{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Hvorfor har DU en part til din hest? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu er der jo ofte debatter om det med parter, om det skal koste eller ikke osv osv... Men! Nu kom jeg til at tænke på hvorfor folk egentlig vælger at have en part på deres hest?

Ja, eller egentlig kan ordet "part" også være, passer, rytter mm =)

Så hvorfor har du valgt at du gerne vil have en "part" til din hest?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor har DU en part til din hest?
  • #2   5. nov 2011 Jeg valgte for en del år siden at få part på min basse da jeg skulle fra Fyn på skole på Sjælland- Birkerød, af 2 omgange af hver 3 måneders varighed samt et skoleophold på 3 måneder i sønderjylland. Jeg havde ikke råd til at transportere ham med hver gang så jeg fandt en der kunne tage ham man- torsdag og så overtog jeg selv fre-søn indtil jeg var færdig. Jeg er dog ikke særlig god til at andre får for meget ansvar over min hest selvom jeg havde fundet en super sød pige som jeg også havde det godt med rent privat men som det er nu kan jeg ikke forestille mig en part mere. jeg har svært nok ved at lade andre passe hende en dag...

• #3   5. nov 2011 Det kan jo evt. være pga. tid, eller hvis man gerne vil havde ''aflastet'' nolge af de mange udgifter smiley

• #4   5. nov 2011 Fordi jeg synes det er hammer vigtigt, at min hypper lærer at andre mennesker også må komme i nærheden af hende og træne hende selvom jeg ikke er der smiley

• #5   5. nov 2011 Jeg læser pt. i Århus, flytter derned efter nytår.
    Har derfor valgt at en pige kan komme og ride nogen gode ture på min traver, gratis. Derudover står han til rådighed for mine forældres nabo, så har min mor en at ride med, og hun en hest at ride på.
    Jeg vil egentlig ikke af med ham, men synes det er synd bare at lade ham gå som foldbums.
    Og så er der lige det at vores "flok" derhjemme bare fungere møggodt med de fire heste vi har nu.

• #6   5. nov 2011 Tid smiley Og vil godt give en anden muligheden for at få en god ven, som han er en god ven for mig. Lige pt er han skadet, derfor vil det ikke koste noget, men når han kan rides tænker jeg at det vil koste en 3-500 kr, alt efter om det er med ridehuskort, undervisning osv. Tænker folk tager det lidt mere seriøst når det koster lidt.

• #7   5. nov 2011 Er gravid så får ikke redet, og ja syntes egentligt hesten har godt af der nogle ude og nusse om ham ca. hver dag. selv om han står på fuldpas. derfor har jeg valgt at finde en der ikke selv har råd til hest, men er interesserede i at dele ham. hun har pt hest til rådighed fuldtid, jeg har en hest der bliver striglet, rørt, og nusset om. så win win, selv om det er svært med part, for man vil gerne selv, og mener ikke andre kan gøre det godt nok.

hun giver 500kr + tager min weekend vagt.

• #8   5. nov 2011 jeg har passer på indi 3 gange om ugen da jeg ikke synes tiden er der sammen med mine studier, så vil jeg hellere have en passer på hende som jeg ved passer hende godt og indi er glad, for frem for at jeg skal haste rundt der ude de dage hvor tiden ikke lige er der smiley

• #9   5. nov 2011 Da jeg havde hest, havde jeg en "part" (gratis) fordi jeg også har et barn, så jeg skal have mulighed for at kunne blive hjemme fra hesten en enkelt dag..

• #11   5. nov 2011 I forbindelse med fødslen af min søn, synes jeg ikke at min hest bare skulle stå og glo, og bestemt ikke når hun elsker at lave noget. Derfor har jeg haft en til at passe/ride hende i den periode, og hun fortsætter fremover, da jeg pt. ikke kan have hest på fuldtid, grundet min søn. Dog skal jeg selv til at ride igen, bare ikke hver dag.

• #12   5. nov 2011 Dejligt at i gider skrive - synes faktisk det er ret interessant at læse jeres svar =)

Min egen grund - tjae, lige nu har jeg faktisk en sød pige til at ride og hygge om min pony Hokota. Det koster hende ikke noget, men hun ska dog sørge for lidt godbidder. Det er ikke rigtig fordi jeg mangler tid - eller jo, mere tid ka man vel altid bruge. Men mere fordi pigen havde sommerferie = ingen ridning, og så at hun ikke var helt tryg ude i naturen, så måtte hun da op på Hokota. HVIS Hokota var okay med det - for damen har faktisk gået som "førtidspensionist", det meste af sit liv. Hun er ikke skadet eller syg - men jeg har bare altid været for stor til at ride hende seriøst.

Men tiden er det ikke - for faktisk rider pigen KUN når jeg eller min mor er med, da jeg ikke vil have ansvar for hende, hvis hun sku stå derude helt alene. Og så får hun undervisning og hjælp = tid jeg ku bruge til andet.

