{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

jer med børn fra 0 til 1år økonomi {{forumTopicSubject}}

Hej hg
Ja det det ikke fordi jeg står og skal havde en baby lige nu og her, først om en 3-4 år... Men mig og min kæreste snakker da om det engang imellem hvornår tiden er den rigtige vi begge har den holdning at begge skal havde fast job en god opsparing liggende og et sted at bo hvor man kan telade sig at bo med en lille.... Men de ting vi ikke kan sige så meget om det er hvad koster det ca at havde sig en lille baby? Derfor spørger jeg jer med babyer hvad betaler i om måneden ca? Jeg tænkte på omkring 4-5000kr er det alt for meget eller for lidt?
Husk denne tråd er mere for sjovt det kun for at få et billed af det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jer med børn fra 0 til 1år økonomi
  • #2   18. mar 2013 jeg har selv 2 piger jeg vil sige at 4000-5000 kr det er alt for meget,det første år tror jeg ca at for et barn koster det ca. for bleer og mad og tøj 2500 kr pluds/minus,det er faktisk ikke så slemt:-)

  • #3   18. mar 2013 På vores pige bruger vi pt ca 400 kr pr mdr, til bleer og småting. Min svigermor har en børnetøjsbutik, så vi er heldigvis ikke nødt til at købe tøj. Men indtil barnet skal i dagpleje/vuggestue synes jeg 4000-5000 kr pr mdr lyder meget voldsomt, i hvertfald når barnet først er født.

    I øvrigt er det kun min mand der har fast job pt, vi bor i en 2 værelses, uden babyværelse og havde ingen opsparing til børn da vi fik hende - og hun lever endnu, her efter små 3 måneder (;


  • #4   18. mar 2013 Jeg vil sige det kommer meget an på hvad du sætter af krav til de ting man har brug for til baby det første år, såsom barnevogn, autostol, puslebord, seng, evt. kravlegård, tøj mv. skal det være sprit nyt eller kan du nøjes med brugt? og så kommer det også an på om baby skal holde en dåb og hvor stort det skal være.. Men ja de små kan være dyre.. vi har det første års tid brugt cc. 7500kr. på barnedåb(kjolen var arv), 10.000kr for vores barnevogn, 5000kr. for en klapvogn, 750kr. for en brugt tremmeseng, 800kr. for puslebord,2000kr. for autostol, 350kr for autostol nr. 2, diverse uldundertøj pga. den hårde vinter skulle købes, en del legetøj og tøj er arvet, men i gennemsnit har jeg nok købt for 500-1000kr. tøj inkl. overtøj og sko.. pr. måned. så er der bleer, sutteflasker og pulvermælk tilskud.. Så ja det hele render op, men er månedligt beløb har jeg svært ved at sige

  • #5   18. mar 2013 jeg har lige fået en datter i januar og jeg bruger ikke særlig meget i måneden på bleer og alle de ting. det er selvfølgeligt når du skal ud og have alle tingene som barnevogn, lift og alle de ting. nu har jeg så været heldig at have fået mange af tingene i fødsels gave og arvet resten.

    er enig med stutteri auriklen nok ca en 400 kr i måneden medmindre du ikke ammer..


  • #6   18. mar 2013 Jeg vil lige sige at jeg ikke har medregnet babyudstyr af nogen art, for det er købt inden. Vi har fået bæresele, barnevogn, puslebord, seng og noget legetøj i barselsgaver inden eller lige efter fødslen, og så har vi selv købt autostol og har fået penge til at købe klapvogn når det er nødvendigt. Nogen er jo heldigere end andre med deres families økonomiske midler, så vi har slet ikke haft brug for opsparing. Hvis vi havde haft det, så havde vi nok også lavet en.

  • #7   18. mar 2013 Vi brugte ca 16.000-17.000,- på ting til vores datter fra januar. F.eks. som vugge, barnevogn + tilbehør(lift, madras, pusletaske, sengelinned), tøj, legetøj til de første 6 måneder, puslebord og alt de småting som bleer osv. Man kan jo blive ved :-). Vi bruger nok omkring 500-600 kr om måneden på bleer, da jeg ammer så bliver det jo billigere ;-). Men modermælksersatning er ikke så dyrt. 75,- for 800ml pulver :-).

  • #8   18. mar 2013 Hold da op det er mange penge!

    Vi brugte omkring 500 kr om måneden. MAX!
    Men jeg lavede også alt maden selv. Købte IKKE færdig mad til mit barn.

    Det der var dyrt var at købe barnevogn, tremmeseng, pudslebord og alt det inden fødslen, men det kommer an på din holdning.

