{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

(DEBAT) Slagtning/aflivning {{forumTopicSubject}}

hva syndes du er bedst ? at aflive en hest eller slagte den??

hvorfor syndes du det er bedst ?

jeg syndes det er bedst at aflive en hest fordi kan ikke lidt at tænke på at nogen sidder og æder ens et og alt , ens dyr , jag kan ikke klare tanken om at det er en eller anden sidder og spiser min pony sammen med noget fed sovs og kartofler !!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  (DEBAT) Slagtning/aflivning
  • #1   14. aug 2006 jeg sys helt klart man skal aflive den ! det ville da ikk være serlig fedet hvis andre sad og spiste en lille hyp !

  • #2   14. aug 2006 Er fuldstændig enig med Cæcilie.

  • #3   14. aug 2006 jeg kunne aldrig finde på at få min ven skudt!
    synes simpelthen det er for markabert! De heste jeg indtil videre har mistet er alle blevet aflivet med en sprøjte, og det bliver mine nuværende helt sikkert også


  • #4   14. aug 2006 Jeg er enig, og det var også sådan Røde døde. Men på den anden side, hesten er vel fuldkommen ligeglad, det er bare tanken... Puha, jeg ville have det forfærdeligt med at vide, at Røde blev spist!!!

  • #5   14. aug 2006 Jeg vil også vælge aflivning... Jeg syntes at slagning er en barsk ting.. og som i skriver en underlig måde at komme af med sin hest på efter den har slidt og slæbt for os... så er det nu mest værdigt at få den aflivet end at lade nogen spise den... Men det er nu bare min mening...

    jeg ville heller ikke kunne bære at nogle sad og spiste mine heste.. eejj puha.. :S

    jeg syntes at når man betragter hestene som vores kæledyr eller hvad vi skal kalde det.. så er det forkert at slagte.. men så kan man sige det samme med køer og grise... men med køer og grise har man ikke et forhold til dyrene.. som man har til sin hest...

    jeg betragter hvertfald mine heste, som er de endel af familien ligesom vores hunde og katte.. smiley


  • #6   14. aug 2006 Hvis den skal slagtes vil jeg også foretrække aflivning først ha ha ha smiley

    Men altså hvad ville I så gøre når den var blevet aflivet, grave et hul i baghaven ? (det er nemlig lovligt, NOT smiley


  • #7   14. aug 2006 jeg synes ikke det er noget der er bedst.. jeg ville selv fortrække aflivning, da jeg har hørt historier om folk der har sendt deres heste til slagtning, og senere fundet ud af de var bevet solgt videre istedet.. og så selvfølgelig også fordi jeg ikke vil bryde mig om at andre æder mine dyr.

  • #8   14. aug 2006 Når den bliver aflivet med sprøjte bliver den for det meste lavet til sæbe og andet nyttigt..

  • #9   14. aug 2006 ja jeg er så helt anderledes af holdning! men sådan er jeg. kan hesten blive brugt til slagtning så hverså god. bare jeg ikke selv skal spise den. jeg kender de bedste slagter der gør det SÅ godt, at hesten ikke mærker eller lugter slagtern!
    men min holdning!



  • #10   14. aug 2006 syndes det er vildt med de folk der køber 100 føl hjem og "feder dem op " og sender dem til slagtning :S
    uhh skræmmende


  • #11   14. aug 2006 syndes det er vildt med de folk der køber 100 føl hjem og "feder dem op " og sender dem til slagtning :S
    uhh skræmmende


  • #12   14. aug 2006 Buur ! Team piink smiley .

    Ej.. er der nogen der gør det?


  • #13   14. aug 2006 johanne c ja det er der men der er ikke så mage af disse farme mere da folk ikker iggtig gider spise hest mere


  • #14   14. aug 2006 og iggtig bedtyder så rigtig smiley
    jeg er MEGET dygtig til at stave


  • #15   14. aug 2006 ville nok os vælge aflivning.

    men min/mors gamle hest fikk vi slagtet, og han blev til løvemad. for min mor mente han skulle gå videre i fødekæden, naturens gang..
    (han ''skulle dø'' pga 10 års gentagen forfangenhed. ;()


  • #16   14. aug 2006 Aflivning !
    Tænk på der sidder et grådigt mennesker og gnasker i de elskede hest ? Den tanke kan jeg slet ikke have !


  • #17   14. aug 2006 Jamen hvor tror I dyret kommer hen når det er aflivet ?

    Den kommer såmend enten til Slagter, Daka (laver det om til sæbe eller lign) eller kan man få dyret kremeret men det er dælme dyrt..


  • #18   14. aug 2006 Ja, jeg har jo lige været igennem det, og som alle efterhånden har læst, så valgte jeg at slagte Hilde.

    Jeg var selv med inde og se hende blive skudt og jeg synes det var en god måde, for det går så stærkt at hesten ikke når at opfatte noget af det. Hun var overhovedet ikke nervøs, da hun var på slagteriet og inden hun nåede at se sig om, var hun skudt. Det var virkelig professionelt og vil helt klart vælge samme løsning og samme slagteri, hvis jeg nogen sinde skal igennem det igen...

    Mht at spise hesten, synes jeg det er fint at min hest kunne blive brugt til det sidste. Jeg er selv glad for hestekød, men kunne dog aldrig spise det, hvis jeg vidste det var en hest jeg kendte. Køber heller ikke hestekød det næste lange stykke tid, for jeg vil ikke spise min egen. Men jeg synes det er fint at hun kunne bruges til kød, når hun jo ikke kunne være her mere.


