{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Dig og din hest??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG! smiley

Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvad I har jeres hest/pony for? smiley Hvad jeres forhold er sammen, hvad laver du med din hest, hygger i, træner I til store konkurrencer, eller gør i noget helt andet??¨
Har du din hest for at tage til store konkurrencer, eller har du den for at opnå et godt venskab??

Håber at høre en masse svar!!!! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dig og din hest???
  • #1   18. okt 2013 Den ene er min bedste ven og min pensionerede stævnepony. Min hoppe er købt til stævner og er min trænings makker

profilbillede
  • #2   18. okt 2013 Cleo - Var købt til at skulle rides, men tilridningen stoppede da han hævede op i bagbenene.

Troja - Blev købt som værende tilredet men det viste det sig at hun ikke var. Jeg var faldet for hende så fik slået noget af prisen af. Så nu venter hun føl efter Cleo.

Blue og Zorro - Ja hende der havde købt Blue kontaktede mig og spurgte om jeg ikke ville hente ham. Det gjorde jeg og der fuldte Zorro altså med. Kan ikke få mig selv til at sælge dem for synes især de små ponyer bliver smidt noget rundt med.

Marcello - Han er købt for at skulle bruges til distance når han er blevet tilredet.

Emi - Er købt for at være min ridehest. Han skal bruges til lidt af det hele.

Gharibah - Hun skal bruges som avlshoppe. Så håber der kommer et hoppeføl fra hende smiley

Jeg går mest og nusser om hestene, da ridningen igen lige må være på pause pga. brækket fod. Men har mest hestene for hyggens skyld.

• #3   18. okt 2013 Uhh! Det er et godt spørgsmål! Da jeg fik Dominique var jeg 9, og tænkte jeg engang skulle ud og starte en masse stævne, men det blev aldrig til noget. Nu hygger vi! Stævner er sjove, men jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg nogensinde har kunnet undvære ham! Vi laver masser af jordarbejde, ja vi hygger vel egentlig bare...!

• #5   18. okt 2013 Min pony har jeg planer om at bruge til spring stævner. Selvfølgelig også dressur stævner. Men primært spring pony smiley
    Min hest jeg deler med min mor brugte jeg som spring hest. Men da ponyen kom havde jeg ikke tid til 2 heste, nu bliver han brugt som hygge hest smiley

• #6   18. okt 2013 Den hest som jeg køber skal bruges til hygge. Jeg har aldrig selv været vild med stævner. Men hestens part må godt deltage i stævner hvis hun vil.
    Jeg har nemlig hørt at det er sundt og godt for begge parter at komme ud. Så så længe det foregår på hestens præmisser og at hun behandler den som altid, er jeg rimelig rolig.
    Heldigvis kender jeg hende i forvejen, så der er intet at frygte. smiley

Men jeg vil lige tilføje at man kan have et fantastisk forhold til sin hest selvom man ridee konkurrencer. Grunden til at jeg nævner dette er fordi at du skrev - "Har du din hest for at tage til store konkurrencer, eller har du den for at opnå et godt venskab."

• #7   18. okt 2013 Min vallak Anton har jeg haft i 5år nu, tilredet ham selv og lært ham alt han kan.. han er min bedste ven..
    Vi har været igennem det ene og det andet sammen, røg af ham for 3 år siden hvilket gjorde mig nervøs for ham, plejede gerne at sige at fra jorden var han min bedste ven, fra ryggen var vi pest og kolera..
    jeg har været ved at sælge ham mange gange nu, men har ikke kunne..
    Og her i år efter et meget uheldigt udlån i 2måneder har jeg endelig fået tilliden tilbage til ham fra jorden os..

Så nu er vi bedste venner fra ryggen og fra jorden smiley
    Han bruges til tur ridning, små spring, lidt dressur ridning, dog primært støvsugeridning pt. og så self. ringridning smiley
    Han har en dejlig part som hygger sig på ham smiley

Min ny indkøbte DV er min lærehest.. har kun haft ham siden d. 4august, så båndet er ikke så tykt endnu, men det bliver stærkere og stærkere for hver eneste dag smiley

Han er købt på henblik til en masse fantastiske ture, med både mig, min bror, Antons part og min 8årige niece..
    Det er både dressur, baby jump, ture i skoven og ringridning..
    Og så er han bar den lærehest jeg altid har drømt om smiley

profilbillede
  • #8   18. okt 2013 jeg har min plettede dame til hygge, konkurrencer og hvad vi nu ellers kan finde på at tossede ting smiley planen er dog vi en gang skal ud til distrikststævner osv meen en dag af gangen hun er jo kun 4½ år

