{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor har DU hest?
  • #1   24. sep 2018 fordi jeg ikke kan undvære det smiley

    Den glæde og ro de giver smiley


  • #2   24. sep 2018 Ro, glæde, fokus - en dag er aldrig hel dårlig bare man er sammen med hestene.

    Mvh Charlotte


  • #3   24. sep 2018 fordi det var mit frirum, det eneste sted jeg kunne være mig, det eneste sted jeg kunne være glad. Og det er det heldigvis stadigvæk, dog deler jeg det bare med manden nu smiley

    udover jeg holder min krop i gang, og jeg derfor så ikke får så mange smerter i kroppen. så holder det også mig i gang mentalt, giver mig ro og glæde, det giver mig et mål og gør at jeg kan komme op på mine fridage smiley

    det er nok nemmere at spørge mig hvad min hest ikke betyder for mig XD for min dreng betyder sku alt for mig smiley


  • #5   24. sep 2018 Jeg har part på hest, for som de andre siger, det gir ro i sjelen.
    Men også for at komme ud i lyset og naturen. Se årstidernes skiften og se de vilde dyr, når man er heldig.
    Selv om jeg primært er skovturs rytter, så lærer jeg stadig nyt og får stadig små sejre, endnu en god grund.


  • #6   24. sep 2018 Fordi jeg syntes man har et ansvar overfor de dyr man anskaffer sig smiley

    Engang gav min hest mig glæde og energi i hverdagen. Mit behov har desværre ændret sig, så nu har jeg hende fordi jeg ikke kan nænne at sælge hende. smiley
    Hun bliver dog stadigvæk brugt og får massere af kærlighed bare ikke af mig. Så hun har et rigtig godt liv og jeg nænner ikke at sælge hende til en uvis fremtid smiley


  • #7   24. sep 2018 Jeg har part - ikke fordi det giver mulighed for at ride eller træne heste, men fordi jeg ret godt kan lide det sociale i at komme i stalden. Tidligere ville jeg nok have sagt det var for at ride, men det er helt klart ikke mit eneste formål for at komme i stalden mere smiley


  • #8   24. sep 2018 Helt grundlæggende fordi jeg synes det er vildt sjovt, og fordi (mine) heste er nogle fantastiske dyr og dejlige venner! Også fordi jeg har stor interesse i ridning, træning og sporten (islænder). Da jeg gik i skole og på gym var det at tage ud til hesten også et frirum hvor jeg kunne slappe af og glemme travlheden fra både socialt liv og skole. Nu arbejder jeg som rytter/ridelærer/staldpige, så på den måde er ridningen ikke et frirum på samme måde, men de andre ting gælder stadig

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   24. sep 2018 Fordi at jeg elskede sporten, og udfordringerne.

  • #10   24. sep 2018 Frirum hos dem lige meget om jeg rider eller bare er der.
    Man kan lave mange forskellige ting med dem.
    Min ynglings aktivitet er jagt men vi laver meget andet ...


  • #12   24. sep 2018 Fordi hestene ser ind i mit hjerte og sjæl.. De giver mig overskud og glæde. Jeg elsker at se verden fra heste ryggen og tage mig af de, og give de det bedste mulige og naturlige liv, i tråd med at de er rideheste. til gengæld beder jeg om tillid og samarbejde, og accepten af at det er mig der har det sidste ord. Jeg blev bidt af en gal hest da jeg var 6 år. Og siden da har mit hjerte tilhørt hestene... Det er en livsstil jeg ikke kan undvære.
    Et billede af min største drøm, og min store stjerne

    Mvh TT


    profilbillede
  • #14   24. sep 2018 En af de ting jeg savner mest, er at være aktiv med et dyr og blive tvunget ud og bruge mig selv.
    En hund kunne egentlig opfylde mange af mine ønsker, men mit liv harmonerer desværre ikke med hund. Jeg er jævnligt hjemmefra nogle dage i træk og nogle gange med kort varsel og så er en hest faktisk nemmere. Den kan andre passe.
    Næste gang jeg har hest/fuldpart er det et sted med fuldpas eller mulighed for at andre vil overtage min udmugning.


  • #15   25. sep 2018 Min hest giver min sjæl ro og glæde.

    At være hos hesten er et mentalt frirum og jeg glæder mig hver dag til at komme i stalden. Selv ridningen er også en vigtig del for mig, at udvikle os og blive dygtigere, betyder rigtig meget.

    Min mand er dybt forundret over, at jeg med over 40år med heste, stadig er lige engageret, kan komme hjem helt høj efter en skovtur eller en god træning.


  • #16   25. sep 2018 Fordi mit liv vil være ret fattigt uden.

