{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

Hvorfor fik jeg stød..? Andre der har prøvet det? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer..

Nogle vil måske grine og tænke.. ej det havde jeg holdt for mig selv.. Ha ha.. men nu er jeg altså blevet nysgerrig på hvad pokker der gik galt da jeg skulle teste mit hegn..

Jeg har aldrig testet hegn før, og jeg købte mig en hegnstester der skulle i jorden og så skulle man røre ved hegnet med den der pind.

Jeg tester først selve tråden og den slår op på maks (10.000).. Fint tænker jeg.. det går bare super det her.. Og så tænkte jeg.. jeg prøver lige leddet for at tjekke der også er knald på det..

Skal lige love for der i sådan et elastikled er knald på.. Jeg fik så meget stød at jeg både nær havde tisset i bukserne, mit hjerte slog et ekstra slag og.. så sagde jeg den grimmeste lyd.. Godt der ikke var nogen naboer...

Men.. hvorfor fik jeg stød? Kan man ikke teste elastikled, eller hvad har jeg gjort galt? Nu tør jeg sku ikke teste mit hegn ha ha.. Øv altså..

Der må gerne grines og gøres nar i dette indlæg ;o) Andre historier hvor man har dummet sig er meget velkomne.. med elelr uden stød.. lad os få et godt grin...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng TV op 500 kr.
  • Montering af låger og greb på IKEA Pax skabe 600 kr.
  • Opsætning af 2 loftlamper (New Works Tense + IKEA Backstörn) 800 kr.
  • Changing the faucet in the kitchen 700 kr.
  • Vores vaskemaskine får HFI relæet til at springe fra. 1.600 kr.
  • Ophængning af vægspot i lille badeværelse. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor fik jeg stød..? Andre der har prøvet det?
  • #1   4. okt 2011 Hahahahahaha! Hvor lyder det bare sjovt! :b

Jeg ved sku ikke lige hvorfor du fik stød..

Jeg har prøvet at flytte et badekar på folden efter det var tømt, så min arm var helt våd af vandet, jeg kommer så til at bakke tilbage i hegnet med min røv og SLAM! Kæft det gjorde ondt i røven og i armen, som var våd!
    Jeg gik som en gås i timerne efter, haha!

• #2   4. okt 2011 Ha ha... jeg sidder og griner helt vildt... Dejligt man ikke er den eneste der dummer sig.... ;o)

• #3   4. okt 2011 Mon ikke du har rørt hegnet eller også er der fejl i din måler smiley

- Altså, jeg fik engang strøm gennem et får xD

• #4   4. okt 2011 Haha nogle dejlige indlæg! smiley .

Min kusine bildte mig engang ind at hvis jeg havde et vådt blad i hånden fik jeg ikke stød - jeg vidste godt den der "vand leder elektricitet" men jeg forstod den ikke, hvilket hun så lige udnyttede (:

Havde lidt svært ved at stole på hende bagefter xD

• #5   4. okt 2011 hvad er elastik led?

• #6   4. okt 2011 Haha xD
    Jeg skulle engang nå noget, som lå på jorden på den anden side af hegnet, da jeg så rækker ned efter det, kommer jeg til at "lukke" min arm til min krop, så jeg får hegnet op i armhulen og så et ordentlig stød - Det gjorde i hvert fald ondt xD

• #7   4. okt 2011 Skulle en dag hjælpe med at flytte et badekar ud fra folden og ind på en anden.. Badekaret er præcis lidt for højt til at komme under hegnet og jeg tænker lidt, hmm hvad gør vi.. Hende der har fat i den anden ende siger så bare 1-2-3 og jeg tænker "hvad?".. Så rykker hun badekaret under hegnet, så stødet går direkte hen i mig, fuck jeg fik et chok!.
    Skulle også engang gå under et hegn og komme til at rejse mig for tidligt, så får det sygeste stød i ryggen. Nu kravler jeg altid hen af jorden, for ikke at ramme noget.. hehe

• #8   4. okt 2011 Jeg ved desværre ikke hvorfor, så det kan jeg ikke hjælpe dig med smiley

