{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

hvor meget uheld kan ramme en ??? {{forumTopicSubject}}

nu det bare ved at blive for meget.... ;(

startet for knap 2 år siden op igen efter en ridepause og ville ud og have min egen,

jeg fandt en stor flot oldenborgvallak med nogen år på bagen, til at hjælpe mig igang igen, skønt de første 14 dage. så kom problemerne, vi kunne abselute ikke enes, han var en typisk mandehest, min kæreste kunne gøre ALT og jeg kunne kende ham i røven, efter kort tid jokkede han mig bogstavligttalt ned på staldgangen, og vuderede jeg ikke havde det mod der skulle til. så han måtte sælges.

kort efter i juni finder jeg ud af min gamle hest jeg har solgt et år forinden, er sat til salg. min højt elskede marco, og køber ham selvfølgelig med det samme. smiley
i nov køber vi endnu en hest, en smuk holstener hoppe, marco må ud i løsdriften, så hun kan komme på boks, hvilket jo ikke var et problem eftersom marco er fjordhest og kan holde til det.
og alt ser endelig lyst ud,

den 14 dec var det slut, da vi finder min højt elskede maco, hængt i en høhæk i løsdriften, intet og gøre, han havde været død på stedet.
det tog hårdt på mig og gennem lang tid bebrejder jeg meget holsteneren for at marco måtte ud af sin boks, ved det forkkert men vender den og sagde til mig selv hele tiden, at hvis ikke det havde været for hende var det aldrig sket! (og ved godt det var udfair)

enden af det bliver vil bytter holsteneren væk til en oldenborgblandning på 4 år, nytilredet, og sød og rar. vi aftaler med ejeren af oldenborgblandningen vi bytter hest og har hver i sær 3 mrd til at fortryde og hvis det ønsked få hesten dyrelæge undersøgt mv

efter 2 mrd, konstatere vores dyrelæge spat i begge bagben. vi ringer selvfølgelig til dem der har vores holstener og forklar og gør ved, og modvilligt bytter vi hestene om igen.

desværre får jeg en hest hjem der total ødelagt, og har virkelig ondt i det meste af kroppen, vi ringer efte kiropraktor, og sender hende i forplejning, men hun kan ikke rettes, og vi må erkende at hun ikke skal lide, og afliver hende.

igen står jeg på bare bund, og var enlig nok nået dertil hvor det var for meget. men efter nogen tid, er savnet for stort, og købte så i maj min skønne fjordhest SLETNES. men hvad fanden er nu det, grundet graviditet er det minimalt hvad jeg har redet på den indtil jeg for nylig fødte en dreng, og endnu engang skal man rammes af uheld, kiropraktoren har fundet en overbelastet ryg, og et korsben der er trukket ned, hvilket var skyld i den tacktet uren på bagben, nu har smeden så været på besøg(ny smed) som meget hurtigt kan fortælle mig at hans hove har været beskårret forkert igennem år, og han derfor har belastet senerne i forbenene voldsomt, og har en påbegyndt og ret slem (indgroet) forhov. prognosen er hård, 50/50 for om han bliver ridehest eller ej.. !

JEG KAN BARE SNART IKKE MERE.
det så på hestefronten, privat fronten ser det bestemt ikke anderledes ud. der er jeg vist ramt af samme bølge..!

ja undskyld mit ynkeri, trængte bare til at få lettet trukket lidt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern opvaskemaskine or reparationer 2.600 kr.
  • Har to vægge i et badeværelse der skal pudses op cirka 6 m² det er i et hjørne 3.200 kr.
  • Jeg har mistet min nøgle til min cykel og skal have låsen op. 250 kr.
  • Køkkenlåge 600 kr.
  • tilstoppet toiletafløb 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor meget uheld kan ramme en ???
  • #1   15. sep 2011 Puha det er godt nok en ordentlig omgang :S Men kender det alt for godt, både fra mig selv og flere af mine veninder. Der er bare uheld med alt i hesteverdenen for os smiley

• #2   15. sep 2011 hold da op du er uheldig kan godt forstå du trængte til at få luft.

• #3   15. sep 2011 Hold da op en omgang du har været igennem ! ønsker dig al mulig held og lykke i fremtiden !

