hvor meget uheld kan ramme en ??? {{forumTopicSubject}}
nu det bare ved at blive for meget.... ;(
startet for knap 2 år siden op igen efter en ridepause og ville ud og have min egen,
jeg fandt en stor flot oldenborgvallak med nogen år på bagen, til at hjælpe mig igang igen, skønt de første 14 dage. så kom problemerne, vi kunne abselute ikke enes, han var en typisk mandehest, min kæreste kunne gøre ALT og jeg kunne kende ham i røven, efter kort tid jokkede han mig bogstavligttalt ned på staldgangen, og vuderede jeg ikke havde det mod der skulle til. så han måtte sælges.
kort efter i juni finder jeg ud af min gamle hest jeg har solgt et år forinden, er sat til salg. min højt elskede marco, og køber ham selvfølgelig med det samme.
i nov køber vi endnu en hest, en smuk holstener hoppe, marco må ud i løsdriften, så hun kan komme på boks, hvilket jo ikke var et problem eftersom marco er fjordhest og kan holde til det.
og alt ser endelig lyst ud,
den 14 dec var det slut, da vi finder min højt elskede maco, hængt i en høhæk i løsdriften, intet og gøre, han havde været død på stedet.
det tog hårdt på mig og gennem lang tid bebrejder jeg meget holsteneren for at marco måtte ud af sin boks, ved det forkkert men vender den og sagde til mig selv hele tiden, at hvis ikke det havde været for hende var det aldrig sket! (og ved godt det var udfair)
enden af det bliver vil bytter holsteneren væk til en oldenborgblandning på 4 år, nytilredet, og sød og rar. vi aftaler med ejeren af oldenborgblandningen vi bytter hest og har hver i sær 3 mrd til at fortryde og hvis det ønsked få hesten dyrelæge undersøgt mv
efter 2 mrd, konstatere vores dyrelæge spat i begge bagben. vi ringer selvfølgelig til dem der har vores holstener og forklar og gør ved, og modvilligt bytter vi hestene om igen.
desværre får jeg en hest hjem der total ødelagt, og har virkelig ondt i det meste af kroppen, vi ringer efte kiropraktor, og sender hende i forplejning, men hun kan ikke rettes, og vi må erkende at hun ikke skal lide, og afliver hende.
igen står jeg på bare bund, og var enlig nok nået dertil hvor det var for meget. men efter nogen tid, er savnet for stort, og købte så i maj min skønne fjordhest SLETNES. men hvad fanden er nu det, grundet graviditet er det minimalt hvad jeg har redet på den indtil jeg for nylig fødte en dreng, og endnu engang skal man rammes af uheld, kiropraktoren har fundet en overbelastet ryg, og et korsben der er trukket ned, hvilket var skyld i den tacktet uren på bagben, nu har smeden så været på besøg(ny smed) som meget hurtigt kan fortælle mig at hans hove har været beskårret forkert igennem år, og han derfor har belastet senerne i forbenene voldsomt, og har en påbegyndt og ret slem (indgroet) forhov. prognosen er hård, 50/50 for om han bliver ridehest eller ej.. !
JEG KAN BARE SNART IKKE MERE.
det så på hestefronten, privat fronten ser det bestemt ikke anderledes ud. der er jeg vist ramt af samme bølge..!
ja undskyld mit ynkeri, trængte bare til at få lettet trukket lidt.
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.047
okt 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 158
okt 2008
Følger: 69 Følgere: 75 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.271
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 6 Emner: 89 Svar: 458
jul 2008
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 159
Har selv hest der blev ramt af nyreslag for 3 mdr siden....nu har han tandproblemer og det skal ordnes....sidste år havde han gaffelbåndsskade......jeg er selv ved at gå ned på alle disse skader. Har brugt 18000 kr i sommer på heste og skal nu bruge ca 5000 til tandlæge til den
Har af og til tanker om at stoppe med at have hest da det er psykisk hårdt at ha skadet/syg hest og en enormt økonomisk belastning.
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.356
sep 2008
Følger: 118 Følgere: 94 Heste: 5 Emner: 75 Svar: 225
han jeg har nu var et sats ja, men da han har gået som avlshingst og derfor gået igennem adskellige dyrelæge undersøgelser, senest ½år inden jeg købte den, ved daværende ejerskrifte, løb jeg chancen, men ja man skal passe på når det gælder køb af hest, man får hurtigt købt katten i sækken ;(
nov 2008
Følger: 1 Heste: 2 Svar: 7
sep 2008
Følger: 118 Følgere: 94 Heste: 5 Emner: 75 Svar: 225
feb 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Svar: 5
hvor meget uheld kan ramme en ???