Opstaldnings dilemma {{forumTopicSubject}}
Jeg har søgt efter opstaldningssteder det sidste stykke tid, da jeg gerne vil spare nogle penge (når man er blevet 18 skal man jo betale det meste selv)
Jeg har så fundet to steder. Det ene er selvpas, hvor man har en vagt om ugen, samt man skal kommer derud hver dag for at blande foder. Der er intet ridehus og man skal over et par veje for at komme til skoven.
Det andet sted er fuldpas, på nær weekender hvor man selv muger (fjerner klatter) og så har man en vagt pr 6. uge, som ligger i en weekend, enten morgen eller aften. Der er to ridehuse og man kommer direkte ud i skov, så ingen dumme veje. Problemet er bare at der er en lille rideskole (9 heste) men da der jo er to ridehuse, kan man ride i det andet mens der er rideskole. Ved bare ikke om der er for meget larm på en rideskole, det skal lige siges min hest elsker opmærksomhed. Jeg kan jo også blive hvor jeg står, men sparer 1000-1200 pr. mdr. ved at flytte ham. Hvad ville I vælge?
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.188
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Personligt ville jeg også tage med i overvejelsen hvordan foldtiden var og hvordan foldene så ud. Samt om der var hø på foldene.
nov 2008
Foldene på 2'eren så bedre ud, de var lidt større. Foldtiden er den samme, de går ude fra 8 til 14 om vinteren, og om sommeren er de på døgn og ellers ude 10 timer.
Jeg er også vant til ridehus hvor jeg står nu.
Jeg tror af de to steder vælger jeg 2'eren, nu når jeg sidder og tænker over det. Men tænker stadig om det er klogt at flytte, står et udmærket sted, men 1000 kr er meget at spare for at få de samme faciliteter.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Hvis du spare penge kan jeg ikke se det dumme i at flytte. Så har du jo pengene til en anden gang hvor en regning står og banker på
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
der hvor jeg står er det 1005 selv pas....oprindeligt.
men vi har lavet aftale om at vi selvfølgelig hjælper hinanden. så NI fodre om morgenen, inden han tager på arbejde,
jeg lukker ud om morgenen, når jeg kommer fra arbejde
Tas ordner stalden, blander foder osv.
Chris lukker ind.
ved os har vi den aftale at tager man en så tager man alle, dvs. fjerner man klatter ved en gør man det ved dem alle, giver man en hø giver man alle osv... der er 5 heste i stalden.
vi har ca 10 min til ridehus, der dog ofte er optaget. lidt længere væk har vi Lykkeshøj, men så skal ud langs hovede vejen og det gider vi ikke
nov 2008
Rikke: Der er slet intet ridehus i nærheden af nr. 1, de har en lille bane, ellers skal man købe banekort til en rideskole i nærheden, hvis man vil have en større. Ja selvfølgelig kan man hjælpe hinanden, men problemet er at jeg ikke vil have mulighed for at være der på andre tidspunkter end eftermiddag. Man skiftes til at have de vagter, men man skal jo derud for at afveje hø og blande foder og stille ved boksen til den der har vagt den dag. Og jeg er ofte syg i længere perioder, hvor jeg så ikke ville kunne komme, og så er det rart med et sted for alt bliver gjort, eneste minus er bare rideskolen.
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 216
Du kan jo som sagt blive skrevet op til den lille stald, så du undgår noget af alt det postyr der er på rideskoler.
nov 2008
jun 2009
Følger: 26 Følgere: 28 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 292
- Må jeg spørge om, hvor sted nr. 2 ligger og hvad det koster?
nov 2008
nov 2004
Følger: 54 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 141
Har også svaret dig inde på Horzy.
Men jeg ville heelt klart vælge nr 2.;-)
De er altså rigtig søde derude..
nov 2008
Ja har lige set din besked. Jeg var ude på stedet igår, og de virkede søde. Brugte over en time derude med at kigge og snakke. Selvom der var rideskole undervisning (4 heste) i det store ridehus, var det lille tomt, men lidt efter kom der nogle i det lille og trænede fra jorden, hvilket jeg går meget op i, så det var rart at se. Jeg får så min egen underviser derud (akademisk). Tror jeg vælger det sted, kan jo altid flytte igen. Et andet minus var at der kun var plads til en sadel i skabet, men det må jeg jo finde ud af hvad jeg gør ved.
Opstaldnings dilemma