{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vandet fryser s;
  • #1   15. nov 2010 Aner det ikke? på med gummistøvlerne og tramp i vandet smiley

• #2   15. nov 2010 Argh, jeg ville ikke lige trampe i hestenes drikkevand!
    Jeg tager et kosteskaft og banker hul i isen, og rører rundt hver morgen.

• #3   15. nov 2010 Tror systemet med bolden er at den vil flyde og så vil vandet fryse udenom og når hesten så stikker mulen i vil den skubbe til bolden og der vil komme et hul uden frost.. Bagefter vil bolden lægge sig i det samme hul igen.. Men om det virker i praktis er jeg ikke sikker på..

• #4   15. nov 2010 A & A : om man tramper hul i isen eller mine heste selv gør det kan vist komme ud på et, de drikker heller af en kæmpe mudderet vandpyt end af deres rene vand smiley og især Glorija holder sig da ikke tilbage for at vaske hove i det smiley

• #6   15. nov 2010 det med bolden virker ikke, desværre. Der er vist ikke så meget andet at gøre end at skulle ned og smadre isen et par gange om dagen. det værste er når man er vant til et kar der selv fyldes op, og slangen så fryser til, så er det ned med spandeXD

• #7   15. nov 2010 sidste vinter smadrede vi isen i vandbaljerne med en greb eller spade og tog de store isklumper op... Gerne flere gange om dagen, efter hvor koldt det var smiley

• #8   15. nov 2010 2-3 tennisbolde i baljen... det er sjælden det er heelt vindstille, vinden skubber boldene lidt rundt, det tager den milde frost.. ved mere frost kan hestene skubbe boldene ned, så der er op til 3 huller de kan drikke af, mens vi er på arbejde, og så er det igang med en hakke (-: åh, den kære vinter /-:

• #9   15. nov 2010 vi har investeret i et varme kabel, som vi ligger i om natten, også sætter til strøm, så sørger den for at vandet ikke fryser. men på den anden fold, da plejer vi at tage baljen med ind, og så hver morgen fylder vi 40 liter kogende vand i den, og så stiller vi den ud.. det er sjældent de drikker noget af det, men det skal jo være der.

• #10   15. nov 2010 vores går ikke ude så længe om vinteren, så når det blir frost, er der aligevel lukkeet for vandkopperne på foldene...

de må undvære til de kommer ind igen i stalden.

• #11   15. nov 2010 min far stilte varmt vand ud til dem, sidste år frøs både vandkopper og baljer og det hele. det eneste der er at gøre er at holde øje med det, far han tog noget godt varmt vand og stillede ud til dem, så frøs det ikke så hurtigt, og den store 20 liter(eller hvad det nu er) kom vi lige en elkogekedel kogende vand i, for at holde det optøet

• #12   15. nov 2010 Eller ilt...

Det brugte vi til vores havedam...
    Sådan noget til akvarier (bare list større skale til dammen), så står vandet aldrig stille, og vandet kan ikke fryse, smart smiley

• #13   15. nov 2010 Jeg plejer at fylde karret når hestene kommer ind og så lægge et dækken over så er det lige til at hakke hul med en spade om morgenen og fjerne de værste isklumper, så har de vand i den tid de spiser morgen hø, resten af dagen kan de som regl selv hakke hul men det er ikk så meget de drikker når de først er færdig med høet.

• #14   15. nov 2010 Sidste vinter havde vores heste ikke vand i folden - de gik alligevel kun ude i de timer, der var lyst, så de kunne sagtens undvære. Den tynde eller halvtykke is tramper Morrigan alligevel selv i stykker. smiley
    Men ja, en bold er ret effektiv, men har også hørt man kan købe baljer der er frysesikrede.

• #15   16. nov 2010 køb eventuelt en plantekasse i flamingo (sådan en man bruger i drivhuset til planter) og en firkantet balje der passer deri . Det gør det lidt mere frostsikret...
    eller stik et neg ned i baljen (virker lidt ligesom bolden), vandet er længere tid om at fryse.

• #16   16. nov 2010 Før jeg fik min frostfri vandtrug installeret, havde jeg to store baljer med vand og en store bold i hver. Det virkede fint, men jeg har fjernet isen hver morgen og hver aften og fyldte baljer med varmt vand. På trods af det stærk frost i sidste vinteren var der stadigvæk et hul under bolden da jeg kom ud til hestene om morgen. Så det virker! Men med min nye vandtrug er det meget bedre for mig, fordi jeg sparer mig meget tid og arbejde.

• #17   16. nov 2010 Jeg ville stille noget varmt\kogende vand ud til dem så holder det lidt længere ellers så held varmt vand oven i en gang i meldem!:) det er mine råd!

• #18   27. nov 2013 lidt olie i vandet hjælper også. dvs en kvart flaske olie, majsolie - olivenolie osv. smiley

Kommentér på:
Vandet fryser s;

Annonce