{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

verbalt overfald {{forumTopicSubject}}

En beridder kommer med negative kommentarer,(det skal jo ikke være røven af fjerde division, vi kan jo godt være lidt profesionlle) da min datter et øjeblik taber træktover og hesten går "løs" ca to meter.
Vi følte os verbalt overfaldet - skrev en sms til et bestyrelsesmedlem.
Næste dag gik beridderen helt "amok"
min datter undskyldtte mange gange og sagde, at hun aldrig ville gøre det igen (tabe tovet og skrive til bestyrelsen) men han blev ved med at stå og næsten råbe af hende.
Hun har aldrig før været så ked af det. og nu tør hun ikke mere komme på Rideklubben.(det er hendes egen hest, som er opstallet der).
Jeg skrev til bestyrelsen, da vi virkelig følte det som et "overfald" - jeg beskrev hændelsen og mente, at det var lige før det skulle politianmeldes.

Jeg mener ikke en berider kan tillade sig at hidse sig op på den måde overfor en 13 årig pige, der var jo ikke sket noget.

Hvilken holdning har I til den slags ?

smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  verbalt overfald
  • #1   7. jan 2011 det er ikke så meget det at forholde sig til parterne - bare "systemet" i det

og som jeg håber det fremgår af teksten, kan man ikke få et ord indført, så derfor kan man ikke tale med ham
    smiley

• #4   7. jan 2011 Jeg har selv en datter på 13 år, og hvis det var hende, der havde oplevet det samme, så havde jeg gået til berideren i første omgang. Hvis han var helt umulig at tale med, så ville jeg sige til ham, at jeg ville henvende mig til bestyrelsen. Så må han jo hidse sig op, hvis det er det han vil.
    Det vigtigste i det her er, at han under ingen omstændigheder kan tillade sig at "gå amok" overfor et barn. Hvis det var min datter, som han var sur på, så ville jeg forlange, at det var mig, han skulle henvende sig til. Og det betyder selvfølgelig også, at jeg ville tage med min datter på rideskolen, så hun ikke følte sig utryg ved at komme der.
    Jeg håber I får det løst smiley

• #5   7. jan 2011 Jeg vill som forælder nok tage fat i den berider jeg går ud fra at han er den voksen i dette tilfælde og burde opføre sig sådan, jeg ved som 13 årige kan man godt "komme til" at tabe træktovet gjorde vi andre også den gang vi havde den alder men uanset hvad beretter det ham ikke til at gå amok jeg ville snakke med ham måske han har haft en dårlig dag det kan vi alle have og måske durde han sige undskyld til din datter for at over reagere eller også skal i måske tage stedet op til overvejelse om det er stedet hvor din datter skal stå med sin pony, det skal være en god omgangs tone uanset hvem man er og hvor man er og hvis man er professionel burde man også tale ordentligt han kan jo se det er et barn han taler til.
    jeg kan godt forstå hvis din datter ikke vil komme der en berider er jo en man ser op til når man er 13 år, og ikke ønsker at skal gå amok på en

håber i finder en løsning

• #6   7. jan 2011 Jeg har mødt dem før. Beridere, staldejere osv, der mener at de er i deres ret til at råbe og tale ned til folk. Min egen lillesøster blev verbalt overfaldt af en gårdejer, fordi han var sur på mig. Min erfaring er, at selvom man får snakket det ud, så er der en speciel slags mennesker, der altid vil ty til den slags metoder. Så hvis din datter kommer til at gøre noget andet der generer ham (hvilket højst sandsynligt ofte sker) vil hun få turen igen. Især hvis du ikke er der, til at bakke hende op. Jeg går udfra at hun også får undervisning af ham, men hvordan kan man føle sig tryg ved, og slappe af i nærheden af en mand man har haft den oplevelse med? Især i en skrøbbelig alder af 13 år... Og selvom I får snakket det ud, vil det helt sikkert altid være i hendes tanker, at hun skal passe på omkring berideren og det vil gøre hende usikker og utryg omkring arbejdet med hesten, og i værste fald vil hun helt miste interessen for det...
    Jeg vil flytte hesten med det samme, til et sted med god stemning, en underviser hun kan stole på, og selvfølgelig et godt sted for hesten at være...
    Jeg ville flytte hesten med det samme, s

• #7   7. jan 2011 Nogle mennesker ER bare "råbere" jeg har selv arbejdet under en, der skulle ingenting til, så stod han og råbte, jeg arbejdede der i et halvt år og det var ALT for længe..

Jeg ville personligt flytte hesten, og skrive til bestyrelsen at det er beriderens skyld jeg har flyttet hesten, og jeg ikke vil komme tilbage så længe han er der..

