1. apr 2009 Følger: 46 Følgere: 40 Heste: 7 Emner: 73 Svar: 625
hvad er der galt med folk idag??( hestekøb) {{forumTopicSubject}}
hvorfor kan nogle folk ikke bare støtte deres venner, når de har købt hest?
hvorfor skal det lige være den de synes og ikke den personen selv synes?
jeg vil da mene at det er den person som skal passe og ride den der skal bestemme hvad for en hest det skal være, og ikke hvad ens venner synes.
var det mig der hvade købt en hest og mine venner vil have jeg købte en anden, vil jeg godt nok vende dem det døve øre til også må de jo komme igen, når de vil være venner igen.
det er for jeg har en tæt på som har det problem, og personen kan ikke selv være så hård som mig, derfor spørg jeg Jer alle her inde om hjælp til hvad personen skal gøre.
synes det er synd, når personen synes godt om en hest men ikke tør købe den pga personen ikke vil være uvenner med sine venner, og personen har vist meget og være igennem.
så jeg håber dette vil støtte og hjælpe til personen bliver hård.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
At være en god ven handler netop om at have plads til andres meninger OGSÅ de negative
Blogger
Følger: 157 Følgere: 175 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.560
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
har en veninde der købte en ung varmblods og ingen troede at hun ville kunne håndtere det. Hun valgte at vende det døve øre til og istedet træne seriøst for at bevise sit værd på dressurbanen senere hen
apr 2009
Følger: 46 Følgere: 40 Heste: 7 Emner: 73 Svar: 625
hvis jeg følte noget for en hest ville jeg da købe den og ikke være betænkelig for mine venner, bliver de sure fordi jeg køber en anden hest end de synes, det er da deres problem synes jeg.
men det føler personen ikke sig stærk nok til og sige, det er derfor jeg synes det er synd, og vil gerne støtte personen i det, og håber der er andre der også vil her.
mar 2005
Hvis de mener du ikke har råd/tid/whatever til at have hest, så er det da bedre de siger det, end de lader dig kører i sænk pga af det
apr 2009
det er ikke om at have råd eller tid, det er hvad for en hest personen skal købe.
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.235
Måske har køber forelsket sig i en hest, og derfor overser dens fejl og mangler.... Man skal holde hovedet koldt når man kigger på heste, ellers kan det nemt gå galt.
Hvis hesten vitterlig ikke har nogen fejl og mangler og købers venner bare bedre kan lide en anden hest, så skal køber da lukke ørerne og følge sit hjerte. Snak med vennerne omkring hvorfor de syntes den anden hest, der må da være en logisk forklaring.
Derudover vil jeg også sige at det er for lavt af dine (?) venner at stille sig på tværs og ligefrem blive sure over du vælger den hest du syntes, det er jo trods alt dig der skal ride den... Hvis dette er tilfældet, så er det da for dumt at kalde dem for venner.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 34 Heste: 4 Emner: 132 Svar: 1.763
Hvis det er en voksen person som er ved at købe en hest, kan hun vel bare være ligeglad med hvad andre synes. Med mindre at hesten fejler et eller andet, som køber prøver at overse, og som venner vil påpege. Men det vil en handelsundersøgelse kunne råde bod på. Er det fordi at køber er stædig, og ikke vil høre på sund fornuft, så er det jo i sidste ende køber, som stå med aben.
Hvis det er et barn, som er "køber" i dette tilfælde, må det være hendes forældre der bestemmer
apr 2009
det var lige det sidste svar jeg ledte efter,
men hvis man ikke har mange venner forstår jeg også hvorfor personen ikke vil miste dem,
personen kan ikke snakke med dem om det, personen synes ikke de forstår personens valg
jul 2008
jun 2008
jul 2008
Hvis det er den personens eneste "venner"...
apr 2009
jeg er så ked af det, for personen går godt sammen med den hest.
derfor søge jeg svar og hjælp til hvad jeg gør bedst.
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.596
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.804
mar 2005
Man kan sagtens være dybt forelsket i en hest og mene man sammen med den kan klare hele verden, men hvor ens venner så kan se det vil gå galt..
apr 2009
men personen synes man sidder bedre på den robuste end den spinkel.
der er ikke noget i vejen med hestene, men den ene er kun lige redet til og den anden er også redet, og er lidt ældre, men mangler grundridningen, men er stabil på både tur og på bane.
personen følger sig sikker på den end den anden.
sep 2007
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.084
Man bliver nød til at være åben for hvad andre siger. Da man mange gange kan se sig blind.
Jeg syntes det er for barnligt at blive uvenner over sådan en små ting da det i sidste ende er købers eget valg. Og derved må man sige til vennen jeg lyttede til dig men jeg tager chancen, og så må det bære eller briste
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
Jeg syntes det er okay, hvis ens venner kommer med deres mening omkring hestekøb. Det kan jo også være af god mening, de kommer med, og ikke mene noget dårligt i det? Man kan hurtigt blive forblændet, derfor er det også vigtigt at prøve lidt forskelligt inden man vælger.
Men selvfølgelig skal man SELV bestemme, hvad det er man vil købe. Jeg tror at har man en god mavefornemmelse, og at man føler sig tryg på hesten. og at den ellers går igennem handelstjek. Så syntes jeg da man skal være ligeglad med hvad andre mener om den hest man så vælger at købe. Vi har jo alle forskellige smag. og det er jo en god ting..
apr 2009
jeg vil da som ven støtte min ven for hun vælger den rigtige, som hun syns er god for personen,
men jeg tro nok det er fordi den anden ven ejere måske hesten den spinkle, men selvom jeg så havde ejet den forkerte hest til min ven, ville jeg da ikke gå hen og sige du skal heller købe min end den anden.
jeg vil have personen selv finder den personen synes om.
men jeg vil gerne have personen forstår at der må tages en beslutning selvom den kan være hård, hvis personen mister sin ven.
men kommer de ikke tilbage hvis de er ven med personen?
sep 2007
jun 2008
Så er det fordi at kærligheden, respekten og intressen ikke er der mere for personen. Det er jo trist, men det er der jo ikke noget at gøre ved. Man kan ikke tvinge nogle til at være venner.
apr 2009
hvordan forklarer men så lige det, har gjort det flere gange men uden held.
er ved og være træt af det og give op, men synes det er synd for både hest og person.
jun 2008
sep 2007
Man siger det ganske enkelt som det er: "Jeg vælger denne her hest, for det er den, jeg har det bedst med, og føler mig mest tryg ved. Jeg er ked af, hvis du ikke forstår mit valg." Hvilken "sand ven" ville ikke støtte den forklaring?
apr 2009
hanne
jeg tro bare hun har for meget at være igennem lige nu.
hvad er der galt med folk idag??( hestekøb)