Men jeg har dog en historie, dog ikke med mig, men min hest.. Min store pinto vallak stod hos en landmænd en overgang, fordi landmanden manglede selvskab til sin plag smiley Landmanden havde dog ikke strøm på hegnet, men det stod meget fint, og så flot ud.. Desuden havde hesten heller aldrig lavet ballade.. Men så fik Han den vane at gå og gumle og tygge i hegnet. Men da Han begyndte at klø sig op ad tråden, synes vi at det var for meget smiley Sp en dag sætte vi strøm til hegnet, og minsanten om den stakkels hest fik sig et chok.. smiley Han blev helt forbavset, og kiggede bedrøvet på os.. Det gjorde Han aldrig igen smiley

Mvh

• #9   4. okt 2011 Ha ha ha ha ha ha ha ha jeg sidder nu og græder af griner... virkelig græder med tårer på kinderne.. nøøøøj det er sjovt...

Elastikled er elastik med ledere? så der er strøm i når det bliver sat til... det er i stedet for låge eller de der fjederled... meget mere praktisk og nemme at håndtere.. efter min mening :=)

Kan se om jeg kan få taget nogle billeder og lægge ind på min profil i aften smiley

• #10   4. okt 2011 Jeg har heldigvis ikke fået stød, men en hest der engang stod på gården, det første hun gjorde ud på folden var at tage et bid af hegnet.. Det gjorde hun så ikke igen smiley

• #11   4. okt 2011 Jeg har fået stød så mange gange at jeg er møg bange for strømhegn. Selv bare en bid hegn der ligger og tydeligvis ikke er sat til noget strøm. Uh, min krop VED jo at sådan noget skal man hold sig fra, da det gør nas x)

• #12   4. okt 2011 Ha ha ha ha jeg gad virkelig godt ha været der og set hans udtryk... Virkelig et følsomt sted at få stød..

• #13   4. okt 2011 er der noget metal på den del af testeren du skal holde ved...det giver nemlig rap så ;O)

• #14   4. okt 2011 Mette: Det tror jeg ikke.. men skal lige have kigget efter... ;o)

• #17   4. okt 2011 Ja det tror jeg at jeg gjorde.. Måske jeg har fået hevet den op af jorden inden? Ej ved det ikke.. men skal i hvert fald aldrig teste med den igen.. ha ha...

Ja min mand er heller ikke specielt glad for mig.. men jeg har sagt at uanset om han kan lide det eller ej så er det en mandeopgave og han kan lige så godt vænne sig til det for det er ham fremover der skal ordne det.. jeg GØR det bare ikke igen smiley

• #18   4. okt 2011 Fik engang stød på bakkegård ridelejr, kun fordi at jeg lærte på min daværende rideskole At det hvide hegn er der ikke stød i. Lærte at det ikke galdte alle steder. Her i sidste uge skulle jeg tage vores unghest ind, men fik stød og hest sprang tilbage.. Hvorfor jeg fik stød ftter jeg ikke.. ;p

• #19   4. okt 2011 ved desværre heller ikk hvorfor du fik stød, men ja enten har du rørt hegnet, eller også er måleren i stykker, det kan faktsik kun en fag mand svare på tror jeg.

jeg har fået stød et HAV af gange, da jeg både er hestetøs, og landmand, og har været det siden jeg var 9 og skulle lave hegn.
    men den jeg husker bedste, er en dag jeg lige vil snakke med min hest, men både mig og hesten kommer til at røre hegnet samtidig, så vi får begge 2 stød. og lavede begge 2 et sjovt spring

• #20   4. okt 2011 Den med håndtaget har jeg også prøvet.. Så hver gang det er vådt, prikker jeg li til det, så det meste vand ryger af, har ikk fået stød siden..

• #22   4. okt 2011 Jeg har også vendet mig til at have gummihandsker med når det regner, har været isslag eller der ligger sne på. Man kan rigtig mange bandeord når man først har fået lapperne i hegnet smiley

• #23   4. okt 2011 Når jeg tester hegn foregår det med en isoleret elektriker tang, hvori jeg holder en jern hegnspæl, gnitrer det og siger lyde, er der strøm nok...

