jeg kun har passet ham i to måneder. Han har et fantastisk sind og han er ultimativt afstresning til mig, særligt lige for tiden hvor jeg har en kæreste i Afghanistan og en butik jeg er ved at lukke ned. Jeg kunne aldrig drømme om at tvinge ham til noget han synes var ubehageligt og når man kender ham kan man tydeligt mærke når han siger fra:-). Han er mit faste holdepunkt lige nu, det jeg har jeg bare stensikkert ved der garanteret reder min dag og som altid er glad og gør alt hvad han kan for mig, så er det mindste jeg kan gøre da at gøre alt for at han har det godt og trives:-)

• #21   5. aug 2013 Jeg har et fantastisk forhold til min hest! Selvfølgelig er vi uenige under træning (Nogle gange)
    Men han lytter og forsøger at gøre alt for at forstå hvad jeg ønsker han skal gøre.

Han er en unghest og har derfor ikke heeeelt så nemt ved at holde fokus og koncentrerer sig, men han prøver og han gør det rigtig godt, så vi er vel det man kalder soulmates. smiley

Han er det man kalder mit ømme punkt.

• #22   5. aug 2013 Min part er min lille guldklump, os selvom jeg kun har passet ham i to måneder. Han har et fantastisk sind og han er ultimativt afstresning til mig, særligt lige for tiden hvor jeg har en kæreste i Afghanistan og en butik jeg er ved at lukke ned. Jeg kunne aldrig drømme om at tvinge ham til noget han synes var ubehageligt og når man kender ham kan man tydeligt mærke når han siger fra:-). Han er mit faste holdepunkt lige nu, det jeg har jeg bare stensikkert ved der garanteret reder min dag og som altid er glad og gør alt hvad han kan for mig, så er det mindste jeg kan gøre da at gøre alt for at han har det godt og trives:-)

• #23   5. aug 2013 Hvis jeg skal være helt ærlig. Så er jeg meget neutral. Han er ikke mit et og alt, og ikke min sjæleven. Han er en hest. Jeg har det samme forhold til ham som jeg har med min hund. Jeg elsker ham selvfølgelig, og vil helst ikke undvære ham. Jeg nyder hans selskab, jeg kan faktisk bedre lide at arbejde med ham fra jorden end fra ryggen. Hvilket nok forklare hans lidt tykke mave. Men inderst inde tror jeg bare at jeg er alt for klar over at det er et dyr som ikke føler sig knyttet til mig som jeg er knyttet til den. Han er sikkert bare glad for mig fordi jeg forkæler ham. Jeg tror ikke han ville blive ked af det hvis han mistede mig og fik en anden til at passe ham. Så længe de behandler ham ordentligt. Meeen som min hund, vil jeg jo ikke miste ham smiley

• #24   5. aug 2013 Min part er min lille guldklump, os selvom jeg kun har passet ham i to måneder. Han har et fantastisk sind og han er ultimativt afstresning til mig, særligt lige for tiden hvor jeg har en kæreste i Afghanistan og en butik jeg er ved at lukke ned. Jeg kunne aldrig drømme om at tvinge ham til noget han synes var ubehageligt og når man kender ham kan man tydeligt mærke når han siger fra:-). Han er mit faste holdepunkt lige nu, det jeg har jeg bare stensikkert ved der garanteret reder min dag og som altid er glad og gør alt hvad han kan for mig, så er det mindste jeg kan gøre da at gøre alt for at han har det godt og trives:-)

profilbillede
  • #25   5. aug 2013 Arrg computeren driller så den har spammet indlægget:-(, undskyld ts, men kan ikke engang slette det:-(

• #26   5. aug 2013 gør ik noget mette

• #27   5. aug 2013 Har haft min i 2 måneder og lige nu er han ikke mit et og alt på hele jorden. Jeg kender ham knap nok og har ikke prøvet af mærke alle hans sider og hele hans personlighed;)