Så hvorfor har jeg egentlig en rytter? Fordi pigen er GLAD og Hokota har det nok helt fint med at der er flere der forguder hende smiley

• #13   5. nov 2011 Jeg har en pony der pt er lånt ud indtil sommerferien. Når hun kommer hejm skal hun på sommergræs, men derefter skal hun af sted og opstaldes.
    Jeg har 3 børn og en mand der også gerne vil afsted, så derfor kan det blive til, at jeg rider ca 3 gange om ugen.
    Jeg har altid mine heste opstaldet et sted med fuldpas, netop for ikke at være afhængig af en anden der kan aflaste mig, og jeg synes ikke det er synd for hesten kun at blive brugt 3 gange i ugen, ej heller mangler jeg penge.
    Årsagen til at jeg skulle søge part, ville være, at jeg jeg tror, der måske kunne være andre der har familie og har lyst til at ride, men som ikke har plads i økonomien til at eje hest, eller har en mand der synes, det er ok at bruge mellem 2000 og 3000 kr om måneden på hest.
    Men det ville koste lidt. Jeg ved ikke præcis hvad, men jeg sponsorerer ikke fuldt og helt en andens hobby. Jeg synes faktisk det er temmeligt storsindet af folk at lade andre ride deres hest, som det koster dyrt af have, for et meget mindre beløb end de reelle udgifter der er.

At være hesteejer og part er i mine øjne et partnerskab, hvor hver part gør hinanden en tjeneste, og derfor kan parten heller ikke forvente at få det hele betalt.

• #14   5. nov 2011 Jeg søger part, fordi jeg ikke rigtig har lysten til at ride min hest (bange for at ride ham), så for at han bliver holdt i gang ønsker jeg en part..
    Det har intet med tidsmangel eller penge mangel at gøre..

Ville det nogensinde ske at jeg havde tidsmangel, ville jeg sælge i stedet for eller udlåne, og ja det samme med pengemangel..

Jeg tilbyder gratis part, tilbyder stævnedeltagelse, samt et tilskud til stævnerne.. og ja betaler alt der har med hesten at gøre..

• #16   5. nov 2011 Fordi jeg røg af og slog hovedet sidste år, og det har bar sat en angst i mig som gør at der skal være nogen til stede for at jeg vil ride ham, og de skal stå der konstant, og det er bar sjældent det sker at der er det..

Men ja han er lækker både udseende og ridemæssigt, men ja han kan jo desværre mærke jeg er bange

• #17   5. nov 2011 Jeg søger en part, ikke af nødvendighed eller økonomi.. Men for at have lidt luksus i at kunne blive hjemme ved min kæreste en aften eller 2 om ugen... Jeg bruger rigtig meget tid på mine heste, så kæresten bliver tilsidesat ind imellem, så får at kunne blive hjemme hos ham og hygge lidt lidt ekstra, har jeg nu valgt at se om jeg kan finde en god rytter til min store dreng og en der lige vil kigge om min plag har skrammer etc =)

• #18   5. nov 2011 Jeg fik part, fordi jeg gik i gymnasiet, og synes det var rart lige at have de 2 dage om ugen hvor man fx kunne fokusere fuldt ud på lektier/afleveringer. Og så også lidt af økonomiske årsager. Jeg bor i Nordsjælland, og der er det desværre hammerdyrt at have hest smiley Udover det har jeg min part, fordi hun godt kan lide at springe, og min hest også kan lide det - jeg er selv småbange for det, så synes det er skønt, at hesten kan få den afveksling smiley

• #19   5. nov 2011 Nu har jeg halvpart på en hest i stedet for, men ejeren af "min" hest er studerende. Det tror jeg er et stort grundlag for at hun har brug for mig - hesten har brug for at lave noget (næsten) hver dag og det vil hun nok ikke have tid til.
    Samtidig tror jeg også der er noget økonomisk inde over, ikke fordi hun tjener på de 400 kr jeg betaler, jo det er et tilskud. De fridage jeg giver hende, kan hun bruge på at arbejde og derved selv tjene penge. Der udover har hun kæreste, hus og hund.. og ja, jeg tror bare hun har brug for mig, for at hun kan få det hele til at fungere, så hun samtidig kan beholde sin (og min) bedsteven! smiley

• #20   6. nov 2011 Jeg har part på to haflingere.
    Den første tror jeg, er fordi han bare står og er foldbums. Der er ingen der rider og ser til ham, udover mig,
    bortset fra hvis nogen fra gården skal bruge en ekstra skovturspony.

og den anden, tror jeg er fordi han ikke bliver brugt så meget. Hende der ejer ham vil kun ride på ham, når hendes datter er hjemme, så de kan ride sammen.
    Så jeg rider på ham en gang imellem, så han både kan lære at være selvstændig, og jeg kan opretholde hans 'uddannelse', da ejeren kun bruger ham som skovturspony.

Jeg betaler ikke noget for at komme ned til dem, og jeg kan (især med ham den første) behandle dem som var de mine egne

• #21   22. nov 2011 Søger part fordi jeg ikke selv har det store overskud længere, og hesten har brug for at blive brugt.

Kommentér på:
Hvorfor har DU en part til din hest?

Annonce