{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.546 visninger | Oprettet:

Ride ud alene ? {{forumTopicSubject}}

Jeg kigger jævnligt hesteannoncer i håb om at finde drømmeheste. Og der er jo mange dejlige heste, men hold op hvor er der mange der ikke kan rides ud alene. Og da det er super vigtig at min kommende hest, roligt kan rides ud alene, uden at lave løjer og vende om med 280 i timen i vild galop tilbage til stalden, så kigger jeg selvfølgelig efter det.

Er der en forklaring på at der er SÅ mange heste der ikke er trænet i at ride ud alene ??

Kender flere heste som går pænt ud på tur, med andre heste, mens de er satan selv når de rides alene og så kender jeg en del der slet ikke kan rides alene ud.

Har redet islænder i den del år, og der er det nærmeste en selvfølge at en hest som er tilredet, selvfølgelig også kan rides ud alene. Det er en del af uddanelse af hesten. Ved at det flere steder er en del af tilridningen, at hesten kan rides ud alene.

Så var det jeg tænkte, er det også det med andre hesteracer og ponyer. Når de sendes i tilridning, lægges der så også vægt på at hesten skal kunne rides alene ud ??

Har nogen herinde nogensinde haft held , med at lærer en hest som IKKE ville rides alene ud, at blive redet alene.

Min bitter erfaring er at, har hesten først lært at det betaler sig at vende op og løbe hjem, eller at den hopper til siden for hvert 10. skridt, ja så er det næsten umuligt at fravænne den med det ??

Til jer som har haft held med det, hvor lang tid tog det ?? Og kan jeres hest nu rides sikkert ud og hjem igen, uden svinggerninger ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ride ud alene ?
  • #1   22. dec 2010 Tror måske man kun rider på bane hvis de er alene og så tur når de er sammen med andre.

    Jeg selv er ved at lære min vallak at ride "alene". Pt går min mor med hvis han skulle gakke helt ud, men synes faktisk han tager det pænt. Langt over hvad jeg havde forventet i hvert fald smiley


  • #2   22. dec 2010 Min gamle pony fik jeg som 5 års og hun var ikke så veld med at ride alene i skoven.. hun stoppede simpelthen bare op og nægtede at gå et skridt (hun havde et bestemt sted hun gjorde det)..
    Jeg øvede bare med hende, først nærmest et skridt længere og så længere næste gang.. så kom det smiley


  • #3   22. dec 2010 Det er de færreste stævner der tilrider der træner hesten i at ride tur smiley

    Ud over det så har jeg aldrig undersøgt om min hest kan rides alene på tur inden jeg har gjort det, har bare taget chancen og det er gået hver dag.
    Pelle var lidt stresset første gang vi var på tur, men jeg sørgede bare for at rose og inden han blev for stresset vendte jeg hjem, aldrig har han selv vendt om og løbet hjem men hopper dog til siden for diverse ting smiley

    Tror også det hjælper når hesten kommer et nyt sted hen og lærer den det på nyt, at gå tur alene, fordi så ved den ikke på samme måde hvor hjem er smiley


  • #4   22. dec 2010 de færreste steder skulle der stå :b

  • #5   22. dec 2010 Min hest Marie har efter en meget uheldig oplevelse i skoven forrig år været voldsomt bange for skoven, allerrede over på den anden side af vejen mod skoven gik hun helt i panik. lidt farligt... Nu kan jeg ride bidløst alene i skoven smiley

    det tog meeeget lang tid, at få hende til at komme i nærheden af skoven, en masse trækture mod skoven, starte med at venne hende til omgivelserne igen, også uden at presse alt for meget få hende lidt længre ind og rose rose rose! da hun blev okay ved at gå ind i skoven med mig begyndte jeg at skridte der hen, jo længre jeg kom ind i skoven jo bedre, igen rose rose rose! da hun var rolig ved at ride over alt begyndte jeg i trav og derefter galop smiley og ikke lade hende selv bestemme hvornår hun ville hjem ;D

    Satte tit mål for hvilket træ vi liiiiige skulle runde inden hun fik lov at vende om smiley sådan syntes jeg det var lettes at komme vidre på^^
    det tog godt nok over et år men nu kan hun smiley


  • #6   22. dec 2010 Det var et af mine største kriterier v. Køb af Shanti og hun er hamrende ligeglad med om hun er alene... smiley SKØNT!