• #28   5. aug 2013 Hold da op det blev en lang smøre smiley

Men sender lige et par billeder efter hinanden, først 2 af Cody, hvor jeg rider en af mine sidste ture i genoptræningsforløbet ( Der vidste jeg ikke hvor galt det ville gå ) og der er vidst ingen tvivl på bredden af mit smil, hvor højt jeg elskede ham og han fylder stadig en stor del i mit hjerte smiley

profilbillede
  • #29   5. aug 2013 Et mere smiley

profilbillede
  • #30   5. aug 2013 Og et af skønne Galaxy smiley

profilbillede
  • #31   5. aug 2013 Nu er jeg nok den eneste her der siger, at mit forhold til min hest kunne være bedre, uden også at bruge ironi, for det bruger jeg ikke her smiley
    Men jeg har næsten lige fået min baby som halvpart, så vores forhold skal jo lige bygges op først. Og sådan noget tager som bekendt tid, men jeg glæder mig til, at vores forhold er bedre end det er nu. For vi skal jo lige have tillid til hinanden og sådan. Hun er trods alt ung og fjollet, så der er ting som skal fungere. Men jeg skal jo være hendes "lærer", og lære hende alt det hun skal vide. Hvordan man springer an til galop, laver schenkelvigninger osv. osv. ^^'

• #33   5. aug 2013 Kunne godt nok ikke forestille mig en hverdag uden ham her den dejlige dreng! <3<3

profilbillede
  • #34   5. aug 2013 Jeg kan uden at overdrive sige, at min hest er det der får mig til at fortsætte med mit gymnasieforløb, simpelthen for at have mulighed for at beholde hende når jeg er færdig med at blive forsørget af mine forældre. Jeg går på et utroligt dårligt gymnasium, men synes jeg er for langt inde i forløbet til at skifte. Det er med lærere der nedgør, et højst stressniveau fordi lærerne ikke kan snakke sammen om at planlægge afleveringer o.lign.
    Men hver eneste dag, når jeg kommer ud til min hest, og hun kommer på folden eller brummer i boksen, når hun står og skal følge med i alt hvad jeg gør på staldgangen, står og nulrer mig i håret - ja selv når hun skejer fuldstændig ud og skal være på tværs på ridebanen - så er det der jeg kan stresse af og føle "ahh, endelig hjemme igen." For det er det hun gør - hun får mig til at føle mig hjemme. Det er ellers noget jeg ikke har oplevet siden min tidligere part afgik ved døden for 2½ år siden.

profilbillede
  • #36   5. aug 2013 Som Allimac siger for du ikke en herinde til at sige de ikke har et fantatsiks forhold til deres hest.

Men virkligheden er så bare at 60% af dem ikke har, hvor ud af kun få % dele godt ved det.

• #38   6. aug 2013 Jeg tror min hest kan godt lide mig smiley Her et billede af hende for første gang ude et helt andet sted med masser af heste, føl, ponyer som hun aldrig har set og en masse folk og jeg syntes selv hun ser total cool ud smiley :D

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=600899636616394&set=a.448333248539701.104049.100000890883461&type=1&theater

Jeg syntes personligt at man skal gøre sig hestens tillid fortjent og at det gælder om at man gir lige så meget som man kræver, kun der vil man ha et "godt forhold" smiley

• #40   6. aug 2013 Kan kun sige det sådan, at min hest er den eneste der ikke forstår mit sprog, men alligevel forstår mig smiley

• #41   6. aug 2013 Jeg synes bestemt, jeg har et godt og kærligt forhold til mine heste. De er (sammen med min mand, børn og hund) hele mit liv smiley

Bettemus: Du føler sikkert selv, du har et godt forhold til din hest - men hvis du ligefrem skriger af den, og det tit går galt for jeg, tror jeg ikke på, DEN har et godt forhold til dig.

