{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køle bandage
  • #1   27. apr 2011 Hvis den slags køleprodukter er nødvendige, er der jo tale om at hesten har været udsat for større belastning end den kan klare (kan self se anderledes ud for en skadet hest).

• #3   27. apr 2011 Det er sådan at hun har stået med staldbandager på dyrlægens opfordring i 1½ år, da hun flyttede stald tog jeg dem af da jeg ikke er tilhænger af staldbandager og gamacher 24-7.

Jeg har ikke kunnet se noget på hendes ben efter at have gået væk fra det, kun en enkelt dag efter at hun havde sprunget, derfor ville jeg gerne prøve noget "køle-halløj", for at undgå at gå tilbage til staldbandager mv.

• #4   27. apr 2011 Har prøvet det, synes umiddelbart ikke det virker bedre end fx. bandager og bandageunderlag der har lagt i isvand/koldt vand inden de kommes på, eller køleler.

Til de store stævner, eller når de er rigtig varmt er en nem løsning at lave en strømpe med isterninger i og give hesten den på udover bandageunderlagene og sætte det hele fast med bandager og lade hesten stå sådan i maks 1 time og derefter komme vådbandager på.

Det eneste der er med neo-ice, er at det er MEGET dyrt i længden. Hvis man ser på hvor tit, fx. man som military rytter køler hestenes ben ned.

• #5   27. apr 2011 Michelle W: man bruger netop kølebandager eller tilsvarende for at UNDGÅ skader på en hårdarbejdende hest. Hvordan vil du nogensinde bringe en military hest i den form den skal være i for at kunne gå 1*, 2* eller 3* stævner uden at benytte dig at nogen form for afkøling af muskler, sener og led?

• #6   27. apr 2011 Stutteri Rannerupgård -det er jo ikke så anderledes for kørehestene når de går marathon;o)

Det kræver jo så at hesten har fået den nødvendige tid med træning for at sener, led og muskler er stærke nok til at klare den belastning de udsættes for.
    For ja det ER hård belastning -men hvis hesten er trænet tilstrækkeligt op til det (over tilstrækkeligt lang tid) så skulle benene jo osse gerne kunne holde til det;o)

• #7   27. apr 2011 Hov -understreger lige igen at der self kan være særlige omstændigheder der gør afkøling nødvendigt. F.eks. en hest der har tidl skader e.l. som kan udgøre problemer.

men en almindelig sund og rask hest der er i form (ikke kun konditionsmæssigt, men osse hvad sener og led angår) til det arbejde den udsættes for, skulle ikke gerne have behov for særlig afkøling efterfølgende.

Dertil kommer at selvom afkøling kan være ok, så er lang tids afkøling IKKE sundt, så at smide kølebandager på på hjemturen i trailer finder jeg uhensigtsmæssigt, medmindre man bor meget tæt på stævnepladsen.

• #8   27. apr 2011 Det var ikke for at starte en diskussion om hvorvidt min eller andres heste er i god nok form til at gå det de går. Jeg ville benytte det forebyggende og kan ikke se at det kan skade.

Jeg ville bare gerne høre om erfaringer med køle produkter, TAK

• #9   27. apr 2011 Jeg synes det er et super produkt som virker godt og endeligt ikke styrende dyrt!

• #10   27. apr 2011 Da min hest fik en kodeledsforvridning for 14 dage siden købte jeg en kølebandage i Horze Århus, som er super!

Den er lavet som en staldbandage/gamache med firkantede felter som indeholder en gele. Det er meningen af man skal lægge den i fryseren inden brug, men allerede da jeg hentede den i butikken virkede den kølig. Den tøer også rigtig langsomt, så der er til lang tid.
    Den sættes fast med 4 velcrobånd og sidder helt vildt godt.

2 stk. koster ca. 400kr, og de skal ikke refilles. Bare i fryseren.

• #12   27. apr 2011 Sandra: Dem havde jeg helt glemt, jeg har haft nogen lignede engang, de er også super gode! smiley De behøver ikke komme i fryseren, de kan nøjes med at komme i koldt vand også smiley

• #14   28. apr 2011 Tusind tak alle sammen.

Dem fra Horze ser smarte ud og ganske ligetil, jeg må lige tænke lidt mere over det.

Kommentér på:
Køle bandage

Annonce