• #9   18. okt 2013 Har min pony, fordi jeg ikke leve uden smiley elsker alt lige fra at muge ud, hyggelige dage med menneskerne i stalden, og så selvfølgelig at træne med hesten. Det er dejligt at se fremskridt i ens træning, og at man får en glad og afslappet hest.
    Jeg klikkertræner min pony, og det er både jordtræning og ridning. Rider bidløst, og rider ikke stævner. Måske vi kommer til at starte er stævne en gang, men det er ikke for stævnernes skyld jeg har hest i hvert fald. Min pony er min ven og træningsmakker smiley

• #10   18. okt 2013 Mig og Emir vi springer rigtig meget og starter rimlig tit springstævner. Vi laver også meget jordtræning og så rider vi en del uden bid. Jeg har overvejet at vi skal blive fuldkommen bidløse. Men det tænker jeg stadig over da det er en stor beslutning, fordi jeg vil nemlig miste stævnerne som jeg elsker, da han kun er en 2'er. Men hvis han har det bedst med bidløs så er jeg villig til at opgive stævnerne. Emir han skal heller aldrig sælges, han bliver ved mig til den dag han dør!:)

• #12   18. okt 2013 Heiwa: Ja, undskyld en lille fejl i teksten, selvfølgelig kan man have et fantastisk, og et godt venskab, selvom man er konkurrence rytter.. Man kan jo således godt have et lige så godt samvær til hesten, ligegyldigt om man så er hygge rytter, eller konkurrence rytter!:)

• #13   18. okt 2013 Hovedsagligt hygge og måske lidt jagter når han er moden til det!

• #14   18. okt 2013 Ligepræcis det vi har lyst til. Tricks, jordarbejde, tur, spring. Det hele bidløst og uden sadel eller bomløst smiley

profilbillede
  • #15   18. okt 2013 Svært spørgsmål, men det har ændret sig gennem de 6 år jeg har haft ham.
    Men han er min oplevelses pony, så unik en findes der ikke som ham. Han er ikke en maskine man skal virkelig kæmpe med ham.

Så en masse oplevelser, vi gør jo alle det vi bedst kan lide, og ja Champer og jeg kan lide det hele smiley

//Stephanie N M Poulsem

• #16   18. okt 2013 Natash er min bedste ven, min bedre halvdel, min soulmate. Fra første gang jeg så hende, og satte mig op på hende, sagde det bare.. Klik? Vi faldt i hak sammen,

Natash bruges til lidt af hvert. Spring, dressur, jordtræning, tricks, tur.. Jah, you name it :). Vi skal også forsøge os med lidt mounted games på et tidspunkt :).

• #17   18. okt 2013 Det her er min pony / min bedste ven My. Jeg har haft My i snart 2 år, og til dagligt hygger vi mest. Vi laver ting vi begge kan lide, men også almindelige ting som longering, gå ture mm. Vi træner meget hms / jordtræning, tricks, tillidsøvelser osv. Jeg laver alt hvad jeg kan med min pony, ud over at ride hende.
    My er som sagt min bedste ven, og ja. Jeg elsker hende himmelhøjt!
    Jeg skal snart have en ny pony ( forhåbenlig en ridepony ), som skal bruges til det samme. smiley

profilbillede
  • #18   18. okt 2013 Indkøbt til de store stævner, gennemgået et helvede sammen med operation af torntappene og alt efterbehandling. Nu er han min bedste ven, vi hygger sammen hver dag, nusser og rider tit ture. Vi rider pt. alm. dressur men drømmen er da at starte stævner smiley Såfremt ryggen kan holde til det smiley Men mon ikke smiley

Så vi har været igennem noget af en tur sammen smiley

profilbillede
  • #19   18. okt 2013 Jeg bruger min Røde Dame (Lakhota) til dressur. og rider engang imellem en tur i skoven på hende.
    Men primært dressur, og rider også konkurrencer, til næste år tager vi hul på C-stævnerne (da rytteren pga. sygdom ikke rigtig har været klar før) og håber at vi kan kvallificere os til at ride b-stævner (det mener min ridelære at vi godt kan :D)

Jeg kan pga. min lammelse i højre side ikke springe, så derfor er det kun dressur og tur jeg rider.
    Jeg syns at dressur ser vildt flot ud og at man kan få en hest til at lave alle de svære øvelser, og få det til at se legende let ud, er det jeg finder så fascinerende.
    Jeg har et bånd med min hest som ingen andre. jeg fik hende da hun var 9 mdr. og har selv tilredet hende og redet hende til at det hun kan den dag i dag. Når andre passer hende er hun fræk, og sur, men når jeg så kommer ind i stalden så er hun sød og et rigtig nusse hoved.