• #42   6. aug 2013 Jeg har ikke min egen hest endnu, men jeg elsker tiden med krikkerne.. Og jeg kan godt lide at være omkring dem.

Min hest bliver aldrig min bedste ven. Min bedste ven(inde) hedder Amalie og går på to ben. Men min hest vil betyde rigtig meget for mig og jeg vil passe og pleje den efter bedste evne og sørge for at den har det godt hos mig og aldrig kommer til at mangle noget vigtigt for dens optimale trivsel.

Min bedste ven, soulmate osv, bliver den aldrig. Men den bliver min øjesten og jeg vil passe godt på den smiley

• #44   6. aug 2013 Jeanne

Nu skriver jeg så ikke af mine heste, ved mindre de står på min fod eller lign.

Men altså, hvis det er nok til at have et dårligt forhold, blot fordi træningen af og til fejler, så er der vidst ingen der har et godt forhold mere.

Og da slet ikke mig smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=I86PqxP4jOM&list=TLPDspk9qY-lY

• #45   6. aug 2013 Ærligt talt... Jeg elsker min pony rigtig højt og jeg vil da skyde på at vi har et godt bånd, men hun er ikke min soulmate... Jeg kan heller ikke forstille mig en hverdag uden hende, men jeg vil heller ikke sige at jeg stoler 100 % på hende for hun er altså nu en gang et dyr. smiley Misforstå mig ikke, jeg elsker hende som sagt rigtig højt og jeg prøver at gøre alt hvad jeg laver med hende det bedste jeg kan, men hverken hende eller jeg er perfekte... smiley Vores forhold er op, ikke altid lige godt, og ned, men jeg prøver så godt jeg kan at gøre det behageligt for hende at "være hos" mig. smiley

• #46   6. aug 2013 Altså vi råber jo også af vores kærester ind imellem, og derfor har man vel et godt forhold alligevel?

Hvis man ikke skændes, kommer man heller ikke tættere på hinanden. Er der nogle kloge hoveder, der mener.
    Jeg skændes dog ikke ret meget med mine kærester. Finder mig i en del, som jeg slet ikke burde, det er også derfor, jeg vil flytte nu. For nu kan jeg ikke tage det fis mere.

Men jeg skulle jo bare have sagt det, jeg ikke ville have, som andre gør.

Og det kan direkte overføres til heste. Når jeg har folk med ude ved hesten, får den længere snor, fordi jeg ikke vil have de ser mig som en dyremishandler (hvis der er en ting, jeg har lært de sidste 2 år, så er det, at der skal INTET til, før folk får ondt i r*ven over, de ting man gør for at opdrage sin hest!!!).

Man kender jo selv sin hest. Hvis jeg begynder at diskutere med min hest, som andre gør (giver fx flere små dask), så bliver hun ikke bare sur, men ondskabsfuld. Som en underviser også bemærkede. smiley

Så hvis hun skal have et dask, er det EN gang. Medmindre man har lyst til at ligge på jorden. Hun er typen, der skubber igen, hvis man skubber til hende.

Har flere gange måttet redde både min hest og menneskerne ved undervisning og når folk vil hjælpe. Min hest ville gerne sparke underviseren, så jeg måtte bryde ind.

Bare for at sige, at man kender selv sin hest, og har forhåbentlig en 100% reel årsag til, man gør som man gør.

Min anden hest (moren) er direkte omvendt af denne hest. Og jeg kunne aldrig opdrage dem ens, for de har slet ikke brug for det samme.

Efter al denne (nødvendige) smøre, kan jeg sige, min hest er SÅ genial. Tuder tit, når vi har redet tur, for hun er en stjerne. Hendes mor var så nervøs, at man kun red ud på hende, hvis man havde et ønske om at dø. Og hende her kan man gøre alt ved. Perfekt hest for mig. smiley Som også imponerer mig hver dag.