    Vi købte alt brugt, fik meget af venner og familie, så det kostede os alt i alt 3.000 kr alt gøre alt klart. Og det var ikke grimme gamle nedslidte ting jeg købte.

    Vi købte/køber også nye ting, og det bliver alligevel slet slet ikke i nærheden af det høje beløb du nævner.


    Det her er min vogn, som jeg i øvrigt har til salg.

    http://www.dba.dk/barnevogn-odder-flot-gamm/id-90246814/

    Ja de vokser hurtigt, og man skal købe nyt tøj, men de bruger altså ikke ret meget tøj om dagen når de er så små.

    Nu er vores datter 4 år, og det der er dyrest, er børnehave, sko og overtøj.

    4.000 -5.000 kr er alt alt for meget efter min mening.


  • #9   18. mar 2013 jeg går ikke op i mærker tager det jeg syntes er flot vi brugte ca 5000 inden min dreng kom og brugte derefter ca 500 kr om mrd. på tøj og modermælkserstatning. og bleer. nu hvor han er knap 2 passer det med jeg bruger de penge jeg får hver 3 mrd til ham de dækker de 3 mrd. både til tøj legetøj bleer osv. derudover kommer der nok lidt oveni hvad jeg ellers bruger på mad men det ved jeg ikke hvad er


  • #10   18. mar 2013 Vi har altså også en billig baby..
    800 for barnevogn og lift med madrasser
    200 for sleebee
    500 for seng og dyner

    Jeg har lavet alt mad selv..

    Vi holdt navnedag i haven for 40 mennesker med grill for ca 8000 incl drikkevarer..

    Og nu lever vi 2 voksne og et barn på 15mdf for 21000 om måneden som dækker ALT hus, hest, bil, mad, tøj, baby..

    Men selvfølgekig kan det også være dyrt.. det er hvad man gør det til..


  • #11   18. mar 2013 Okay kan godt se 4000 er meget højt sat de første år men det jo kun positivt at vide smiley
    Men sparede i selv op til barnevogn seng osv eller tog i et lån? Selvfølgelig alt efter hvor meget man kan få rundt omkring


  • #12   18. mar 2013 Vi fik meget og købte som sagt brugt, så nej, INGEN lån eller opsparing.

    Man har jo 9 måneder til at købe tingene;)

    Vi holdt dåben selv som en havefest efter kirken.
    Jeg lavede alt maden selv og vi brugte omkring 5.000 kr for 60 mennesker.



  • #15   18. mar 2013 Jeg gav 59 kr for bleer. Bedst i test.

    Det er ikke altid at det dyreste er det bedste.

    Prøv dig frem.


  • #17   18. mar 2013 Som flere nævner kommer den an på krav og ønsker til udstyr smiley synes ikke det har været så dyrt som nogle "påstår"..
    Vi købte en brugt barnevogn + autostol + triptrap stol af en bekendt for 3000 kr (min mor gav os som gave)
    Så købte vi tremmeseng i IKEA til 600 kr..
    Maddresser købte vi en dyr åndbar en til liften 600 kr og til dåben havde vi ønsket gavekort til jydsk som vi brugte på madres, lagen og junior dyne til tremmesengen..
    Dåben holdt vi i festlokale hvor vi bor med frokostbord med forskelligt brød og pålæg og stor kage, tror det blev omkring 5000 kr for ca 40 mennesker..

    Jeg havde problemer med at amme, så brugte erstatning (med lidt amning ved siden af) og brugte nan erstatning til 70 kr pakken og de holdt ca 1 uge (så ca300 kr om ugen) erstatning kan dog være dyrt hvis man køber det dyre på apoteket, dog kun nødvendigt ved allergi børn..

    Bleer behøver ikke de dyre, fakta har bleer til 50 kr pakken (50 stk) og de klare sig godt i test, så er bleer max 200 kr om måneden (5-6 stk om dagen)

    Mos og grød kan købes eller laves selv alt efter ønske og økonomi..

    Vi bruger 4000 kr pr måned på husholdning til lige nu 2,5 voksen (har svigerinde boende, hun køber dog nogle til selv), barn på 20 måneder, hund og kat og det dækker alt, mad, personlig pleje, dyrmad, husholdning og alt til barn.. Og så bruger vi lidt på tøj og legetøj ind imellem..

