{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor har DU hest?
  • #1   10. jun 2013 Fordi hesten er mit tilflugtsted, fordi hesten er min ven, fordi hun altid er der for mig, fordi det er min største glæde i livet at være sammen med min pony.

  • #2   10. jun 2013 Fordi det er det bedste dyr i verden

  • #3   10. jun 2013 Fordi jeg har brug for et pusterum fra alt andet. Et sted, hvor jeg ikke behøver være nervøs over mit udseende, eller hvordan jeg bør reagere overfor ting. Og fordi min pony er de bedste der findes. smiley

  • #4   10. jun 2013 Faktisk et utrolig godt spørgsmål...
    Må da indrømme at jeg nogle gang har tænkt på om jeg skulle stoppe med at have hest pga tid osv. Men alligvel er der noget som siger mig at jeg skal holde ved, for når de dårligste perioder kommer så er min hest der altid! Hun får en lille stille og rolig skidt tur til at blive en fuld Galop ud på marker osv. Hun vender op og ned på alt og man kan sjældent planlægge at lave noget en dag hvor vi følger det til punkt og prikke.
    Jeg kan lide den måde at det er mit frirum, stedet hvor jeg bare kan tude hvis det er det som jeg har lyst til, stedet hvor jeg kan komme hjem med det støreste smil på læben, det er helt klart hos min hest.

    Så jeg har hest fordi at det bringer mig glæde i min hverdag smiley


  • #5   10. jun 2013 Fordi jeg holder rigtig meget af samværet med heste.
    Jeg er ft-pensionist pga en ulykke, og hestene gør, at jeg har noget at stå op til, bruge min tid på og holde min krop igang.
    Derudover styrker arbejdet ( både fra jord og ridning samt staldarbejde ) min krop, balance, kordination osv da jeg bl.a. også har haft 2 blodpropper i hjernen.

    Jeg har hestene herhjemme på gården, og de går går i løsdrift, hvilket er det mest optimale for både dem og jeg. smiley

    Så de giver en ubeskrivelig glæde og tilfredshed i min hverdag og får mig til at fungere.


  • #6   10. jun 2013 Fordi jeg er født på et heste sted, og blev nærmest sat på en hest før jeg kunne gå. Kan ikke forstille mig et liv uden ? smiley Det er jo hvad jeg er født og vokset op med. Og så kan jeg jo selvfølgelig godt lide dyrene smiley

  • #7   10. jun 2013 Mit frirum for en travl hverdag.

  • #8   10. jun 2013 fordi jeg skal have noget at bruge penge på smiley okey det er fordi du kan græde hos dem uden at blive pinlig, du kan fortælle hemligheder til dem, du kan være dig selv :), fordi det er godt fysisk og pzykisk(staves?), fordi det er sjovt :), fordi jeg kan slappe af smiley



  • #9   10. jun 2013 Hvorfor jeg har PART? (har ikke egen hest ;))
    Fordi jeg har haft en hård periode som Markus hjalp mig igennem smiley


  • #11   10. jun 2013 Fordi det er det allerbedste i verden at tilbringe tid sammen med heste. Hesten er min største, naturlige interesse, og motiverer til læring og aktivitet.
    Det er bare frihed og lykke i allerhøjeste grad.


  • #12   10. jun 2013 Fordi jeg ikke kan lade være....

  • #14   10. jun 2013 Jeg har enlig bare en hest, fordi jeg elsker sammengang med heste, jeg elsker at ride lange ture på min bedste ven, jeg elsker i det hele taget bare at være sammen med min bedste ven, min pony.
    Min pony er også den, jeg siger ting til, som jeg ikke vil fortælle andre, og jeg føler virkelig hun lytter.
    Jeg har fået en hest, fordi jeg manglede en rigtig ven, som altid vil stå mig nær, og hjælpe mig.
    Men også for at blive udfordret, både fødselsmæssigt, og fysik.
    Og det er derfor jeg har en hest.


  • #15   10. jun 2013 Jeg har ikke min egen hest... Endnu.. Men jeg har part og tilbringer det meste af min tid i stalden..

    Og det er simpelthen fordi jeg ikke kan undvære hestene.. Hesten er min ven, terapeut og passion.. Jeg bliver rastløs og nedtrykt, hvis jeg ikke kan få hest under neglene og sådan har det altid været.. Jeg har flere gange sagt stop til ridning, fordi jeg bliver træt af hestefolk, men jeg vender alligevel tilbage. Kan bare ikke holde mig væk! smiley

    Nu har jeg heldigvis fundet de bedste piger i verden og vi er kun os i stalden, så jeg glæder mig SÅ meget til at jeg kan få min egen hest, som har været min største drøm i snart 20 år..


  • #16   10. jun 2013 Fordi min hverdag ikke ville fungere uden min hest. Jeg har altid haft heste i min hverdag, og jeg har altid elsket det flotte dyr. Nu har jeg fået min egen, og jeg elsker ham utrolig højt.. Kan ikke forestille en dag uden ham, og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv, hvis jeg ikke havde ham.
    Det er en utrolig dyr ''hobby'' og have, men for mig er det heller ikke en hobby, det er en livstil, og det er hver enkel krone værd! smiley


  • #17   10. jun 2013 Det er mit pusterum væk fra al macke-up, hvor man ikke behøver tage pænt tøj på, Faktisk bare der hor jeg kan være mig selv smiley

  • #18   10. jun 2013 Fordi hesten er min hverdag. Jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre, hvis jeg en dag stoppede med at ride, eller helt stoppede min kontakt til alt der hed hest.

