{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

spørge til pris på heste.. {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg for sjov, siddet og kigget lidt på heste til salg, mange steder ser man at flere spørger om prisen på den samme hest, og når de så får den, er den for høj til dem, og de springer fra.. så er det bare jeg syntes, man kan da godt se og læse sige til i en annonce, om en hest koster 20.000 eller 85.000 sådan cirka ihvertfald, eller er jeg helt forkert på den?
Udover det så er der rigtig mange, der som det første skriver om sælger er villig til at gå ned i pris, altså hvis det var mig der var sælger i disse tilfælde, ville jeg ikke betragte den der spøger som seriøst interesseret, men endnu engang kan det godt være mig der er forkert på den?
Me for mig er der bare forskel på at skrive på en ting som et dækken eller en jakke, og at henvende sig på en hest/pony.

lige et lidt undrende indlæg fra mig her fra morgenstunden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørge til pris på heste..
  • #1   20. jun 2011 Er helt enig, havde en hest der havde gået dm, Baltic og mange placeringer på landsplan i sin bedst sæder (11 eller 12) også spørger folk om den koster mere end 20.000 øh ja det gør den nok!!!

  • #2   20. jun 2011 det er præcis det jeg mener nogen gange har men det såden lidt prøve at sætte et 0 mere på så er vi der sådan cirka

  • #3   20. jun 2011 Mindst -_-

  • #4   20. jun 2011 ja

  • #5   20. jun 2011 Kan godt følge dig.
    Men samtidig, syntes jeg også at det er monster irriterende, at mange sælgere IKKE oplyser prisen i annoncen, men man skal enten spørge og få den over privatbesked ELLER man skal ringe og få den oplyst..
    Der havde det da for alle parter, været det nemmeste at oplyse prisen i annoncen.
    Man får sorteret de fra, som i forvejen VED at de ikke har pengene, og dem har pengene, kan så spørge ind eller videre på hesten, hvis de er interesserede.


  • #6   20. jun 2011 Nja, nogle hopper jo fra, fordi den koster 5.000 for meget, eller de ikke kan få den gratis. smiley Så burde man nok ikke købe hest.

  • #7   20. jun 2011 Maria: På den anden side slipper man for de dumme kommentare om: Årh koster den virkelig xxx.xxx kr..

    Jeg er helt enig med trådstarter.. Mange af dem der spørger til prisen i annoncer, burde kunne læse sig frem til - kombineret med en god realitetssans - hvad hesten ca koster.. For hvis man har 20.000 kr og derunder, så er det nok ikke tidl. DM heste eller heste med super god kåring..


  • #8   20. jun 2011 Jeg vil give dig tildels ret.. Dog kan man ikke vide om hesten koster 65000,- eller 85000,- og det kan jo gøre en væsentlig forskel for køber..
    I den billige ende af markedet, synes jeg, det er umuligt at lode folks priser udfra teksten..
    Jeg forstår heller ikke, man ikke sætter pris på, og jeg tænker da, at det ofte er fordi man er usikker på den pris, man forlanger..

    Til gengæld så vil jeg give dig helt ret ang når folk starter med at spørge om forhandling eller mindstepris.. Sådanne mennesker gider jeg slet ikke handle med..


  • #9   20. jun 2011
    Eva-Maria J
    Lige præcis sådan jeg også har det...


  • #10   20. jun 2011 Sanne;

    Det kan man nok aldrig komme udenom.
    Ellers må man skrive prisen i annoncen, og slå kommentarerne fra, så der enten skal kontaktes over det ene eller andet.
    Og ellers må man jo anmelde de useriøse kommentare i en annonce - der står jo også man kun skal skrive, hvis man er interesseret i varen ;o)

    Men der er også bare det ved det, at fx en 4 års, med fin stamtavle og fin gang, kan ligge på både fx 20,000 men satme også ligge i den helt anden ende fx 75,000
    Så der er det jo lidt svært at skulle gætte sig udfra teksten, som ofte er sparsom uanset hvilken ende hesten ligger i, og ofte meget sparsomme billeder, hvor der ikke er taget den fornødne tid, og brugt en god fotograf(gerne bare en dygtig amatør herfra HG) som kan tage billeder der viser hesten fra sin bedste side.


  • #11   20. jun 2011 Maria: Det er så også bare en fejl af den der opretter annoncen.. Men vil mene når der er brugt god tid, gode billeder, masser af information osv. så burde man kunne se det.. også selvom hesten er en 4-6 års..

  • #12   20. jun 2011 jeg er også enig i at det ville være rart at der stod priser i annoncerne eller som på horse i hvilken prisklasse hesten er

  • #14   20. jun 2011 Sanne;
    Fejl og fejl.. Det er vel alt i alt bare sjusk, fra sælgers side.. At de ikke gider bruge den fornødne tid det tager at lave en ordentlig annonce på hesten.. Og gør man ikke det, må man jo leve med at der bliver stillet sådanne spørgsmål som der gør ;o)

    Men der er jo også bare den lille "detalje" der de sidste par år har heddet finanskrise.. Kan godt være sælger har en fin og oplysende tekst og gode billeder der viser hesten frem - eventuelle videoer, som ofte også mangler ved salgsannoncer - hesten har fået fine placeringer til distriktstævner og fejler ingenting.
    ^ Den er måske 50.000 kr værd eller mere for den sags skyld.. Men grundet familiens eller bare sælgerens omstændigheder, skal hesten sælges hurtigt da de ikke har råd til at beholde den, og har i hovedet sat en fornuftig pris til hurtigt salg - men stadig ikke oplyser prisen..