    Tøj har vi fået en masse af familie og venner brugt + de altid får meget til fødselsdage, jul og af bedsteforældre


  • #18   18. mar 2013 Med hensyn til alt det udstyr man skal anskaffe sig til baby - så er jeg nææsten færdig med at shoppe til vores lille myr som kommer til verden om ca. 6 uger!
    Man vælger lidt selv hvor dyrt det skal være.. det er klart at hvis man gerne vil have bestemte mærker er prisen også derefter - jeg har valgt at købe stort set alt brugt (alt det som kan vaskes og gøres ordentligt rent osv.) Så barnevogn, klapvogn, lift, trip trap stol, vippestol, tremmeseng, kravlegård osv osv. er brugt. Så har jeg købt nogle gode nye madrasser til barnevogn og lift smiley Jeg har fået en masse brugt babytøj, men også købt selv i HogM, bilka osv.
    Jeg har også købt en del udstyr i Bilka og Ikea - som sagt hvis man ikke er sippet med mærkerne, så behøver det ikke koste en formue smiley Og man kan sagtens købe brugt der er så godt som nyt - det har jeg i hvert fald erfaret smiley
    Det vigtigste må være at baby har det godt smiley

    Så er det klart at når baby er kommet til verden er der nogle ting der bare SKAL være i orden - som f.eks. tøj, mad, flasker osv. smiley Jeg er uddannet pædagog og må konstatere at børn med det nyeste og mest fancy tøj bestemt ikke har det bedre end de børn i mors hjemmesyede eller kusinens aflagte tøj smiley


  • #19   18. mar 2013 Good vi bruger slet ikke så meget...

    Vi har købt meget brugt, og det er mest opstarten der koster, såsom barnevogn og lignende.

    Vi har ikke taget lån, jeg mener ikke at man skal tage lån for at kunne få et barn, så skal man spare op indtil man har råd...

    Vi bruger 2200 på institutioner for begge unger, med fuldtidspladser.
    Derudover bruger vi ca 3500 kr på mad til os alle sammen, incl hundene, kaninen, og akvarier.

    Men det er dyrt at have børn, men jeg vil sige det sådan at det er ikke dyrere end man selv gør det til..

    Genbrug længe leve her.

    Vi har levet på en indtægt i 6 år efterhånden. Det er kun min mand som har en indtægt, fordi systemet er åndsvagt at selvom jeg e syg kan jeg intet få fordi vi er gift.. Fantastisk.

    Vi bruger cirka 7000 kr i måneden på følgende: mad, benzin, 3 heste, 2 hunde, telefoner, diverse såsom tøj og mi medicin som lav et stort indtag i det..

    Vi mangler ikke noget


  • #20   18. mar 2013 Skulle måske også lige nævne at vi har eget hus og bil.

  • #22   18. mar 2013 Inge-Lise D. Enig! smiley

  • #23   18. mar 2013 Altså når barnet starter i vuggestue/dp, så er 4-5000 da på inden måde højt sat; det er skisme dyrt at få passet børn.

  • #24   18. mar 2013 Camilla, enig!! vi giver i Århus kommune 3800kr.måneden for institution, og i vores område er der ingen pladser, så oveni det, kører jeg 6km hver vej med purken, dvs. 24km hver dag, mens jeg nu er på barsel(venter nr. 2) så 24* 5 dage i ugen= 120km så 4 uger i måneden er rundt regnet små 500km, det koster sørme også penge i brændstof...
    det er selvfølgelig hvad man gør det til, og forskelligt, hvad man "kræver", men må indrømme, at jeg ikke forstår hvordan man kan gøre det til kun 400kr om måneden, så tror jeg godt nok der er nogle beløb der er "glemt". Hvis man regner alt sammen..


  • #25   18. mar 2013 Mitte: Nu er min datter slet ikke så gammel så hun skal i institution, så derfor skal vi naturligvis ikke betale penge til det, hvis vi havde skulle købe tøj og den slags selv, så ville beløbet selvfølgelig have været højere, men jeg kan ikke se hvad skulle være for beløb jeg har glemt til et barn på 3 mdr der ammes og ikke går i institution. Og jeg fører altså nøje regnskab med alle vores udgifter, også de udgifter vi har til vores datter.

  • #26   18. mar 2013 Når jeg skal havde mig en lille engel så nyt tøj behøver jeg slet ikke de vokser jo ud næsten inden de har fået det på smiley
    Og ja så ved jeg at jeg har en mor som vil gå helt amok med at købe tøj legetøj osv smiley
    Og min mor er arbejdsløs og det er hun resten af livet på grund af skader så har jeg en som kan passe den lille det første stykke tid ihvertfald.... Men kan se det svinger meget hvad folk bruger i måneden men som nogle siger det er hvad man gør det til smiley

    Og puha det nu mere jeg læser hvad I skriver jo mere får jeg lyst til at få mig en lille baby smiley
    Tror jeg må advare min kæreste heh