  • #19   10. jun 2013 Det er sgu et godt spørgsmål, som jeg har stillet mig selv rigtig mange gange, her på det sidste.

    Min hest er for tiden bare et stort bøvl, det fungerer ikke helt imellem os i træningen, og alt går bare skævt. Jeg tænker tit, om jeg ikke bare skal skille mig af med hende, hun giver jo alligevel ikke andet end problemer for mig, og hun er så dyr at have. Men så gør det sgu ondt i hjertet at tænke på, at det så er en anden hun vil kalde efter, en anden hun vil lægge sit hoved ind til når hun slapper af, en anden der får kys i hele fjæset, en anden der griner af hende, når hun ser dum ud.

    Når jeg får de tanker, så ved jeg, at jeg bare ikke kan klare tanken om ikke at have hende. Jeg har ikke brug for at ride hende eller træne hende, jeg har bare brug for at vide, at jeg kan gå derud, og så er hun der bare. Ligemeget hvad der sker, så skal hun nok lægge sit hoved ind til mig, puste mig i øret og æde mit hår.

    Så ja - det er vel derfor jeg har hest. Fordi de bare giver én en glæde, som man ikke får andre steder. De er så loyale, kærlige og åbenhjertede væsner, man kan ikke andet end at elske dem - også selvom de bringer så mange problemer og bekymringer med også.


  • #20   10. jun 2013 Fordi de er dét i min hverdag der udelukkende er fornøjelse!
    De er indbegrebet af glæde, lykke og morskab for mig.


  • #21   10. jun 2013 Har altid kunnet lide hest og haft med heste at gøre, så da jeg begyndte at kede mig på elevholende, forklarede min underviser situationen til mine forældre og så begyndte vi så småt at kigge efter hest. Har haft hest lige siden og fortryder det ikke, selvom det ikke altid er lige sjovt! smiley

  • #22   10. jun 2013 Stalden er mit "tilflugtssted" fra arbejde, børn og kedelige daglige gøremål. Med hestene kobler jeg fra og lader op. Uden dem ville min dagligdag ikke være i harmoni. Det er der jeg samler energi til at være en god og rummelig mor og en glad ægtefælle. De timer jeg bruger på hestene uden for hjemmet kommer tifold igen.

  • #23   10. jun 2013 Af rigtig mange grunde..

    de sædvanlige som, jeg er vokset op med heste, heste er skønne osv osv osv..

    Men den vigtigste er at uden heste i mit liv bliver jeg hysterisk, en rigtig rødhåret kælling, men med dem i mit liv er jeg afslappet glad, og ved hvad jeg vil med min liv, kan sætte mål osv..

    Og ja så nyder jeg både at kigge på dem, snakke med dem og ride


  • #24   10. jun 2013 fordi jeg aldrig har været god på det sociale, og dyr har ligsom været mit tilflugt sted og min erstatning for kontakt med andre mennesker, og så føler jeg mig rigtig tæt forbundet med heste, det er der mange der siger osv, men jeg føler virkelig at mig og heste har nogen ting tilfælles, og føler at jeg forstår dem lige så vel som de forstår mig smiley

  • #26   10. jun 2013 Fordi jeg har en lille bror og en onkel som fejler 5 forskellige ting, i den slemmeste grad. Jeg har en mor som har haft hudkræft og en far som har 4 diskupolapser (staves?)
    Jeg har dårlige knæ (fået fjernet menisken og fået nyt korsbånd) som 15 årig.
    Min morfar har fået nye hjerteklapper og mormor har gået ned i stress.
    Mor som også har gået ned i stress.
    Hesten er det eneste jeg kan slappe af hos, de har hjulpet mig enormt meget også fordi jeg er blevet mobbet hele livet.
    Hos hesten kan jeg være mig selv, slappe af, hygge og grine og smile.
    Derfor har jeg hest.


  • #27   10. jun 2013 De er og bliver min største passion her i livet... Har de været siden jeg forstod hvad en hest var....

  • #29   10. jun 2013 fordi det er dét sted jeg glemmer tiden. jeg har det godt, jeg følger mig hvertsat. det er mit puserum når lt bliver for meget, eller jeg har haft en dårlig dag får hun altid mig i godt humør smiley hun er den der gør mit liv muligt at leve.

  • #30   10. jun 2013 Fordi fra jeg var lille har været ekstremt fascineret af disse fantastiske dejlige dyr. Jeg drages som en magnet imod de og jeg simpelthen elsker de. Det er som om der er et bånd imellem os (de jeg håndterer) og min egen hest. De er meget kloge (til et dyr at være) de dømmer ikke og "elsker " en som en er bare man har et godt hjerte. Hesten er mit frirum, min livsstil og uden min hest ville min verden være meget sort...Det samspil vi har er fantastisk og det er dejlig at mærke hestens varme hud, prusten mod øret og kys fra en blød mule. At føle hestens muskler arbejde under sig og hygge og opleve naturen sammen er også dejlig men det Aller vigtigste for mig er vores daglige samspil og tilliden der er imellem os. Og den hengivenhed han giver mig betyder alt (selv om godbidden er det der ønskes;-))

  • #31   10. jun 2013 kort sagt:
    fordi hestene er mit livs kærlighed!


  • #32   31. aug 2013 fordi at da jeg var 2 satte min mor mig op på en hest hvor jeg skreg, da jeg var 2½ satte hun mig op på en hest igen, og lige siden har jeg redet..
    Jeg kan ikke forestille mig en hverdag uden mine heste, da man altid kan komme til dem hvis man er trist, også er de mere end bare et dyr, de er ens venner for livet smiley


Kommentér på:
Hvorfor har DU hest?

Annonce