{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

Er din hest uanvendelighedsforsikret? {{forumTopicSubject}}

Ja er den det og hvorfor hvorfor ikke?

Min er pt ikke. Jeg har simpelthen hørt så mange grumme historier om heste, der skal stå i stor smerte (eller dopet hovedløst) i flere uger inden de kan aflives, fordi forsikringssagen tager lang tid.
Og jeg har ikke lyst til at byde min hest at stå flere uger i smerte bare fordi jeg vil have penge fra forsikringen..

Hvad er jeres holdning til og eventuelt erfaring med uanvendelighedsforsikring?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er din hest uanvendelighedsforsikret?
  • #3   1. okt 2010 nej det er mine ikke, for selvm de måske ikke kan rides så skal de have lov at gå og hygge sig hvis de self ikke har ondt, de er forsikret hvis de fx bliver syge og skal aflives, ved brand eller tyveri.. tror bare det hedder en livsforsikring. men det er mine forældre der står for det med forsikringer

  • #5   1. okt 2010 Min har både en syge, uanvendelighed, og en livs. smiley
    Har prøvet hvor mange penge man kan miste vis det skulle gå galt en dag


  • #7   1. okt 2010 Ikaros er forsikret fra mulehår til halespids! smiley
    Som Maria skriver, kan man ikke komme udenom at man ligger utrolig mange penge i de kære heste, og skal de en dag herfra synes jeg det er ok at man kan have penge til evt. at købe sig en ny hest. Det synes jeg bestemt ikke at der er noget grisk eller underligt i. smiley


  • #8   1. okt 2010 Vores er livsforsikret og dyrlægeforsikret med kolikdækning - indtil videre tyder alt heldigvis på at forsikringen forsikrer mod at dyrlægen kommer - det har han aldrig haft brug for.

  • #9   1. okt 2010 mine er uanvendelig - syge og livsforsikret... De er fuldt dækket... Har lært nogle ting, da min gamle hest blev syg smiley Den var ikke sygeforsikret og kostede omkring 25.000-30.000 ,- i dyrlægeregninger smiley Og en sygeforsikring koster ikke ret meget om året... Så vil aldrig spare den væk... Det kan hurtigt betale sig smiley

  • #10   2. okt 2010 Min er også både livs- uanvendelig- og sygeforsikret smiley

    Indtil videre har jeg næsten tjent sygeforsikringen ind 2 gange .. så jeg er MEGET tilfreds med at have forsikring.

    Hvis Quality går hen og bliver uanvendelig eller dør, har jeg ikke råd til at købe en ny hest, der er svarende til Quality (hvis ikke jeg havde forsikringen) .. derfor har jeg valgt at forsikre ham..


  • #11   17. jan 2011 Dette er utroligt kloge ord jeg fandt i går:

    "Det er i øvrigt vigtigt her at huske på, at en hest ikke er kronisk syg, fordi det varer mere end tre måneder at gøre den rask," minder Nicolai Jarløv om. "Jeg plejer at sige, at det er livsfarligt for heste at være uanvendelighedsforsikret, fordi der kan være en tendens til at mene, at det er for dyrt at have en hest stående, hvis den ikke kan bruges - også selvom den senere kan blive helt velfungerende igen." Det kan godt vare otte til ni måneder, før hesten er i arbejde igen, men mange også alvorlige ortopædkirurgiske skader kan man gøre meget ved i dag.

    --------------------------------------------------------------------------------


Kommentér på:
Er din hest uanvendelighedsforsikret?

Annonce