  • #27   18. mar 2013 Jeg ammede godt nok ikke, men det var ikke modermælkserstatningen der væltede læsset.. Din er så vidt jeg læser også kun 3 mdr. nu, så bare vent, det er ikke nu din baby koster.. Når man skal ud og have overtøj, jakke, sko, støvler, termotøj, regntøj mv. så render det op.. det er som sådan ikke maden og bleer der og så dyre for vores vedkommende, men alle de småting.. bare hans sutter koster.. den ene lille ting med den anden.. jeg har ikke regnet nøjagtigt på det, men han er halvanden nu, og jeg tror simpelthen ikke på 400kr. er nok, i hvert fald ikke for vores vedkommende, og det er uden alle de store poster, som barnevogn, dåb, seng mv. Jeg tænker også mere når der er institutionsstart, der ruller pengene bare.. og nogle starter jo allerede som 6 mdr. gamle

  • #28   18. mar 2013 Jeg siger altså heller ikke at jeg regner med vi bruger 400 kr pr mdr når hun er halvandet, jeg svarer ene og alene på hvad vi bruger nu, og jeg kan simpelthen ikke se hvordan hun skal kunne komme op på at have kostet os 60.000 kr i det hele i løbet af dette år. Slet ikke når vi ikke selv skal købe tøj, det sponserer svigermor, da hun har en børnetøjsforretning. Og vi er ikke religiøse så hun skal ikke døbes. Vi holder en lille fest engang til sommer, bare med grill i haven, hvad det koster må tiden vise - jeg kan altså kun svare ud fra de erfaringer jeg har nu. Jeg kan selvfølgelig godt lave et estimat over hvad jeg regner med hun kommer til at koste i løbet af resten af året, men det er jo svært at sige. Specielt når hun er den første. Men jeg tvivler på, at hun kommer til at koste os op til 5000 på en måned i løbet af hendes første leveår. Men det er jo altså også forskelligt hvad ting koster alt efter hvor man bor. Jeg bor f.eks. nede i Sønderjylland, hvor det så vidt jeg ved ikke koster mere end ca. 2000 for en fultidsdagplejeplads, før der er trukket evt tilskud fra. Pt kan jeg dog ikke komme ind på deres hjemmeside, så jeg kan ikke fortælle dig helt præcist hvad det vil koste os.

  • #29   18. mar 2013 Vi brugte under 800 kr om måneden, det dækkede tøj, bleer, mælkeerstatning da jeg ikke kunne amme.
    Vi fik rigtig meget tøj i alle størrelser i barsels gaver. Plus en del penge til hvad vi nu manglede som baby alarm, badestativ osv.

    Før min søn kom til verden havde vi været i ønskebørn og købt en babypakke som indeholdt barnevogn, tremmeseng, badekar, pusleunderlag, sengetøj og nogle småting mere. Den pakke gav vi 6600 for.

    Bleer er op til en selv hvad mærke der virker bedst, min søn kunne ikke have de billige på da han blev meget rød og den nærmest sugede sig fast på hans ædle dele smiley
    Så vi brugte libero, som egentlig også er billige nok hvis man køber dem i en kasse med 3 pakker i. De er altid på tilbud skiftevis mellem az og Bilka.
    Tit var der ekstra tilbud hvor en kasse kostede 207 kr, og man så kun måtte købe 3 kasser pr person. Men så tog man da bare afsted igen dagen efter smiley

    Så for mig er udgifterne højt sat med 4500, der vil jeg så sige det først er dyre når daginstutiton skal betales, nu går han i børnehave og der betaler vi 1500 om måneden, da han gik i dagpleje betalte vi 1860 om måneden for privat dagpleje.


  • #31   18. mar 2013 Skønne arabere: du har så meget ret:-) og ja de bliver sgu nok kun dyrere, når de bliver teenagers

  • #33   18. mar 2013 Vi betaler 1800 kr for dagpleje plads og 1250 for SFO.. Dog med tilskud her, men stadig.. Er glad or at jeg ikk bor i Århus og lign hvor det koster en halv bondegård.. smiley

  • #34   18. mar 2013 Inge-lise, dagpleje er også billigere, men stadig 2800kr. om måneden. ja, alt ved storbyerne koster mere, desværre.. men sådan er det jo, når efterspørgslen er stor, så nå man også betale derefter:-)

  • #37   18. mar 2013 Nu er min datter så knapt 21 måneder, og nej jeg synes altså stadig ikke det er så dyrt som nogle gør det til.. Men vi har så også fravalgt institution da jeg går hjemme.. Derfor er det jo ikke med i mine beregninger

  • #38   18. mar 2013 Jeg siger ihvertfald tak for alle jeres svar jeg kan se det både kan gøres dyrt og billigt alt efter hvad man gør det til smiley så har jeg lidt at gå efter så jeg mere ved hvornår tiden er til at få en lille en til verdenen smiley

Kommentér på:
jer med børn fra 0 til 1år økonomi

Annonce