• #21   18. okt 2013 Mig og Tindur smiley

For 2 1/2 år siden kunne jeg endelig købe mig min egen hest smiley Har haft denne drøm siden jeg var 8 år gammel så det tog mig over 22år før den gik i opfyldelse. smiley Jeg er en person der går rigtig meget op i min hest, at han behandles og trænes på den hestevenlige måde og at han har alt han har behov for. Han kommer først! Jeg har jo en drøm, et ønske, et ultimative mål for vores fremtid. Men vejen er lang da jeg går meget op i at ting foregår uden decideret tvang og min hest skal rides korrekt (med det mener jeg at han skal rides naturlig uden tvang af hjælpemidler for at fremskynde processen.) Og dette er selvfølgelig tidskrævende.. Kunne jo have sendt ham til proff i tilridning men NEJ. Han kommer til at blive overbelastet og hurtigere slidt fysisk. Jeg kunne jo sende ham til nogen der tager det langsomt men det kan ikke min pengepung klare (samt at jeg ikke kan undvære ham smiley ) Så jeg tilrider ham selv til August med BBH underviser på smiley Han skal alligevel aldrig sælges og jeg får ikke mere for ham hvis der skete noget uforudsigeligt som gjorde at min verden gik under... Mit ultimative mål med Tindur er at vi skal deltage i Dyrehaven til Hubertus jagten. Men mit daglige/overskuelige mål er at vi skal blive aktive medlemmer af Fyns Jagt rideklub den dag vi er klare til det. Jeg elsker at ride i skov og mark og at springe. Så det håber jeg vi får trænet os op til så vi hver søndag (næsten) i jagt sæsonen er at finde med resten af de jagt glade mennesker rundt omkring i den fynske natur smiley Det forudsætter dog at min hest kan lide at springe og vænnes til at det er ok at køre trailer smiley

• #22   18. okt 2013 Tusind tak, for alle de fine svar!! Det er dejligt at læse alle de dejlige svar,om jeres forhold, på den ene eller den anden måde!!

• #24   18. okt 2013 Osie og Vito fik jeg egenlig bare duen noget formål

men

Osie trænerjeg rigtig meget dressur fra jorden med og Agility og mit mål er at han skal tilkøres

Vito han er bare min hyggebamse INTET seriøst der han er bare en hygge hest som kan have en rytter på smiley

• #25   18. okt 2013 Hmm..
    Jeg ha part på en belgier/oldenborg/noget tredje-blanding, og vi skal måske ud og starte et enkelt dressurstævne? Hvis både hun og jeg finder det sjovt, så kan det være, at vi tager mere end et. Men jeg satser ikke på, at jeg skal ud og starte stævner, for jeg bliver rigtig let stresset, og det skal jo ikke gå ud over min darling. En mindre gang præstationsangst kan man vel kalde det?
    Men planen er, at hun skal uddannes indefor dressur, og så tager vi spring lidt senere. Hun skal lære at lægge anspring, få balance til galoppen, bruge ryggen og bagparten bedre, og at lave schenkelvigninger senere hen. Er stævner ikke lige noget for os, så skal hun bare være min hygge"ponz". For hun elsker at lalle rundt, springe små spring og ride i skoven smiley

• #26   18. okt 2013 min pony wiechhofs ravamoon. købte min far i hamburg og der var han 4 år. smiley jeg var 6 og skulle dele ham med min søster som var 8 år. smiley så gad min søster ikke og ride mere så jeg fik ham, og i dag er jeg 13 og har altid kun haft ham! smiley han er fantastisk vi har haft oppe og nedture! gode og dårlige dage smiley men jeg elsker ham af hele mit hjerte og i dag mangler vi 2 nul runder for at komme op og starte LA til distrikt stævner. har startet 4 distrikt stævner! smiley og har været lige tilfreds hver gang! smiley han er stævne pony og bruges til spring. men har redet LA i dressur på ham! smiley til 65% smiley ville aldrig sælge ham, selvom jeg nok bliver nød til det da han er 11 åt og jeg er ALT for lang benet til ham! ;D

profilbillede
  • #28   18. okt 2013 Vi købte min pony for at jeg kunne få en dygtig pony med kapacitet til høje stævner! Og det går bare derudaf! smiley
    Men jeg har oven i købet også fået min bedste ven! Og vi elsker begge to hyggedage, eller en tur i skov eller på terrænbanen! Det betyder også rigtig meget at man laver mange forskellige ting med sin hest. Min pony virker meget mere glad, når den ikke er gået helt død i "sandkasseridning" og får en masse afveksling smiley smiley

• #29   18. okt 2013 Har ingen hest xD smiley Har en part... smiley

• #30   18. okt 2013 Er fascineret over hvor mange svar der kommer, når man beder folk om at skrive om sig selv! smiley

Kommentér på:
Dig og din hest???

Annonce