1.049 visninger
|
Oprettet:
Dig og din hest??? {{forumTopicSubject}}
Hej alle på HG!
Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvad I har jeres hest/pony for?
Hvad jeres forhold er sammen, hvad laver du med din hest, hygger i, træner I til store konkurrencer, eller gør i noget helt andet??¨
Har du din hest for at tage til store konkurrencer, eller har du den for at opnå et godt venskab??
Håber at høre en masse svar!!!!
jun 2010
Følger: 95 Følgere: 84 Heste: 6 Emner: 50 Svar: 679
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 68 Heste: 19 Emner: 6 Svar: 1.595
Troja - Blev købt som værende tilredet men det viste det sig at hun ikke var. Jeg var faldet for hende så fik slået noget af prisen af. Så nu venter hun føl efter Cleo.
Blue og Zorro - Ja hende der havde købt Blue kontaktede mig og spurgte om jeg ikke ville hente ham. Det gjorde jeg og der fuldte Zorro altså med. Kan ikke få mig selv til at sælge dem for synes især de små ponyer bliver smidt noget rundt med.
Marcello - Han er købt for at skulle bruges til distance når han er blevet tilredet.
Emi - Er købt for at være min ridehest. Han skal bruges til lidt af det hele.
Gharibah - Hun skal bruges som avlshoppe. Så håber der kommer et hoppeføl fra hende
Jeg går mest og nusser om hestene, da ridningen igen lige må være på pause pga. brækket fod. Men har mest hestene for hyggens skyld.
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.091
jul 2010
Følger: 89 Følgere: 88 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 181
Min hest jeg deler med min mor brugte jeg som spring hest. Men da ponyen kom havde jeg ikke tid til 2 heste, nu bliver han brugt som hygge hest
Blogger
Følger: 87 Følgere: 1943 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.507
Jeg har nemlig hørt at det er sundt og godt for begge parter at komme ud. Så så længe det foregår på hestens præmisser og at hun behandler den som altid, er jeg rimelig rolig.
Heldigvis kender jeg hende i forvejen, så der er intet at frygte.
Men jeg vil lige tilføje at man kan have et fantastisk forhold til sin hest selvom man ridee konkurrencer. Grunden til at jeg nævner dette er fordi at du skrev - "Har du din hest for at tage til store konkurrencer, eller har du den for at opnå et godt venskab."
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Vi har været igennem det ene og det andet sammen, røg af ham for 3 år siden hvilket gjorde mig nervøs for ham, plejede gerne at sige at fra jorden var han min bedste ven, fra ryggen var vi pest og kolera..
jeg har været ved at sælge ham mange gange nu, men har ikke kunne..
Og her i år efter et meget uheldigt udlån i 2måneder har jeg endelig fået tilliden tilbage til ham fra jorden os..
Så nu er vi bedste venner fra ryggen og fra jorden
Han bruges til tur ridning, små spring, lidt dressur ridning, dog primært støvsugeridning pt. og så self. ringridning
Han har en dejlig part som hygger sig på ham
Min ny indkøbte DV er min lærehest.. har kun haft ham siden d. 4august, så båndet er ikke så tykt endnu, men det bliver stærkere og stærkere for hver eneste dag
Han er købt på henblik til en masse fantastiske ture, med både mig, min bror, Antons part og min 8årige niece..
Det er både dressur, baby jump, ture i skoven og ringridning..
Og så er han bar den lærehest jeg altid har drømt om
mar 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 56 Svar: 644
dec 2007
Følger: 52 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 97
Jeg klikkertræner min pony, og det er både jordtræning og ridning. Rider bidløst, og rider ikke stævner. Måske vi kommer til at starte er stævne en gang, men det er ikke for stævnernes skyld jeg har hest i hvert fald. Min pony er min ven og træningsmakker
okt 2010
Følger: 79 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 89 Svar: 497
dec 2011
Følger: 38 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 50 Svar: 35
maj 2011
Følger: 1 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 114
jul 2012
Følger: 93 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 99 Svar: 1.105
jun 2012
Følger: 109 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 2.669
Men han er min oplevelses pony, så unik en findes der ikke som ham. Han er ikke en maskine man skal virkelig kæmpe med ham.
Så en masse oplevelser, vi gør jo alle det vi bedst kan lide, og ja Champer og jeg kan lide det hele
//Stephanie N M Poulsem
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
Natash bruges til lidt af hvert. Spring, dressur, jordtræning, tricks, tur.. Jah, you name it :). Vi skal også forsøge os med lidt mounted games på et tidspunkt :).
jul 2013
Følger: 289 Følgere: 325 Heste: 1 Svar: 97
My er som sagt min bedste ven, og ja. Jeg elsker hende himmelhøjt!
Jeg skal snart have en ny pony ( forhåbenlig en ridepony ), som skal bruges til det samme.
jun 2004
Følger: 56 Følgere: 54 Heste: 8 Emner: 329 Svar: 4.202
Så vi har været igennem noget af en tur sammen
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 411
Men primært dressur, og rider også konkurrencer, til næste år tager vi hul på C-stævnerne (da rytteren pga. sygdom ikke rigtig har været klar før) og håber at vi kan kvallificere os til at ride b-stævner (det mener min ridelære at vi godt kan :D)
Jeg kan pga. min lammelse i højre side ikke springe, så derfor er det kun dressur og tur jeg rider.
Jeg syns at dressur ser vildt flot ud og at man kan få en hest til at lave alle de svære øvelser, og få det til at se legende let ud, er det jeg finder så fascinerende.
Jeg har et bånd med min hest som ingen andre. jeg fik hende da hun var 9 mdr. og har selv tilredet hende og redet hende til at det hun kan den dag i dag. Når andre passer hende er hun fræk, og sur, men når jeg så kommer ind i stalden så er hun sød og et rigtig nusse hoved.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
For 2 1/2 år siden kunne jeg endelig købe mig min egen hest
dec 2011
Følger: 38 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 50 Svar: 35
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
men
Osie trænerjeg rigtig meget dressur fra jorden med og Agility og mit mål er at han skal tilkøres
Vito han er bare min hyggebamse INTET seriøst der han er bare en hygge hest som kan have en rytter på
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
Jeg ha part på en belgier/oldenborg/noget tredje-blanding, og vi skal måske ud og starte et enkelt dressurstævne? Hvis både hun og jeg finder det sjovt, så kan det være, at vi tager mere end et. Men jeg satser ikke på, at jeg skal ud og starte stævner, for jeg bliver rigtig let stresset, og det skal jo ikke gå ud over min darling. En mindre gang præstationsangst kan man vel kalde det?
Men planen er, at hun skal uddannes indefor dressur, og så tager vi spring lidt senere. Hun skal lære at lægge anspring, få balance til galoppen, bruge ryggen og bagparten bedre, og at lave schenkelvigninger senere hen. Er stævner ikke lige noget for os, så skal hun bare være min hygge"ponz". For hun elsker at lalle rundt, springe små spring og ride i skoven
feb 2009
Følger: 112 Følgere: 106 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 603
aug 2011
Følger: 61 Følgere: 53 Heste: 2 Svar: 10
Men jeg har oven i købet også fået min bedste ven! Og vi elsker begge to hyggedage, eller en tur i skov eller på terrænbanen! Det betyder også rigtig meget at man laver mange forskellige ting med sin hest. Min pony virker meget mere glad, når den ikke er gået helt død i "sandkasseridning" og får en masse afveksling
jan 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 41 Svar: 190
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 497
Dig og din hest???