• #4   15. sep 2011 Så må heldet da snart vende.. Det lyder til du har brug for lidt held i din retning

• #5   15. sep 2011 Ej, hvor tragisk for dig....nej, du ynker slet ikke, men er ramt af det ene uheld efter andet.....håber snart at lykken vender tilbage.
    Har selv hest der blev ramt af nyreslag for 3 mdr siden....nu har han tandproblemer og det skal ordnes....sidste år havde han gaffelbåndsskade......jeg er selv ved at gå ned på alle disse skader. Har brugt 18000 kr i sommer på heste og skal nu bruge ca 5000 til tandlæge til den smiley
    Har af og til tanker om at stoppe med at have hest da det er psykisk hårdt at ha skadet/syg hest og en enormt økonomisk belastning.

• #6   15. sep 2011 Vil foreslå di at få hestene gennem dyrlæg tjek inden køb...så ville du have kunne spare dig selv for mange af skuffelserne og nederlagene smiley

• #7   15. sep 2011 kan godt forstå du er træt af det, lyder til at du er meget uheldig :S men ja som Anna siger, måske vil det spare dig for en masse bøvl, hvis du får undersøgt hesten til at starte med næste gang... Men uheldig har du været ja, men det kan nok snart ikke blive værre for dig smiley

• #8   15. sep 2011 dyrelæge undersøgelser ja smiley men ville nu kun have udeladt ham jeg har nu, den første er ikke noget dyrlægen kunne konstatere, min gamle marcodreng, var et uheld, holsteneren blev ødelagt under udlån, og oldenborgblandningen blev dyrelægeundersøgt hvor man fandt spatten..

han jeg har nu var et sats ja, men da han har gået som avlshingst og derfor gået igennem adskellige dyrelæge undersøgelser, senest ½år inden jeg købte den, ved daværende ejerskrifte, løb jeg chancen, men ja man skal passe på når det gælder køb af hest, man får hurtigt købt katten i sækken ;(