• #8   7. jan 2011 som der er sagt før; kommunikation er vejen frem smiley
    jeg har prøvet lidt af det samme engang, hvor mine forældre tog diskutionen op, og det endte godt.. vi blev fine venner igen, men det endte i sidste ende med at de blev smidt ud af klubben af mange grunde..
    igen; snak med berideren.. hvis det ikke hjælper må du kontakte bestyrrelsen smiley
    jeg synes ikke der er grund til i flytter ponyen hvis i er glade for selve stedet og din datter normalt godt kan lide at være der..
    held og lykke smiley

• #9   7. jan 2011 Det er bare ikke OK han skal fandme lære at opføre sig ordenligt.jeg ville flytte min hest omgående ville aldrig stå sådan et sted magen til snobberi og så ville jeg som forældre tag en alvorlig snak med ham han.Skriv tilbestyrelsen og et åben brev til klubben så folk ved hvordan han er.

• #10   7. jan 2011 Møder dem desværre temmelig ofte!

• #11   7. jan 2011 --Vi følte os verbalt overfaldet - skrev en sms til et bestyrelsesmedlem--
    Hvorfor er det blevet sådan? Så snart en lærer elelr whatever siger bøh til ens barn, skal himmel og hav sættes i bevægelse.
    Er dette det største problem barnet har mødt i sin verden indtil nu, kan det da kun gå fremad...

• #12   7. jan 2011 Christ - Så det er helt iorden hvis dit barn bliver overfaldet? smiley

• #13   7. jan 2011 ja, hvis der bare er sagt et par ord. Ungen er jo ikke mishandlet. Børn bliver totalt uselvstændige, hvis forældre skal blande sig i alt.
    Er du blevet psykisk syg, har angst eller lgn. fordi en engang har sagt bøh til dig...

• #14   7. jan 2011 Christ - Psykisk mishandling kan føre til selvmord. Det er ikke noget jeg bare fyre af..

Ligesom et voldigt forhold ikke behøver betyde øretæver, men også kan være når den ene part konstant nedgøre den anden så de går psykisk ned på det..

Og så har jeg ADD, så er rent faktisk psykisk syg smiley Og nu er der foreskel på at der bliver sagt Bøh og på at blive overfaldet verbalt..

Ligesom der også er foreskel på at blive irettesat og blive overfaldet..

• #15   7. jan 2011 gider ikke diskutere det. Synes bare generelt at forældre er langt ude i skoene, mht. til at lade deres børn have et liv, uden at blive pakket ind i vat. Det bliver der kun nogle vatarme ud af.

• #16   7. jan 2011 Det KAN jo også være, at berideren faktisk irettesatte pigen og ikke overfaldte...?

Jeg synes, man bør have være til stede eller som minimum høre sagen fra begge sider, inden man tager stilling. Jeg synes en direkte dialog til berideren bør være første skridt - ikke bagom til en bestyrelse.

Jeg havde taget det stille og roligt - og havde ikke gjort en sag ud af det fra starten...i stedet havde jeg kontaktet berideren på en ordentlig måde for at få en afklaring. En fjer kan jo let blive til ti høns, og det er ikke en fodel for noegn....

• #17   7. jan 2011 Christ: Ja, jeg er egentlig enig...der er efterhånden så mange børn, der ikke kan tåle det mindste uden deres forældre kommer farende....

• #18   7. jan 2011 Hvis min datter bliver fisisk eller verbalt overfaldet så vil jeg uden tøven også tage hende i forsvar... DET GØR IKKE MIN DATTER TIL EN VATARM og det betyder absolut heller ikke at jeg pakker hende ind i vat... jeg er MOR og det vil jeg altid være...!!! og ingen skal gøre noget ved mit barn, der kan ødelægge hendes lyst til noget, hvis jeg på nogen måde kan afværge det... Og samme den anden vej... Jeg giver ikke verbale skideballer til børn... det må være forældrenen der må tage imod der... børn er børn og skal behandles sådan!!!

jeg ville dog i beskrevne situation tage en snak med beridderen... er dette ikke muligt vil jeg bede bestyrelsen indkalde til møde med alle parterne som uvildige mæglere... så bliver alle hørt og problemerne burde så være manet til jorden... uanset om der er tale om "overfald" eller "bare" en irettesættelse!!!

• #19   7. jan 2011 Enig med Assi..

• #21   7. jan 2011 Ville nok vælge at gå til ham før jeg gik til bestyrelsen, det havde nok godt det hele meget lettere!
    Så havde jeg nok også valgt at lad være med at dele det ud på nettet, men holde det mellem dig og bestyrelse (nu når du har indblandet dem som det første), det kan jo være han får et hint om dette indlæg, og det bliver det hele nok meget værre af.

• #23   8. jan 2011 tak fordi I har brugt tid på at give Jeres mening om det vi har oplevet smiley

Kommentér på:
verbalt overfald

Annonce