  • #19   14. aug 2006 En hest skal jo også aflives når den skal slagtes..

  • #20   14. aug 2006 Enig Maria..

  • #21   14. aug 2006 Der findes jo mange former for aflivning..

  • #22   14. aug 2006 Min gamle hest blev hentet af daka , eller hvad det nu hedder .
    For ville ikke have ham til slagtning ! Men hellere aflivning og hvis det stod til mig , skulle han begreves på folden -Men nej !


  • #23   14. aug 2006 Helt enig med Cæcilie K smiley

  • #24   14. aug 2006 Jeg valgte at få Hakuna aflivet :,( Kunne ikk klare at tænke på hvis hun skulle skydes inde i et eller andet slagter rum ! men hun måtte alligevel ikk blive slagtet da hun havde fået noget medicin som gjorde hun ikke måtte spises...

  • #25   14. aug 2006 » FoxySuua [ angriff sofort! :b] « Du tager fejl... Dyrene bliver ikke brugt til sæbe mere. Det var i gamle dage... Når de kommer med Daka, bliver de destrueret (brændt). Der bliver slet ikke brugt dyr til sæbe.

  • #26   14. aug 2006 Det kommer helt an på hvad grunden er. Er det på grund af halthed, så ville jeg nok vælge slagtning da jeg s¨ville sætte min hest tilbage i det naturlige kredsløb... men ved "rigtig sygdom" ville jeg vælge aflivning.

  • #28   14. aug 2006 Smarmy Face og Sok *Team Trav* : En hest er jo noget længere tid om at forgå end fx en hund eller et menneske...


  • #29   14. aug 2006 Aflive, men kender nogle der kender nogle der er slagter, og de slagter os heste, de køre dem ikk særlig langt, og hvis hestene ikk bliver slagtet den dag de kommer hen på slagteriet, kommer de i en dejlig boks, med masser af halm, og de får også foder og alt det vand de kan drikke.

  • #30   14. aug 2006 Enig med Cæcilie K smiley

  • #31   14. aug 2006 ville vælge aflivning hvis jeg stod med valget....

    Men havde jeg valget mellem at hesten skulle lide inden den ku blive aflivet eller bare blive skudt og få fred, så sku den skydes...

    For dens bedste - ik for mit... smiley


  • #32   14. aug 2006 Min lille pony blev aflivet af slagteren fra givskud zoo. Han gik til løve mad
    Ponyen blev afliver derhjemme så han opdagede ikke noget vi stod med ham på marken han synes nu det var lidt hyggeligt med mennesker omkring ham, også pum og han lå ned, han opdagede ikke spor.


  • #33   14. aug 2006 En af mine heste blev aflivet, dog pga akut sygdom hvor der ikke var noget at gøre.. Ellers havde jeg en hest som min egen i flere år. Han blev slagtet, her i dk..

  • #34   14. aug 2006 jeg ved ikk helt hvordan jeg skal få sagt det her uden at få problemer, men min mening er at man såklart skal aflive dyret om det har vondt. Jeg har selv været med om en afliving jeg ikk kommer til at glemme nogen gang... men aligevel så mener jeg at om hesten ligevel er død, så hvorfor ikk bruge den til noget? nogen laver lim, og har vi ikk alle gått til skole og brugt lim til noget? ikk tenkte vi vel på at det er nogens hest eller hund?

    jeg forstår godt at i hader tanken på at nogen skal æde ens hest/pony, men det er faktisk slik naturen er.

    Det kan kanskje virke brutalt dette, men jeg vgil bar være ærlig på dette.
    Jeg jobbet på stuteri i sommer, og i to uger i våres, og der mistet vi en avlshoppe. Hun led i 60 min. og for hennes egen del, var det best at skyde hende.

    RIP Universe Broline


  • #35   14. aug 2006 Det kommer helt an på dødsårsag! Slagtning er ligeså human som at få hestene aflivet med sprøjte, det går så stærkt, at de ikke når at opdage det sker! Min far kørte selv til slagteriet i Christiansfeldt, med en fjordhest vi havde, og han sagde Laban ikke kunne dø på en bedre måde (når det nu skulle være). Helt ærligt kan jeg ikke forstå, at de fleste hellere vil se jeres heste afhentet af Daka, og blive transporteret i en container med en masse andre døde dyr!

    Desuden skal i spise en masse hestekød! Jo mere vi spiser herhjemme, jo færre hestranportere bliver der kørt til italien! (Vil lige understrege at jeg aldrig vil kunne spise min egen hest, og vil heller ikke spise hest lang til efter jeg har fået en slagtet)!


  • #36   15. aug 2006 aflivning!

  • #37   15. aug 2006 Hvis ikke min hest fejler noget og skal have medicin for det.
    Jeg mener altså hvis den "kun" er halt eller har brækket et ben el..
    Så skal den slagtes og gives til kattedyrene i zoo..
    Men hvis den har fået medicin først i form af smertestillende el skal den aflives og brændes.


  • #38   17. okt 2006 jeg synes simpelthen slagtning af sin hest, måske sin bedste ven er så.. ja skræmmende og simpelthen så ulækkert at tænke på! nej nej nej ville slet ikke kunne holde ud at tænke på at spise hest. det kan man altså ikke! få sig selv til. slagtning er simpelthen noget der burde afskaffes i min verden, også med at sende dem på limfabrikken og sådan ! :s jeg vil helst vælge aflivning og så skulle den begraves eller sådan noget. ville ikke kunne klare andet!

Kommentér på:
(DEBAT) Slagtning/aflivning

Annonce