  • #7   22. dec 2010 Jeg har ikke lært min at gå længere end 10 min ned af vejen af den simple årsag at jeg ikke har måttet ride ud alene for min mor, og jeg er først lige blevet 18 nu. I starten ville min hest ikke en gang ud fra gårdens område alene, men så efter ca et halvt års træning med at gå de der 10 min ned af vejen og tilbage igen, gør han det bare. Tror sagtens man kan lære dem det, man skal bare træne det ofte og være konsekvent, så hesten ikke får lov at slippe når den selv stopper, men når rytteren stopper den.

  • #8   22. dec 2010 *TEAM SCREAM* K
    Haha, kender godt det med at vælge træ at ride efter, for hver gang smiley


  • #9   22. dec 2010 Tror det hænger rigitg meget sammen med hvor tryg rytteren er ved sin hest. Er man den mindste smule utryg, ja så mærker hesten det jo med det samme og så kører det derfra.
    Jeg har aldrig selv haft problemer med at ride alene med nogle af mine heste men jeg har også startet med at gå ture med de unge og så bare generelt sørge for at de har tillid til mig og jeg til dem inden vi begiver os ud i det "vilde" :o)


  • #10   22. dec 2010 Min haflinger er bare super duper alene på tur! Han er nærmest bedre alene, end når der er andre med. Han gør alt hvad man beder ham om. Han stikker ikke af, bliver ikke bange og er i det hele taget bare dejlig smiley
    - Ærgerligt, at han nu skal sælges, da jeg skal have stor hest..


  • #11   22. dec 2010 Min hoppe Artesia kan i perioder rides ud alene, ment på den måde at hun plejer at kunne, men efter lang tid uden ridning kan hun godt spjætte lidt, så skal det lige friskes op igen.

    Hun kan dog ikke finde på at vende om, men hun har da stoppet, hvor jeg måtte af for at komme videre smiley Men når først jeg lige får det opfrisket på hende, så er hun bedst alene.

    Og min haffer Vinnie er super både alene og med andre. Hun kan dog godt gå og vrinske lidt når hun ved vi er ved at være hjemme igen smiley Men det synes jeg bare er hyggeligt.


  • #12   22. dec 2010
    Fordi folk rider for lidt i skoven og for lidt ud.
    Enten fordi de bare ikke rider i skoven men holder sig på banen eller fordi de ikke gider ride ud alene.

    Slf. vil hesten ikke ud alene hvis den ikke er vant til at være væk fra sine nærmeste.

    Maja er også blevet en bette piveskid efter jeg ikke rider så meget. Hun går fuldstændig i selvsving hvis jeg rider ud uden Tulle og vrinsker hele tiden og er meget spændt og oppe på dupperne. Hun løber ikke, hun er bare oppe på dupperne.


  • #13   22. dec 2010 Jeg har så en hoppe til salg, som sagtens kan rides ud alene, og intet gør, kigger self. mere end med en anden, men det så os det..

    Min vallak, kan sagtens rides ud alene, men har han ikke været det længe har jeg problemerne..
    Men rider bar vidre, hvis den vender vender jeg den igen, og presser den frem med benene, forsøger den at dreje drejer jeg modsat, bakker den, løsner jeg tøjlen, og presser den frem, osv. hele tiden det modsatte af det den gør smiley

    Det har hjulpet på alle de heste jeg har trænet med sådan nogle problemer:)
    Og hjælper også fint på min egen som er pænt stærk


  • #14   22. dec 2010 Tjaa...det har også undret mig. At heste ikke kan rides alene i natur eller langs vej. I min verden er det en del af deres uddannelse på lige fod med trailerlæsning, schenkelvigninger, vask osv osv.

    Jeg rider tur hver uge, og mine heste går gerne alene på tur. Det har de været vant til fra de var små og det er en hel selvfølge i min verden....


Kommentér på:
Ride ud alene ?

Annonce