{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.317 visninger | Oprettet:

Hvorfor har DU fjordhest?(: {{forumTopicSubject}}

så sidder man en dag og snakker med en veninde, hvor hun så pludselig spørger: "hvorfor har du egentlig en fjordhest? hvorfor har du ikke en RIGTIG hest?". Da blev jeg godt nok gal . fjordheste ER rigtige heste ;D ..
men hvorfor har I egentlig fjordheste? og hvorfor valgte i en race der er så 'hadet'?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor har DU fjordhest?(:
  • #1   12. maj 2008 ej hvor et latterligt spørgsmål fra din veninde ö

    jeg har en fjordhest fordi jeg stort set altid har redet fjordheste og det er en race jeg godt kan li smiley


  • #3   12. maj 2008 Fordi jeg skulle have part - og alt der var i nærheden var Thor. Så jeg tog ud og kiggede på ham, og så har vi været sammen siden?
    Han skulle egentlig kun have været en midlertidig part til jeg fik noget andet at ride på, men nu skal jeg altså købe ham smiley såe.. ^^


  • #5   12. maj 2008 Jeg faldt i sin tid som lille hestepige for dens udseende, og synes den så sød ud. Det har så hængt ved, og så for nogle år siden gik min drøm i opfyldelse, og jeg fik en fjordhest. Jeg synes stadig om deres udseende, men også deres godmodige temperament, og udholdenhed smiley

  • #6   12. maj 2008 + JLA' +

    ja kender godt føgelsen da jeg fortalte min ridelære at jeg havde købt en Fjordhest spurgte hun mig "hvorfor har du ikke købt en hest med stil" og det eneste jeg sagde "jamen det gjorde jeg netop også"

    hvorfor jeg har fjordhest er faktisk det samme som Jacqueline da jeg så en fjordhest i sin tid da jeg forelsket mig i hest var det fjordhesten der sagde mig mest og syntes også at det var dem der var smukkest af dem alle... at de så også passer figtig godt til mig med deres temprament er jeg jo kun glad for så da jeg skulle ud og se på hest vidste jeg 100 % at det skulle være sådanne en for andet ville jeg ikke blive lige så glad for... men må sige lige efter jeg købte Tamra blev jeg noget ked... men det var fordi hun heletiden var halt og så stak hun af med mig når jeg havde træktov i hende men efter smeden har været på og vi har lært hinanden meget bedre og kende må jeg sige der er ingen andre der passer bedre til mig :o) og jeg elsker hende over alt på jorden... at hun så er noget dovn når vi rider det er jo noget helt andet, men jeg syntes at vi er kommet lant....


  • #7   12. maj 2008 Har fjordhest fordi det bare er en dejlig Trofast Hest x] ' Og jeg elsker robuste Pony'er/Heste. Syntes altid man kan stole på en Fjordhest de er rigtig Dejlige (:

  • #8   12. maj 2008 Der er noget specielt over dem.


  • #9   12. maj 2008 Fordi han spurgte mig om ikke jeg ville købe ham!

  • #10   12. maj 2008 Min er så en blanding, men elsker bare fjordhesten, og det har jeg gjort, siden jeg var 2 år, såå, kan ik helt sige hvorfor, men de er så søde, og for det meste rolig, og dejlige at omgås smiley

  • #11   12. maj 2008 Fordi de er venlige, der er udfordring i dem, de er søde, dygtige !

    ALT I ALT <,33 FJORDHESTE ER JORDEN SEJESTE OG BEDSTE RACE!

    Min menning <,33


  • #12   12. maj 2008 Jeg har købt fjordhest fordi der er en vis charme over dem ..
    også fordi der er lidt at arbejde med ..
    og nok oz frdi at jeg gerne villehave en der kan holde nået længere .. så man ik lige pludselig sku over på en hest ..


  • #13   12. maj 2008 Jeg ELSKER Fjordheste..

    Det bedste ved at eje en fjordhest er al den respons man får på stævnepladserne når det går godt, den respons er nok ikke ligeså stor ved så mange andre racer, f. eks. da jeg var ude til stævne igår, kom der en dame hen for at tjekke om han var hingst, hun ville nemlig gerne bruge ham til hans hoppe, desværre var der ikke så meget mellem benene som der engang var, men vi fik i hvert fald meget ros..
    I det hele taget er det også fedt at få lidt ekstra ros af dommerne over at kæmpe og ikke føle sig presset af alle de blikke, selvfølgelig findes der også dårlig respons, men den gode holder for det meste en oppe.

    Jeg kunne slet ikke se mig selv uden fjordhest smiley


  • #14   12. maj 2008 Jeg har købt fjordhest, af den simple årsag at vi (min mand og jeg) var på Roskilde dyrskue i 2005 og kiggede på hvem der blev sjællandspræmie hingst, og det gjorde fjordhesten Citrus Klattrup og det var også den eneste hest som stod stille og ventede til det blev hans tur til at blive vist frem, der faldt vi så for racen og dens rolige gemyt. Efter at Citrus vandt så susede vi over hvor fjordhesten havde til huse på dyrskuepladsen og så kiggede vi endnu mere på de små gule.
    Og valget af Fjordhest er bestemt også fordi vores børn er vilde med at ride på lige netop vores hoppe.

    Jeg kan også tilslutte mig at det er fedt at få positiv respons på når ens fjordhest bare går super godt,




  • #15   12. maj 2008 latterligt spørgsmål fra din veninde ? OMG !

