{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lære at være selv
  • #1   4. jun 2011 jeg har selv en hest der har seperationsangst - dvs. hun kan/kunne ikke være alene. Hun kunne ikke være alene på noget tidspunkt, og begyndte at stejle under ridning (både på bane og på tur). Det tog et års tid, så kunne jeg ride alene på ridebanen, og hun kan også stå alene i stalden nu.

Nu har jeg så langt om længe lært hende at gå alene på tur, efter at hun er blevet flyttet til et nyt sted. Først trak jeg hende en del gange rundt om gården, på en markvej. Hun fik masser af ros, og blev nogenlunde tryg ved det. Så begyndte jeg at ride den vej rundt når jeg skridtede af, og med tiden begyndte jeg også at gøre det når jeg skridtede varm. Til sidst kunne jeg ride med løse tøjler, og hun gik bare fredeligt afsted. I går havde hun 'sin store test', og vi red ud i naturen alene.
    Det gik helt fint, og endda for løse tøjler. Hesten der engang gav sig til at stejle, så snart med red ud mod vejen, kan nu rides ud på fremmede markveje, uden at tøve eller forsøge at vende om.

Så du skal starte med at trække ham på tur. Det er en god idé hvis du har en runde, hvor du kan ride hele vejen rundt og ende det samme sted, uden at skulle vende rundt osv. - og det er bedst hvis den ikke er for lang. Så førs trækker du din hest rigtig tit den vej, og giver masser af godbid og roser meget. Når du føler han er nogenlunde tryg ved det, så rid den tur som afskridtning, for så er han træt, og vil nok være mere villig. Ros ham meget. Vil han ikke gå frem, så hop af og træk ham et stykke, og ros når han går frem. Når han føles tryg ved det, så rid den også inden du skal ride, som opvarmning. Når han er tryg, kan du udbygge den, så du rider en lidt længere tur. Men altid små bidder, og bliver han modvillig så gå et par skridt tilbage i træningen, så han ikke føler sig presset. Husk også at det er en god ídé at hoppe af og trække hesten videre, hvis der opstår problemer. Og masser af ros. smiley

Kommentér på:
Lære at være selv

Annonce