• #47   6. aug 2013 Årrh kunne slet ikke forstille mig en dag uden min dejlige basse dreng. Elsker ham over alt på jorden.

profilbillede
  • #48   7. aug 2013 Bettemus: Hmmm du modsiger dig selv. Først skriver du, at ".... Det går tit galt for os". I sidste indlæg skriver du så: "Men det går galt som det gør for alle trænere, så er det bare forskelligt, hvordan man reagerer". Hvis du reagerer, som du skriver, ved f.eks at skrige ad hesten, og skrue dine signaler op i frustration, så holder jeg stadig på, at hesten ikke har 100% tillid til dig. Heste kan sagtens lære, selvom de ikke har tillid til os, men helt klart: det er væsentligt nemmere at lære hesten noget, når den har tillid til mennesket.

Mimsen: Ja, man kan da sagtens råbe ad kærsten (hvis man har svært ved at tale sammen). Mennesker kommunikerer nu engang via det talte sprog - det gør hesten altså ikke. Den forstår, du er vred, når du råber og skriger - men ikke hvorfor?

Daydreamer: Jeg har ingen steder skrevet, at jeg mener, man har et dårligt forhold til sin hest "blot fordi træningen af og til fejler".

• #50   8. aug 2013 Bettemus: Så synes jeg dælme, du skal lade være med at spørge, hvad andre mener, når du ikke kan tåle svaret!?!
    -Og nej, jeg bliver hverken "høj" eller "får det bedre" af at skrive, det jeg skriver - det behov har jeg heldigvis ikke.....

• #51   8. aug 2013 Jeanne
    Du skrev ' og når det tit går galt' smiley

• #52   8. aug 2013 DD: Ja, det skrev jeg - det var citat af Bettemus´ indlæg:
    "Men hvad er et godt forhold?
    For jeg kan da skrige af Bette og skrue mine signaler op i frusteration osv.
    Det går tit galt for os har jeg så et dårligt forhold til bette?"

• #53   8. aug 2013 Har ikke min egen hest, men en skøn part. smiley

Sif betyder utrolig meget for mig. Det er ikke altid vi er enige om tingene, men vi bliver bedre og bedre til at samarbejde og stole på hinanden. Jeg elsker hende virkelig høj.
    I starten kunne vi intet, men snart et halvt år efter, føler jeg at vi er noget så langt, vi kan så mange ting sammen nu, vi er også begyndt på at ride lidt bidløst, det er noget nyt for os, og hun klarer det super fint. Vi har stadig "dårlige dage". Men det vil der jo altid være.

profilbillede
  • #54   8. aug 2013 Min gamle helpart og jeg har et fantastisk forhold (synes jeg selv). Han er virkelig en skøn dreng som man ikke kan undgå at elske, og jeg var så heldig at få part på ham smiley Jeg var ude ved ham 6 gange om ugen og vi hyggede os sådan (det gør vi stadig). Havde altid masser af godbider med til ham for hvis ikke jeg havde noget med, kiggede han så bedrøvet på mig med sine smukke brune øjne smiley Vi har rigtig meget tillid til hinanden og her i starten af 2013 sprang vi 105 cm. til en højde spring smiley Jeg er virkelig stolt af den 24 år gamle hyp! smiley Vi kan bare det hele sammen smiley

profilbillede
  • #56   9. aug 2013 Min mor fik skudt dette billede af min hest og jeg i dag, og jeg synes personligt at det siger rigtig meget, at hun stoler nok på mig til at lægge alle alarmberedskaber fra sig og lægge sig helt på siden mens jeg sidder og snakker med hende. Da jeg kom ud på folden lå hun som på dette billede: http://hest.webgallerier.dk/galleri/704/628/471/3518097-dansk-varmblod-boegegaardens-liva

Hun lagde sig så helt ned, mens jeg sad og snakkede med hende og nussede hende. Jeg synes det siger rigtig meget om, hvad min hest og jeg har sammen.

profilbillede
Kommentér på:
dig og din hest

Annonce