Min kære mand skulle så teste det en dag, og han har jo set mig gøre det maaaange gange, så han tager hegnspælen og sætter mod hegnet, men han har aldrig luret at jeg altid henter tangen først, og han forstår ikke hvorfor han får stød og jeg ikke gør... det skal lige siges han har uddannelsen som elektriker i hans maskinmester eksamen (-:

Jeg er selv så elektrisk ledende at jeg VED jeg får strøm når det regner, bare jeg er våd, kan vores elefanthegn trække gnister på op til 15 cm, så jeg holder mig langt fra hegnet i vådt vejr.

• #24   4. okt 2011 Haha, alle jeres historier lyder dælme sjove! xD
    Det eneste jeg har prøvet er at bakke ind i et hegn med ryggen.. smiley

Nej, det er ikke heeelt rigtigt. Hmm, der var engang hvor det stod ned i stænger og jeg skulle selvfølgelig ud og have hesten ind! Jeg får den fanget og den kommer med mig op til leddet og lige da jeg tager i håndtaget, så får jeg stød?! Undskyld mig men er det ikke til lige netop for at man ikke skal få stød? I hvert fald hesten og jeg os en god forskrækkelse smiley Nu tjekker jeg altid ved lige hurtigt at røre xD

• #25   4. okt 2011 Med al sandsynlighed har jordforbindelsen bare ikke været god nok. Hvis jordforbindelsen ikke er god får man stød.

• #26   4. okt 2011 Haha, ved intet om det, men har selv dummet mig smiley

Eller, det var nu min hest... red ud en tur, vi havde ikke redet så mange gange ud. Det var på grusvej, men hesten vil selvfølgelig hellere gå oppe i græsset ved folden hvor det er dejlig blødt. Det må han ikke, fordi det er for tæt på hegnet. Og hvad gør geniet? Han stopper op i proteste, bakker - bakker sidelæns - og lige ind i hegnet med røven.
    Jeg så det komme lidt et sekund før det skete og tænkte "shit, nu får han stød, og så ryger du sku af, Malene..." men heldigvis tog han bare nogle galopspring frem, og så fik jeg ham ret hurtigt stoppet igen.
    Men han ku' så for fremtiden godt holde ud bare at gå på grusvejen smiley

Så kender jeg også en der faktisk tissede op ad hegnet (en mand) og da tænkte jeg godt nok.. hvor dum har man lov at være i sin egen opgang x) Der er lavet adskillige vitser om lige netop det, så det troede jeg altså at man havde bevidsthed nok til at la' vær' med x)

• #27   1. nov 2011 Nej hvor var du uheldig!!!

Jeg prøvede engang at få stød minimum 5 gange inden jeg fik åbnet hegnet, fordi træhegnet var vådt.

1. gang fordi jeg skulle flytte ved den kæde, der var rundt om træhegnet. Den var altså ikke i nærheden af selve stødhegnet, men fordi det hele var vådt gik strømmen ned til kæden.

2. gang fordi jeg tænkte nu har jeg tjekket at kæden ikke rør ved hegnet! Men den gav stadig stød.

3. gang fordi jeg ville prøve at fjerne kæden med træktovet.

4. gang fordi jeg var gået ind for at tage gummihandsker på - Gummi måtte jo isolere - Men Nej det var ikke nok...

5. gang kan jeg ikke huske hvorfor, men det lykkedes mig til sidst at få åbnet hegnet - Vistnok ved at slukke for strømen ;o)

En anden gang nåede jeg at gå helt ned i den anden ende af folden for at reparere en trådholder. Jeg mener at det var ejeren af stalden, der havde sagt at jeg ikke behøvede at slukke for hegnet, fordi der var gummihåndtag på værktøjet. Men nej, der var en rene i gummiet og jeg fik derfor stød og måtte efterfølgende gå hele vejen tilbage for at slukke for hegnet for igen at gå ned i den anden ende af folden :o(

(",)

Kommentér på:
Hvorfor fik jeg stød..? Andre der har prøvet det?

Annonce