    Ja det kan jo selvfølgelig faktisk være en fordel for sælger, da han/hun måske bare havde sat hesten til 30.000 - men en potentiel køber henvender sig med fx 45.000 smiley


  • #15   20. jun 2011 Jeg er også helt enig med trådstarter og især Mitho's heste omkring at forhandle før man overhovedet har set og prøvet hesten! Find nu ud af, om det er den rigtige hest, SÅ kan vi snakke forhandling. Men jeg synes, at det er underligt, når man i annoncer vælger ikke at oplyse prisen. I mine egne gør det bare processen nemmere for alle parter, så man undgår useriøse henvendelser (at man så får dem alligevel er jo så en anden ting... Når en person FØR vedkommende overhovedet har set hesten, ringer og spørger, om hun kan købe en hest, der er sat til 50.000 til 22.000, selvom den kun på daværende tidspunkt har været tilsalg i en uge, så tænker man sit som sælger - specielt når det er 3. gang vedkommende ringer, og det hver gang handler om, at hun og at hun vil have en, der er kåret og synes den er sat for højt ift. tilsvarende heste, hun kan finde på nettet, som endda er kåret. Jamen, så ring til dem?)

  • #16   20. jun 2011 jeg ville heller aldrig sælge til en der spurgte om mindstepris herinde, uden at have været ude og prøve hesten

  • #17   20. jun 2011 Jo tak, tell me about it!
    Jeg har min hvide pony til salg stadig - de to andre er solgt. Han har gået internationalt military, blev på fire stævner kvalificeret til Nordisk Mesterskab, har gået et hav af MA'er med placeringer og sejre.. OG så er hans dyrlægepapirer så rene, at man skulle tro, det var løgn (han er væsentligt bedre end de to andre ponyer). Desuden kan han galoppiruetter, 2'er-changementer og mere til.

    Nu vil vi dog gerne af med ham på grund af mine to store heste, og vi har sat ham til 100.000,- - og det er åbenbart for meget for sådan en pony i Danmark!
    Hmmm ;=)
    Heldigvis har udlandet en bedre form for forståelse og indsigt i priser!


  • #18   20. jun 2011 Hmm.. Både og. Jeg synes det kan være svært at vide prisen - især over internettet når man ikke ser hesten "live". Når man som sælger ikke vil oplyse prisen (hvilket jeg ikke helt forstår) - så må man tage spørgsmål om pris med. Også fra dem der ikke har råd til at købe.


  • #20   20. jun 2011 Wllen:
    Bare fordi man har et vist budget at købe for, betyder det ikke at man ikke har råd til at have hest.
    Da jeg skulle købe havde jeg 20.000 - slut. Når man er på SU graver man ikke lige 10.000 ekstra op ude i haven.
    Jeg passer min hest efter alle kunstens regler - det ville ikke være anderledes end hvis jeg havde flere penge.


  • #21   20. jun 2011 *Ellen

  • #22   20. jun 2011 Derfor jeg synes folk skal skrive pris eller prisklasse.. Forstår ikk hvorfor man ikk vil det? Så slipper man jo også for 100 kommentarer, pb osv. hvor folk bare spørg om pris..

  • #23   20. jun 2011 Enig med Mette.. Man skal jo også tænke på, at hvis hesten koster 5000- 10000 mere, kan det godt være at man har pengene, men at de altså skal bruges til udstyr..

    Som det er/har været - købers marked, så er det jo klart at der er høje krav..


  • #24   20. jun 2011 Har man hest til salg er det mindste man kan gøre da st skrive feks.
    Prisklasse mellen 25000 og 50000 så kan køber jo spørge nærmere ind til det når de har set hesten, og den der har 15000 at købe for, kan hoppe over sådan en annonce, for så er det ikke aktuelt for dem.


  • #32   20. jun 2011 jeg har købt min hest ubeset fra nordjylland og hvis jeg ikke forhandlet pris inden så havede jeg aldrig haft verdens dejligste hoppe.... dog forlanger nogle sælger som min urimelige priser hun havde gået for ingenting på en mark og ikke passet med dyrlæge smed el andet... nu står i ren luksus i forhold til tidliger..... så hele den her tråd kan også være den modsatte vej at sælger bare vil have et givet beløb for en hest der er tæt på misrøgtet istedet for at tænke på hvad de selv tilbyder deres hest p.t... skriv hilken pris du vil ha og lad der være en god dialog mellem køber og sælger inden handel

Kommentér på:
spørge til pris på heste..

Annonce