{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Jer med børn, ejendom, heste osv. {{forumTopicSubject}}

hej alle HG'er

Jeg er nysgerrig, hvordan får i jeres hverdag til at hænge sammen når man har to børn, to heste, ejendom, job osv. Jeg synes altid mine heste er tabere i min hverdag. Er det hele skema lagt så man ved at mandag gør vi det eller???

Jeg mangler nogle gode input til min hverdag så jeg kan få mere glæde af mine heste og dem af mig smiley

Så bare sig frem


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med børn, ejendom, heste osv.
  • #1   24. jun 2011 Jeg har tre heste og to børn på 8mdr og en på 18 mdr. Vi gør sådan at om morgenen når vi står op for hestene mad og så går vi ind og ordner børn inden de skal i dagpleje går vi ud og lukker heste ud. Når vi så når til eftermiddag hvor børnene skal hentes går hestene ude og hygger. Når pigerne er lagt i seng om aftenen bliver der tid til ridning og træning af heste

  • #2   24. jun 2011 Nu har jeg ikke selv hus, have, mand og børn.

    men jeg ved min faster har det "problem" de driver tilmed et opstaldings sted.

    hun gør lidt lige som stald Kærsgaard, i forhold til ind og ud lukning.
    men i forhold til ridningen har hun 3 fast lagte dage hvor hun SKAL ud at ride.

    hendes børn er hhv: 1½ år. 4 år, og 8 år..
    så de er lidt ældre end stald kærsgaard, men de kræver jo stadig meget tid, i forhold til senge og spise tider.. samt de jo ikke kn være alene hjemme..


  • #3   24. jun 2011 ja mine børn er 4 og7, og vi har hestene hjemme, men jeg synes sgu det er svært med spisetider osv. Min mand er selvstændig så han er tit sent hjemme.......

  • #4   24. jun 2011 kender det godt, ikke nemt nå det hele altid.

  • #5   24. jun 2011 Mine forældre har min søster og jeg (18 og 15 år), og vi har begge redet siden vi var små. Ligeledes har min mor og far redet, og min mor rider stadig. Min mor arbejder kun om formiddagen, så siden vi startede har hun været der til at køre os på rideskole om eftermiddagen.
    Min far en selvstændig dyrlæge og har ikke megen tid til fritid, men støtter op ved at køre os til stævner i friweekender, sidde bi ved undervisning om aftenen osv. Nu hvor min søster og jeg er blevet større, kan vi jo også passe hestene selv, så min mor har mere tid til arbejdet smiley


  • #6   24. jun 2011 Black & White.... Ja det har du fuldstændig ret i, måske jeg bare skal mande mig op og sige at jeg rider 2-3 dage om ugen.... Også gør jeg det sgu også smiley

  • #7   24. jun 2011 jeg har samme problem som dig. Min mand har et meget krævende job, lige nu er vi ved at udleve hans drøm. Og det har ikke noget med ideal kvinde eller andet at gøre at han for lov til det, det handler om man skal have plads og give hinanden lov til at prøve ting af. Derfor hænger jeg meget på mange ting. Lige nu er jeg på barsel men er simpelthen så spændt på hvordan det hele kommer tril at hænge sammen når jeg skal jobbe for min mand kan ikke bare tage over et par gange i ugen, han gør det når han kan. smiley

    så jeg skal også have fundet en løsning. her om sommeren syntres jeg det er rimeligt for der kan jeg tage aftenmen i brug men til vinter kommer det til at knibe, har hestene hjemme og ingen ridehus eller ridebanen. ej heller trailer eller trailerkort. Så jeg tror også mine heste bliver taberne. Jeg har så lagt min ridning lidt på hylden og skiftet hest ud med kørepony, har sagt til mig selv det er et par år og så vil jeg kunne genoptage ridningen igen. Børnene er jo kun små en gang. smiley


  • #9   24. jun 2011 nu har jeg ikke en ejendom men jeg har 3 børn og min hest bliver opstaldet ca 7 km væk fra mig.. jeg gør sådan at når ungerne er kommet i seng så overtager min mand og jeg kører ud til rebel:)

    mine unger 1 år 3 år og 6 år


  • #10   24. jun 2011 Jeg synes man når lige at komme igang, så står de stille igen.... Måske man skulle få en til at komme og ride et par gange om ugen..... Jeg vil ikke sælge dem, da de har det bedst hos mig (iflg. mig selv) smiley

  • #11   24. jun 2011 Mænd kan også passe hus og børn! Det andet er et gammeldags kønsrollemønstre som skal brydes! Tag kampen op - selvom det kan være svært!

  • #12   24. jun 2011 Black & White.... Jamen du har ret igen...... Jeg indkalder til husmøde og frem lægger mine "krav" også må vi tage den derfra....

  • #13   24. jun 2011 Hov hov faster Frida hvad er det for en annonce med jord du har???? Har i kig på hus eller??? smiley

  • #14   24. jun 2011 Ha ha! Jeg synes bare at min storebror skal ind i kampen!!! Synes du knokler røven ud af bukserne... Mht. hus.: Tjah... det har vi gjort længe. Mange steder. Har bare ikke fundet det perfekte endnu...:-)

  • #15   24. jun 2011 Ja det trænger han til, men du kender ham........ Det er sgu håbløst nogle gange, men nu tror jeg at jeg tager kampen op smiley

  • #16   24. jun 2011 Ja du har i hvert fald min opbakning! Hvad med at få noget rengøringshjælp? En eller anden ung pige som vil gøre lidt rent og evt passe lidt børn osv for lidt kontanter...:-)


  • #17   24. jun 2011 da jvi havde gård og seks hest der var mine børn 1 mdr og 22 mdr.inden børnene blev vækket fik hestene foder ind og ordne børn og afsted med dem. så hjem at lukke ud. hente børn kl tre manden hjemme kl fire. ordnede jeg bokse.så var vi sammen om alt inden for. ungerne i seng kl otte på med baby alarm. så heste ind og fodre og gøre klar til næste dag. red som regel om aftenen om sommeren og formiddag/eftermiddag vinter

  • #18   25. jun 2011 åh. nu går jeg heldigvis hjemme- med et barn på 6, et på 1,5 og en i maven, men det betyder også at jeg selv passer ungerne hele dagen, når de/n yngste sover og den store passer skolen har jeg lidt tid til hestene...men absolut ikke så meget som jeg kunne ønske... så de får et par sabbat-år, hvor træningen er på miniblus, så længe der skal så meget tid til børnene.

    Det tror jeg bestemt ikke mine heste har noget imod. Jeg forestiller mig at begge mine heste bliver mindst 30, så jeg får rigelig tid når ungerne bliver mere selvhjulpne.


Kommentér på:
Jer med børn, ejendom, heste osv.

Annonce