{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Dilemma: Skal jeg klippe min hest? {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid nægtet at klippe mine heste. Ikke nok med at vi smider et stort unaturligt dækken på hesten, så den ikke sætter alt for meget pels, så også gå over til at klippe den, tja, det har jeg aldrig været favorit af.

Men nu står jeg så her.. Jeg smed dækken på min hest i starten af oktober måned, alligevel har den sat en del vinterpels. Hun er PLASKvåd når jeg er færdig med at ride på hende, og det tager flere timer, inden hun endelig bliver tør. Burde jeg få hende klippet? Min træner forsøgte sidste år at klippe hende, hvilket resulterede i en blødende hånd og panisk hest, inden klipperen overhovedet var blevet sat på pelsen.. Bedøves med sprøjte kan hun heller ikke, da hun er SKRÆKSLAGEN for sprøjter.

Min eneste mulighed for at få hende klippet, ville så være at give hende noget beroligende i en pasta dut, der skal sprøjtes i munden. Men jeg kan også risikere at det har modsatte virkning??

Jeg står virkelig i et dilemma her, hvad ville i gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemma: Skal jeg klippe min hest?
  • #1   5. nov 2010 Jeg ville klart anbefale at få hesten klippet hvis den e så våd efter ridning. Det er meget sundere for den at få klippet pelsen og få smidt et tykkere dækken på, end at stå og være våd efter ridning. Min dreng blev klippet for ca. en måned siden, og det er jeg virkelig glad for. Han er lynhurtig tør efter ridning, hvis han altså overhovedet er kommet til at svede. Jeg er bestemt heller ikke fan af dækkener, men man må bare se i øjnene at det er nødvendigt og i sidste ende det bedste for hesten smiley

  • #3   5. nov 2010 Jeg ville klippe den, det er ikke særlig sundt at den bliver helt våd om vinteren, den bliver kold og i sidste ende syg.
    Jeg ikke se hvorfor man er imod at klippe når man alligevel komme dækken på hesten og skal bruge den til ridning..
    Mon ikke en dygtig nok dyrelæge kan bedøve den? Hvad vil i gøre hvis den en dag bliver syg, sparket eller lignede så bliver den jo nød til at blive stukket.
    Ellers må i jo give den pasta eller plegesil i munden og hvis det ikke bedøver nok så få dyrelægen til at bedøve den rigtig med spøjte.


  • #4   5. nov 2010 Hvor giver din dyrlæge din hest en sprøjte..? Min mor er dyrlæge og de gange hun har vaccineret mine heste har de knap nok opdaget det...
    Ellers som en anden skriver ven den lige så stille til trimmeren..


Kommentér på:
Dilemma: Skal jeg klippe min hest?

Annonce