{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

At flytte hesten - så meget i tvivl :( {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg skal op og kigge nyt opstaldningssted idag. Det er rigtig rigtig fint deroppe, helt ny stald og ridehus. Jeg har været deroppe før, det er mere for at mine forældre også kan se det, at jeg skal derop idag.

Egentlig er så beslutningen næsten taget, at hun skal flyttes derop. Medmindre vi høre noget deroppe idag, som jeg tænker, at jeg bare ikke kan leve med, hvilket jeg tvivler på at vi gør.

Men selvom det er så fint deroppe, så er jeg bare så meget i tvivl om det er det rigtige for hesten. Det er en lidt speciel hest jeg har - især på stald. Dette har jeg dog oplyst stedet om. (ingen staldfejl) Hun har meget let til at blive stresset, og har det ikke så godt, med særlig mange andre heste. Desuden taber hun sig vildt meget, hvis hun er stresset, selv hvis det bare er en kort periode.

Jeg har bare tænkt så meget over, om de fordele der er ved at flytte, mest er fordele, der kommer mig til gode. For der er som sagt ridehus, hvilket jeg vildt gerne vil have, der er opvarmet rytterstue og toilet (luksus iforhold til, hvad jeg er vant til) og så skal jeg ikke selv lukke ud på hverdage mere. Det eneste jeg føler jeg kan tilbyde min hest ved at flytte, er bedre foder. Det er selvfølgelig også godt, men er det nok?

Der er flere grunde til jeg vil flytte. Men nogle af dem der trækker mest, er nok at der hvor jeg står nu, der passer folk simpelthen ikke deres heste, eller deres ind- og udlukningsvagter. Jeg har hver dag i den seneste uge, lukket ind, på trods af, at kun en af vagterne var mine egne. Jeg har kun en hest, men strøer næsten hver gang, ved mindst 4, fordi jeg ikke kan holde ud at se på en hest, der kun går i lort, og slet ikke har noget at tygge i. Desuden er det ikke muligt de fleste af vintermånederne at benytte ridebanen, fordi den jo er frossen.

Hvad tror I, at I vil gøre, hvis det var jer, der stod i sådan en situation? For jeg er jo rigtig glad for det sted jeg står nu, på den måde at jeg ved, at min hest har det godt der, og er tilpas ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At flytte hesten - så meget i tvivl :(
  • #1   24. okt 2010 Det er større, og stalden er indrettet meget anderledes. Den er vant til at stå i stald med ca 10 heste, her kommer den til at stå inde med 32 når der er fyldt op ..

  • #2   24. okt 2010 jeg ville flytte hesten hvis det var mig (;

  • #3   24. okt 2010 og hvis den kommer til at bo i en boks ved siden af en hest som den kan enes med (; også kan du vel bare spørger om du må få din hest i boks, hvor den kun har 1 sidekammerat hvis man kan det smiley

  • #4   24. okt 2010 Cille thomsen: Det havde jeg også tænkt mig at spørge om smiley Også fordi jeg evt. kan få en boks, hvor der ikke bliver trukket heste forbi smiley

    Tak for svarerne.


  • #5   24. okt 2010 min Brilliant, er også meget speciel, derfor har hun kun 1 sidekammerat og så en genbo (; og det synes hun om, men hun kan ikke lide at stå imellem 2 heste smiley

  • #6   24. okt 2010 En flytning er jo altid stressende. Hvis ikke du er sikker på, at du og hesten kommer til at trives det nye sted, skal du ikke flytte den.

    men det lyder somom, at du er ret sikker på, at du kommer til at trives. Og hvis det er et godt sted, med faste rutiner i fodring, ind- og udlukning, gode foldmuligheder osv., vil en hesten også komme til at trives. Bare du er sikker på, at du ikke vil flytte hende igen om et halvt år synes jeg sagtens du kan flytte hende. Bare vær sikker på, at det så er stedet hun skal stå det næste lange stykke tid! smiley


  • #7   24. okt 2010 Jeg ville nok prøve at tage chancen og flyt.. Det kunne være som de andre skriver, at du kan få dig en boks, hvor der ikke er så meget stress forbi den.. Det er der mange heste der ikke kan have.. Min gammel joy, var heller ikke meget for trafik frem og tilbage ved ham.. Det havde han det ikke godt med.. De gange jeg så er flyttet, har jeg fået mig byttet til bokse hvor der ikke er meget trafik.. Det gør at hesten bliver mere rolig og tryg.. Især hvis den så også kan med sidekammarten.. smiley En god ting, er at finde en sidemand, som ikke selv er stresset.. Så skal din nok også falde til ro.. smiley



  • #8   24. okt 2010 Jeg har lige flyttet min pony smiley
    Jeg var ikke i tvivl da jeg så opstaldningstedet, selvom det var det modsatte af, hvad vi var vant til!

    vi gik fra:
    gammel stald m. 9 bokse (ikke fyldt op)
    + hun gik kun på fold med 2 andre heste
    4 opstaldere
    meget rolige omgivelser
    dårlige turmuligheder
    ridebane

    til:
    kæmpe stald (både private og rideskole)
    der er måske 40-50 heste eller deromkring!!
    hun går på fold med omkring 10-15 andre
    der er hele tiden liv i stalden, heste der kommer ind og ud, maskiner der kører forbi osv osv.
    jeg troede at det ville tage en evighed før at hun ville falde til, men da vi ankom og jeg trak hende ind i stalden (hvor hun hidsede sig lidt op :P) og forbi 2 heste på staldgangen, men da hun kom ind i sin boks var det som om hun altid havde stået der!!!

    så jeg har ikke fortrudt et eneste sekund!
    kan kun sige: spring ud i det!
    Det kan være at din hest reagere fuldstændig modsat af hvad du tror, ligesom min gjorde smiley


Kommentér på:
At flytte hesten - så meget i tvivl :(

Annonce