• Gry s
    Gry s Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Heste: 2 Svar: 7
    #9   15. sep 2011 Det er surt at skulle igennem alt det.. Jeg har desværre også måtte lære nogle ting på en hårde måde(og dette SKAL IKKE,tages som om jeg dømmer alle mennesker,tværdigmod,men som en lille husker) Jeg mistede begge mine forældre,og derfor måtte jeg ud og ha opstaldet et andet sted,det var os ´godt nok,men så skred x´en og der jeg havde hestene til at stå skulle skilles og sælge gården,så jeg måtte finde et andet sted,hvilket os var ok,men så gik bilen i stykker osv osv,så der var bare ikke penge til at jeg kunne få det hele til at rande rundt,så jeg tog det hårde og svære beslutning,at jeg lånte mine min to dejlige damer ud,på betingelser,at udlåner selv skulle stå for alle udgifter,og måtte ikke give dem vidre væk og jeg sku ha dem tilbage hvis de ikke ville have dem mere/eller hvis jeg evt kom i bedre økonomiske forhold ville have dem hjem igen.. Jeg fandt en familie(som jeg troede ville være de perfekte) hestene blev udlånt i okt mdr,og det var to damer,der var passet med alt,jeg havde lige fået ordnet vaccinationer,smed osv samt de var i super fodre stand,da de blev hentet.. jeg græd meget da de kørte væk,men vidste det var det bedste (eller troede) jeg fik billeder hen over sommeren og damerne så ud til at trives.. da vi nærmede os sensommeren skrev hende jeg havde udlånt damerne til,at hun ikke havde råd til at få dyrelæge på,og den ene hest var halt,så jeg sendte penge til dyrelæge for ville jo ha at hesten skulle ha det godt,senre skrev hun at hun nok ikke kunne ha dem mere for hun skulle nok skilles,okay tænkte jeg,jeg havde os fået styr på økonomien nogenlunde og var flyttede og havde fundet mig en dejlig mand,så alt så jo lyst ud,så jeg fandt et opstaldnings sted og kørte over for at hente mine heste,det var et dejligt gensyn,for da jeg kom ned til folden og kladte på damerne så spidsede de ørene og vrinskede og kom løbende op til mig.. men da jeg så hvordan deres hove så ud,samt at de ikke havde læskur eller nogen stald inærheden,spurgte jeg hende jeg der havde lånt dem om de overhovedet var kommet ind fra græs.. Næææ svarede hun bare,og dette var altså sidst i november mdr.. hun havde så giver dem dækken på,men det var kun fordi jeg havde sagt det tidliger at det skulle de.. nå men vi læssede mine piger og kørte hjem.. da vi kom hjem tog jeg dækkenerne af pigerne og der gav det et sæt i mig og jeg begyndte at tude,ikke nok med de ikke var blevet beskåret,men de var så tynde,og udmavret,at det kunne være en dyreværns sag!!! Jeg skammede mig og bebrejdede mig selv idet jeg havde valgt at låne dem ud.. Det tog over r6mdr at rette op fodre standen på damerne og jeg mistede desværre den ene af mine piger 3mdr efter,grundet hendes tarme og hjerte ikke kunne klare det.. Så derfor skal man passe på når man låner ud.. Jeg ville jo så ha en selskabs hest til min damen efter tabet.. Så jeg besluttede mig for at finde en og det gjorde jeg,en smuk hoppe,jeg købte hende som avls/selskabs hoppe pga en skade i forbenet.. Hoppen var ikke halt da jeg fik hende men meget overvægtig,så hun kom på kur og jeg fik smed ud og fik rettet hende op for hun var meget plat hovet,og øm fusset om vinteren,alt var fint og vi begybdte at prøve at ride hende lidt stille og roligt,dette gik godt og tingene så bare lyse ud.. Indtil sommeren kom.. Der skete det forfærgelige,efter den korrekte indgræsning til sommer græs blev hun forfangen,det var det værste jeg nogensinde havde været udefor,,både fordi hun led,men også man som heste ejer står magtesløs når en dyrelæge der har speciale indenfor området siger at den nok skal komme sig... Det kostede 15000kr plus smed og specialt fodre på 1½mdr... men hun blev værre og værre og jeg fik en anden dyrelæge ud,og fik hende til at give hende vudering,,det blev til jeg valgte at aflive hende,for kunne simpelhen ik klare mere,at se at hun havde så ondt,dyrelægen kunne også fortælle mig at hesten havde været forfangen før,,og der tænte jeg,hvorfor ind i h... fortæller tidliger ejer ikke dette,i stedet for at bare sige ,jah hun kan nok ikke rides fordi hun har noget slid i det ene ben´´ øhhhhh fisk!!! Ærlighed kunne havde redet hesten,for så havde man da taget sine forholds regler ang. at hun havde været forfangen osv. men nej nej,mange fortier fordi de heslt ikke vil stilles til ansvar overfor hvad deres hest evt har fejlet,fordi dette kan forringe salget,ja ja men det hjælper hverken hesten på længee sigt eller den nye ejer.. Så vil sige jeg har lært at hvis man vil købe en hest,så skal man ha en dyrelæge på,muligvis to forskellige,for det er ikke sikker at de har samme dignaose.. Har snakket med en dyrelæge ang handles undersøgelser og det er det mest utrolige de har været udsat for,hvor sælger vil snyde for at få lidt flere penge ind på hesten.. Det er så trist!! Så forstår skam godt at du syntes det hele er noget værre møj til tider,men tro mig,der er mange som kan føle med dig.. og tingene skal nok blive lyse igen.. Livet er en hård,men vi er heller ikke blevet lovet at det ville være nemt!! Så pøj pøj og op med hovedet.. Og undskyld mit lange indlæg:)

• #10   16. sep 2011 du skal bestemt ikke undskylde smiley det kun godt folk kan lærer af andres fejl smiley gør mig ondt du har mistet begge dine forældre ;( har mine endnu, men ved alt om hvor hårdt det er at miste tæt på, jeg har selv mistet min første søn 2 mrd gammel, og det tager hårdt på en når det er så tæt på håber tingen efter dit årlnge forløb med uheld, aligevel flasker sig lidt! smiley

• #11   26. sep 2011 Wow.. Den var ikke rar.. Håber virkelig at hvis du overvejer at få en hest igen, at han/hun er sund og rask. Og ikke nok med det.. Stakkels heste du har haft. Det må ha' været hårdt for dig.

Kommentér på:
hvor meget uheld kan ramme en ???

Annonce