    Knus elsker simpelthen mine fjollere, og glæder mig hver eneste dag til jeg skal i stalden, det er de bedste timer om dagen.

    Også er det bare herre fedt og mærke den forskel når jeg kan rette op på en "forkert" redet hest, og lige så stille få den "vendt rigtigt" mærke hvordan hesten stille og roligt ændre form. Den intuitive forståelse som er imellem os. Udfordringen i at skole en hest op. Den helt ufattelige fede følelse det er, at mærke at hesten lægger ryggen op til mig og bære mig af sted.

    Men også de små ting, som når jeg muger ud, så stiller en af dem sig, lige "på vejen" mellem stalden og møddingen, så han lige kan få et nus på vejen frem og tilbage med trillebøren. Disse små ting giver også glæde.


  • #17   25. sep 2018 Fordi stalden er det sted jeg finder ro og jeg kan slappe helt 100% af. Jeg kan kaste tankerne væk hvis der skulle være noget der irritere mig og bare koncentrere mig om ridningen og omgangen af min hest.
    Det er terapi-agtigt med min hest, for jeg kan slappe af, føle mig tilpas og koncentrere mig om ham og så må alt andet uden for stalden vente. smiley


  • #18   25. sep 2018 Uha.. Kan ikke se at jeg IKKE skulle have hest.. smiley Jeg elsker dyrene, livsstilen og alt der dertil hører.. smiley Ved ikke noget bedre end at kysse bløde muler og stå i hestepærer til knæene.. smiley

  • #19   25. sep 2018 der er faktisk flere ting i det for mig ??

    1. jeg syntes det er spændende og udfordrende. udover mine heste hjemme (som jeg håber kan blive til lidt mere prof avl efterhånden som jeg bliver mere erfaren) så er mit job også fuld af hest ?? 90% af min opgangskreds er hestemennesker, så på en måde ved jeg slet ikke hvad jeg skulle gøre hvis jeg skulle ud af den verden ??

    2. når jeg er ved mine heste eller arbejder med dem, så føler jeg bare jeg kan slappe af, trække vejret, og så stiger mit humør bare automatisk hvis det har været lidt nede ??

    3. jeg har en sygdom der gør at jeg har slemme kroniske smerter hver dag, og der er ridning noget af det eneste træning jeg kan holde til, og som er smertereducerende smiley bare det at jeg kan holde kroppen i gang med hestene er med til at styrke min krop markant. lægerne er ret imponeret over hvor stærk jeg er i forhold til hvor dårlig min sygdom er smiley

    4. jeg tror slet ikke jeg er klar til det ansvar der følger med, hvis jeg kom af med hestene og blev millionær


  • #20   25. sep 2018 Jeg har hest, fordi jeg elsker det. Jeg kobler af, og får ro i sjæl og sind. Fordi jeg nyder deres samvær, der sind og det hele smiley

  • #21   25. sep 2018 Jeg har som regel kun min egen hest, hvis jeg forelsker mig smiley

    Ridning har jeg masser af mulighed for.. og ville under ingen omstændigheder være foruden. Men min egen hest, har jeg fordi jeg red hende for en veninde og falsk pladask for hende. Har ikke haft min egen hest før hende, da jeg altid har arbejdet for andre med deres heste, eller haft parter førhen.

    Så jeg vil ikke kalde det at "Jeg har hest", men i stedet at "Jeg har Elektra" smiley

    Hvis det skulle ske jeg en dag ville miste heste, ville jeg heller ikke bare købe en ny stjerne, for at have en hest. Jeg tror jeg ville fortsætte med at ride andres, og hvis mine følelser en dag lå hos en bestemt hest, ville jeg anmode om at købe lige denne smiley


  • #22   25. sep 2018 Fordi jeg er uvenner med mine penge smiley

    Spøg tilside - det er god træning for kroppen, både pasningen og ridningen. Og så kan jeg godt lide hestens væsen og væremåde. Mine heste er mine kammerater, og de giver mig frisk luft og mange gode oplevelser i og med naturen.


  • #23   25. sep 2018 Fordi jeg altid har haft med heste at gøre, de interessere mig og elsker at bruge tiden med dem. Jeg holder mig aktiv og samtidig slapper/stresser af. Jeg elsker at ride og være omkring dem. De får mig altid i godt humør. Jeg ville ikke vide hvad jeg skulle gøre uden. Har da mine børn, mand og arbejde som jeg elsker ,, men har brug for min fritid hos hestene..

  • #24   30. sep 2018 Fordi de er den bedste narko jeg nogensinde har fået!

Kommentér på:
Hvorfor har DU hest?

Annonce