{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Hvilket foder til doven hest.. {{forumTopicSubject}}

Min 8 årige fjordhoppe er lidt doven i det daglige dressur træning..

Og det har hun hvis altid været.

Men nu får jeg hende snart hjem ved mig selv og gå, og jeg leder efter det rette foder til hende...

Hvad foder bruger I til jeres lettere doven heste??

Jeg vil gerne kombinere mit foder med havre, og jeg køber selv havren ved siden af





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket foder til doven hest..
  • #1   24. feb 2011 Altså olie skulle give ekstra energi :]

  • #2   24. feb 2011 Nu kan det jo være foderet der gør noget, men ofte er det hvor hesten er mentalt der gør den doven. måske det ikke er en hest der søger udfordringer, måske den skal ud på nogle flere ture. mindre på bane. prøv at afveksle med at tage en bom lige pludselig i træningen og se om hun vågner. kender en del heste, som er mere eller mindre sløve, med nogle ryttere men når de laver andre ting, rider en tur får en energisk rytter op så ændre de sig markant.

    Bare vær obs på det er ikke altid foderet der gør det. Det er kun grundstenen.
    Ville evt give den noget foder ca ½ min inden ridning, ikke så den havde maven fuld, men så der var noget energi og give af.


  • #3   24. feb 2011 Havre er altså også bare godt til at give energi. Hvis du rider hende meget/hårdt så prøv med nogle elektrolytter:)

  • #4   24. feb 2011 Havre skulle give energi, men tror det bedst op til stævne (er ikke så klog på foder)

    <b>tina C</b>
    Mener du seriøst et halvt minut inden man rider..?
    - Hesten skal jo helst ikke trænes på en fyldt mave :s


  • #5   24. feb 2011 Hesten bliver både trænet i dressur, spring og kørsel for vogn, og skov ture er der også rigeligt af...

    Kunne godt tønke mig og vide hvad foder der kunne være godt til min hest...

    Hn skal jo snart på nyt foder og spørgsmålet er hvad slags foder der kunne være godt til min lidt dovne hest


  • #7   24. feb 2011 jeg fodre mine 2 isheste med horsepro 2000 som er basret på havre og er et super godt foder vi har aldrig haft en doven hest men de bliver heller ikke redet hver dag da det slider på hesten da den har brug for hviledage så går hver 2 dag.mine 2 heste for 1½ kg 2 gange dagligt + de for roepiller og fri adgang til wrap af litium.

  • #8   24. feb 2011 Equifirst kan jeg foreslå. De har forskellige foderprodukter. Du kan bare google Equifirst så kommer du til en hjemmesiden hvor der er udførlig vejledning...

Kommentér på:
Hvilket foder til doven hest..

Annonce