{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Det der med at hesten tænder VILDT i spring :( {{forumTopicSubject}}

Ja har denne super skønne 5års som jeg selv har reden op købte hende November 2010 hvor hun kun lidt nu har hun styr på dressuren og går 100% stabilt + Hun kan schenkelvigninger og versader, øgninger (-:
Men men men hun kan IKKE vente i spring hun kan godt slappe af hen i mod springet men de sidste 2 meter tager hun biddet og LØBER har prøvet alt: At ride stille imod springet og få hende til at lave en parade foran det hjalp men kun en 2-3 gange, med et lidt stærkere bid = Ingen effekt, at lave en volte hvis hun blev for stærk = ingen effekt årh er så ked af det da jeg er springrytter men hun vil bare ikke vente hun styrter bare afsted og kommer også godt over de gange hun ikke bare styrter afsted med årg smiley nogen gode råd og det med travbomme der slapper hun fint af smiley ingen grimme kommentarer...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det der med at hesten tænder VILDT i spring :(
  • #1   23. nov 2011 du er selv lidt inde på det, travbomme. Sørg for at huske at lave en halvparade lige før den første bom i din serie, og derefter driv frem. Så lære hun nemlig også at vente. Prøv evt. at stoppe hende helt op efter serien. Gå senere over til at gøre det samme med galopbomme. Halvparade før, hel parade efter, så det KUN handler om at vente. Efter lidt tid kan du gå tilbage til travbomme, lave en serie med 3 bomme, 4-6skridt hen til et lille kryds, og 4-6 skridt efter det kryds, skal der komme 3 travbomme igen. De første par gange går det helt galt, men du skal bare blive ved, og kæmpe med de halveparader især.

Når der er helt styr på det, så lad være med at kaste dig ud i noget vildt, men fokuser på noget tempospring, hvor hun igen er nød til at vente på dig og din hjælp.

Jeg har haft de helt samme problemer med min egen, hun trak bare så voldsomt, at hvis jeg holdte i hende, kæmpede hun så meget at vi ikke var i stand til at springe, fordi hele tilridningen mod springet var en kamp. 4 uger med bomtræning 4 gange om ugen, og hun var fantastisk. Men det skal holdes ved lige, min er blevet lidt konfus igen, fordi jeg aldrig træner hverken bomme eller spring med hende mere. Held og lykke med det, håber du kan bruge svaret, ellers er du velkommen til at skrive.

• #2   23. nov 2011 Hej tusinde tak for det! Skal klart afprøves! Så du mener slet ingen spring men kun travbomme indtil hun lære at vente og så galop bomme og så tilbage til travbomme og så afstande? smiley

• #3   23. nov 2011 Ja altså skift lidt mellem alle tingene, ellers bliver det nok lidt kedeligt. Men jeg vil sige primært travbomme til at starte med, først galop når der er helt styr på travbommene. Men at smide et ekstra kryds ind her og der engang imellem, vil jeg ikke mene der sker noget ved. Hvis du laver det samme hele tiden bliver den nok bare endnu mere hidsig - det ved jeg ihvertfald fra min egen smiley Du kan også (afhængigt af plads og bomme) lave en ''bane'' kun med travbomme. sådan at der rundt omkring på din bane ligger serier af travbomme. Det er rigtig godt for hestens kondition, og både du og hesten skal bruge hjernen rigtig godt smiley

• #4   23. nov 2011 Tusinde tak! smiley

• #5   23. nov 2011 Jeg ved ikke om det her er noget du kan bruge, men jeg faldt over det den anden dag og kom til at tænke på det da jeg læste din tråd her.

(link fjernet)

Kommentér på:
Det der med at hesten tænder VILDT i spring :(

Annonce