    - jeg valgte fjordheste, fordi de er rubuste, og man må bruge dem i lang tid.. smiley ingen kan blive for store til en fjolle.. ! smiley


  • #16   12. maj 2008 Jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg har Tabita.. Jeg tror bare det var et tilfælde.. Men jeg er glad for hende og ville aldrig bytte hende med nogen anden.. Fjordhest eller ej..:)

  • #18   12. maj 2008 det var faktis min far der sage at jeg enten skulle ha fjordhest eller haflinger, fordi at de var billige og var rollige og ja så fandt jeg iris og så har jeg været helt vild med fjordhest lige siden.

  • #19   13. maj 2008 Jeg fik fanta i konf. gave smiley
    Hadede fjordheste før det synes de var så kedelige ! xD nu ÆÆlsker jeg dem xD
    hehe vi havdem fanta et år inden jeg fik hende :)<3


  • #20   13. maj 2008 Har altså ikke lige læst alle indlæggene.

    Jeg har fjordhest fordi vi til få penge kunne få en hest som kan uddannes til vores behov

    -Familiehest, hvor min 2 årige datter og jeg kan skridte ture og luntetrave sammen. Hun sidder forrest.
    -En hest som kan udfordre mig som rutineret rytter
    -som kan give naboens børn en træktur
    -en som kan tilkøres og gå for vogn
    -en som kan trække lidt træ i familiens plantage (for sjovt) (også uden at være tilkørt)
    -en hest som kan jævne vores ridebane lidt.
    En hest som kan springe (Sussi har springafstamning), hvilket ses og mærkes)
    -en hest som kan nusses i timevis. Også af 2 årige pige som ikke kan fatte, det er FORBUDT at gå under hesten (fanger hende som reglen)
    -En hest som, ved samling ser endnu stærkere ud.
    - en hest som min datter en dag kan ride selv, på de store veje, uden at mor er det mindste bange (Sussi er bare stabil i trafikken;-)


  • #21   13. maj 2008 jeg ved ikke hvad fantas afstamning om den er dressur eller spring ?

  • #22   13. maj 2008 det spørgsmål får jeg TIT svarer bare.. hvorfor ride du ikk på en rigtig hest?

  • #23   13. maj 2008 Laura !
    det var da et ondt spørgsmål at få i hovedet? :| det er da en rigtig hest hehe


  • #24   13. maj 2008 nej hvis de spørger hvorfor jeg ikk rider på rigtig hest så svarer jeg jo bare hvorfor de ikke ride på rigtig hest for i mine øjne er fjordhesten en rigtig hest men jeg siger det jo med et smil på læben (;

  • #25   13. maj 2008 min mormor har avlet fjordheste i ca 50 år, så jeg har tit været ude ved min mormor og ride, og sådan noget. Men så var det at denne fjordhoppe plag men de sødeste øjne og mindste hoved stod foran mig, og kiggede på og sagde "elsk mig" med sine øjne der skinnede som jeg aldrig havde set nogle heste med før. så begyndte jeg for alvor at ride rigtig, før var det bare tur. Jeg valgte at ride på hende hver gang, fordi de andre ikke gad, fordi hun bed, masede os når vi gik op til hende, løb væk ude på folden, og så havde hun meget hurtige gangarter. Men det var næsten det jeg elskede mest ved hende. Jeg fandt også ud af hvorfor hun gjorde det, Hun manglede opmærksomhed. og det gav jeg hende så hun gjorde det ikke ved mig, men gjorde det ved andre. så fik jeg hende op på rideskolen og begyndte at state stævner. Hun er en fjordhest der knytter sig meget til rytteren, så hun vrinsker når jeg kommer, og jeg kan godt få hende til at slappe af, O.S.V. men hun bider de andre rytter der går forbi, hvis hun strår på staldgangen, kan også sparke (siger de, men har aldrig selv set det) MEN JEG VIL ALTID ELSKE HENDE

  • #26   13. maj 2008 hvis fjordhesten ikke var en rigtig hest, hvorfor hedder det så fjordHEST? XD

  • #27   14. maj 2008 jeg har en fjordhest fordi det var sådan en min lille søster ville have fordi hun troede den rideskolehest hun red på var helt fjordhest,. det var den ikke. så da vi fik jose var vi lidt overrasket over hvor stærk hun var, men nu er hun bare så dejlig og synes fjordheste er de dejligste i verdenen nu.. de har den største personlighed.. og er lidt frække, men det skal der være plads til... der er ikke noget ved at have en hest der altid går pænt

  • #28   14. maj 2008 altså jeg var 11 da jeg skulle have hest så det skulle ligefrem ikk være en vild arber(=
    men... fjordheste er vild godmodige man kan gøre alt på dem uden de sparker:)
    de er vild smidige og jeg elsker racen:)
    fjordhesten er en alletiders familiehest(=


  • #29   14. maj 2008
    (= Team flødebollerne...<3 LOVE thilde and Thea=)
    jeg har altså mødt en som både sparkede bed og smed af hehe


  • #30   14. maj 2008 hehe nå..:) men det gør min i hvert fald ikk(=

  • #31   14. maj 2008 Troede jeg heller ikk smiley
    smiley det gør fanta heller ikke men strid kan hun være smiley smiley


  • #32   19. maj 2008 Ha jeg fik en fjordhest fordi mon farfar købte freja på egeskov marked og ville ikke have hende og hadede fjordheste over alt på jorden.

    tror jeg var 11-12år

    Længe gad jeg ikke have noget med freja af gøre - men hun var jo blevet slemt mishandler og derfor tog jeg mig af hende til sidst.

    Og langsomt opdagede hvor god en hest hun var.

    Og så kom holle til og blev endnu en stjerne

    MEN jeg har redet mange fjordheste jeg syntes er noget lort - men det er ikke pga racen, men folk der ikke fatter at passe og ride deres fjordhest rigtigt.


Kommentér på:
Hvorfor har DU fjordhest?(:

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce