1.201 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor har DU en part til din hest? {{forumTopicSubject}}
Ja, nu er der jo ofte debatter om det med parter, om det skal koste eller ikke osv osv... Men! Nu kom jeg til at tænke på hvorfor folk egentlig vælger at have en part på deres hest?
Ja, eller egentlig kan ordet "part" også være, passer, rytter mm =)
Så hvorfor har du valgt at du gerne vil have en "part" til din hest?
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 941
mar 2009
Følger: 1725 Følgere: 532 Heste: 8 Emner: 201 Svar: 3.017
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.283
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 25 Svar: 452
Har derfor valgt at en pige kan komme og ride nogen gode ture på min traver, gratis. Derudover står han til rådighed for mine forældres nabo, så har min mor en at ride med, og hun en hest at ride på.
Jeg vil egentlig ikke af med ham, men synes det er synd bare at lade ham gå som foldbums.
Og så er der lige det at vores "flok" derhjemme bare fungere møggodt med de fire heste vi har nu.
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.188
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
hun giver 500kr + tager min weekend vagt.
okt 2006
Følger: 50 Følgere: 48 Heste: 5 Svar: 514
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Heste: 1 Svar: 240
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.897
Min egen grund - tjae, lige nu har jeg faktisk en sød pige til at ride og hygge om min pony Hokota. Det koster hende ikke noget, men hun ska dog sørge for lidt godbidder. Det er ikke rigtig fordi jeg mangler tid - eller jo, mere tid ka man vel altid bruge. Men mere fordi pigen havde sommerferie = ingen ridning, og så at hun ikke var helt tryg ude i naturen, så måtte hun da op på Hokota. HVIS Hokota var okay med det - for damen har faktisk gået som "førtidspensionist", det meste af sit liv. Hun er ikke skadet eller syg - men jeg har bare altid været for stor til at ride hende seriøst.
Men tiden er det ikke - for faktisk rider pigen KUN når jeg eller min mor er med, da jeg ikke vil have ansvar for hende, hvis hun sku stå derude helt alene. Og så får hun undervisning og hjælp = tid jeg ku bruge til andet.
Så hvorfor har jeg egentlig en rytter? Fordi pigen er GLAD og Hokota har det nok helt fint med at der er flere der forguder hende
dec 2008
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 9 Emner: 24 Svar: 243
Jeg har 3 børn og en mand der også gerne vil afsted, så derfor kan det blive til, at jeg rider ca 3 gange om ugen.
Jeg har altid mine heste opstaldet et sted med fuldpas, netop for ikke at være afhængig af en anden der kan aflaste mig, og jeg synes ikke det er synd for hesten kun at blive brugt 3 gange i ugen, ej heller mangler jeg penge.
Årsagen til at jeg skulle søge part, ville være, at jeg jeg tror, der måske kunne være andre der har familie og har lyst til at ride, men som ikke har plads i økonomien til at eje hest, eller har en mand der synes, det er ok at bruge mellem 2000 og 3000 kr om måneden på hest.
Men det ville koste lidt. Jeg ved ikke præcis hvad, men jeg sponsorerer ikke fuldt og helt en andens hobby. Jeg synes faktisk det er temmeligt storsindet af folk at lade andre ride deres hest, som det koster dyrt af have, for et meget mindre beløb end de reelle udgifter der er.
At være hesteejer og part er i mine øjne et partnerskab, hvor hver part gør hinanden en tjeneste, og derfor kan parten heller ikke forvente at få det hele betalt.
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Det har intet med tidsmangel eller penge mangel at gøre..
Ville det nogensinde ske at jeg havde tidsmangel, ville jeg sælge i stedet for eller udlåne, og ja det samme med pengemangel..
Jeg tilbyder gratis part, tilbyder stævnedeltagelse, samt et tilskud til stævnerne.. og ja betaler alt der har med hesten at gøre..
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Men ja han er lækker både udseende og ridemæssigt, men ja han kan jo desværre mærke jeg er bange
sep 2007
Følger: 181 Følgere: 203 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.065
nov 2006
Følger: 102 Følgere: 98 Heste: 2 Emner: 185 Svar: 1.503
mar 2007
Følger: 71 Følgere: 64 Heste: 1 Svar: 886
Samtidig tror jeg også der er noget økonomisk inde over, ikke fordi hun tjener på de 400 kr jeg betaler, jo det er et tilskud. De fridage jeg giver hende, kan hun bruge på at arbejde og derved selv tjene penge. Der udover har hun kæreste, hus og hund.. og ja, jeg tror bare hun har brug for mig, for at hun kan få det hele til at fungere, så hun samtidig kan beholde sin (og min) bedsteven!
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 210
Den første tror jeg, er fordi han bare står og er foldbums. Der er ingen der rider og ser til ham, udover mig,
bortset fra hvis nogen fra gården skal bruge en ekstra skovturspony.
og den anden, tror jeg er fordi han ikke bliver brugt så meget. Hende der ejer ham vil kun ride på ham, når hendes datter er hjemme, så de kan ride sammen.
Så jeg rider på ham en gang imellem, så han både kan lære at være selvstændig, og jeg kan opretholde hans 'uddannelse', da ejeren kun bruger ham som skovturspony.
Jeg betaler ikke noget for at komme ned til dem, og jeg kan (især med ham den første) behandle dem som var de mine egne
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 228 Svar: 959
Hvorfor har DU en part til din hest?