{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af blandingsbatteri i bad 500 kr.
  • Reparation af klippo plæneklipper. “ rekyl” og snor mangler efter sigende. + tjek 900 kr.
  • Reparation af taginddækning / tagfals ved tagvindue (2 små steder) 1.200 kr.
  • udskiftning af lås 530 kr.
  • Rengøring 2.300 kr.
  • Problem with wanshing machine, probably with the door (Bosh, error -61) 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gaffelbåndsskade.
  • #1   11. feb 2012 kender en hvis hest fik det, og den gå mb dressur nu, det tog vist tæt på 1 år, med masser og back on track på smiley

• #2   11. feb 2012 Ja jeg min hest har haft en gaffelbåndsskade.

Dyrlægen havde "dødsdømt" den som ridehest, men den kom sig 100%.. det tod ca. 10 mrd, før vi kunne begynde at ride den igen.. så vi satte den i fol.. og derfor gik der ca 1½ år før den kom rigtig igang igen.

• #3   11. feb 2012 Vi havde en hvor jeg arbejder, den blev aflivet til den konto for et par uger siden, hvilket jo er synd, den havde fået det igen og igen over 3 år, nu ville ejerne ikke mere.

Første gang kom hun op på rimlig højt plan igen efter skaden, dee andre gange gjore hun ikke

• #4   11. feb 2012 Vores gamle traver fik en gaffelbåndsskade og kom også igang som løbshest igen, men aldrig på samme niveau.
    Vi brugte Back on Track med stor succes på ham, vi undgik at han gik i dybt sand.

- Rikke

• #5   11. feb 2012 Min hest fungere 100% igen og det er nu 6 år siden den fik skaden smiley

• #6   11. feb 2012 Hvor er det dejligt at det kan lade sig gøre at komme ovenpå igen.

Min ridehest har lige fået det konstateret i meget, meget slem grad :o(

• #7   11. feb 2012 Han står forøvrigt allerede med Back on Track.

• #8   11. feb 2012 Det er bare vigtigt du ikke går for hurtigt igang, og virkelig går op i at genoptræning forgår korrekt og stille og roligt. og gerne i samarbejde med dyrlægen.

Ansager dyrehospital lavede et genoptræningsprogram til mig.

• #9   11. feb 2012 Min hoppe havde det også i meget slem grad...
    Fik et genoptræningsprogram af dyrlægen. 45 uger tog det... men hun kom i fuld ridning igen, både dressur og spring smiley
    Uden tilbagefald.

• #10   11. feb 2012 Hun skulle først have boksro i 3 uger tror jeg det var, og så skulle jeg trække med hende to gange om dagen på hård/fast bund i 1 mrd. tror jeg.. og så måtte hun komme på fold på 10x10 meter i noget tid også osv osv.. indtil jeg måtte begynde at skridte på hende 9-10 mrd efter.. men først efter jeg havde fået taget nye røngten billeder der viste at skaden var hele op igen.

• #11   11. feb 2012 Hele forløbet kommer til at foregå i tæt samarbejde med dyrlæge.
    Som allerede er inde over.

• #12   11. feb 2012 Vi havde en med en gaffelbåndsskade (på bagben, som skulle være noget værre end hvis det var et forben). Dyrlægens dom var: Sæt den på en mark i et år og håb på at kunne bruge den til skovtursridning bagefter. Eller også få den aflivet...

• #13   11. feb 2012 Hvad endte det så med Pia?

• #14   11. feb 2012 Vi valgte at få den aflivet. Det var en pony på 15 år, som i de næsten 2 år vi havde den, havde været både meget uheldig og meget syg (se evt. fotoalbum med teksten "så grim hun er" Hun var oprindeligt springpony og stressede meget op, når hun bare skulle stå på en mark uden at lave noget...

Hun blev leveret til Odense Zoo 17. november 2010

Havde den været yngre og knap så uheldig med skader og sygdom, så havde vi nok givet den et år.. Men at stå med en pige på 11 som skal vente i et helt år på at ponyen kan blive (måske) let-ridelig igen, er ikke nemt...

• #15   11. feb 2012 Det komer også lidt an på hvor gammel den er, og hvor meget mere man vil lade den gå igennem smiley
    men efter en gaffelbåndskade kan hesten godt blive ridehest igen, med den rigtige træning og sådan noget kan den sku godt smiley

• #18   12. feb 2012 Min venindes holstener vallak fik konstateret gaffelbånds skade i begge bagben! Hun valgte at sende ham på spa ophold (mener det hedder Hjortlund) da det skulle få det til at hele anderledes så det der er mindre chance for at at skaden bryder op igen.
    Hun har længe været igang med genoptræning nu men det er ikke så nemt når man ikke har de bedste ride muligheder (frossen ridebane).
    Hesten har desuden fået lagt ringsko på begge bagben.

• #19   12. feb 2012 Det skal lige siges at min hest fik skaden på et forben, og efter hun kom sig 100% frarådede dyrlægen dog al form for sprigning, da det kunne øge risikoen for at skaden brød op igen.

Så hun er ren dressurhest, hvilket også passer mig fint da jeg absolut ikke er springrytter.

Så spring er ikke forsøgt efter skaden er helet op. Tør heller ikke løbe den risiko smiley

• #20   12. feb 2012 Hvor er det dejligt at høre positive historier.
    Kalibra fik sidste år en gb i venstre bag. = meget slemt.
    Sammen med Kolding dyrehospital aftale vi at lade ham gå i løsdrift i 6mdr. Han har ny stået i ca 7. Jeg har fået ny hest så vi har ikke travlt med at få ham igang igen.
    Han får lov at stå indtil foråret i håb om at han bliver 100% iorden så vi igen kan ride på højt plan.
    Bliver han kun skovturshest skal han aflives.

• #21   12. feb 2012 Hej
    Min gamle hoppe flying fantasy fik en gaffelbåndskade i venstre forben, hun stod 3 måneder hvor ingen kunne finde ud af hvad der var galt, efter tog jeg til falk Rønne som efter 2 min konstaterede en slem gaffelbåndskade, hun skulle stå 3 måneder med folk som hun plejede, samt skridt ture hver 2 dag. Efter 3 måneder var hun hele helt igen og blev sat igang med genoptræning. Yderligere 3 måneder efter blev hun scannet igen og der kunne det ikke ses at hun nogen ainde havde været skadet, hun både sprang gik dressur, lange sko ture mm

• #22   12. feb 2012 Er jeres heste blevet behandlet på nogen måde, for at hjælpe den over skaden?

• #23   12. feb 2012 Min fik en seneskade på den overfladiske bøjesene, og der var også ret dårlige prognoser i starten. Den bedste kur er masser af ro i laaaaaaang tid. Jeg har suppleret med BOT staldgamacher. Derud over fik han en behandling, hvor der blev sprøjtet noget af hans eget blod (de hvide blodlegmer) ind i skaden.

Det er over et år siden nu, og pt. rider jeg ham i både skridt og trav uden problemer. Skaden har ikke været brudt op, og dyrlægen er meget positiv. Han scanninger har været rigtig gode de sidste par gange.

• #25   12. feb 2012 Stella .

Har du fået en genoptræningsplan fra dyrlæge?
    Er du interesseret i at se hvordan andres har set ud...?

• #26   12. feb 2012 Nej det har jeg ikke.

Han har først fået skaden for ca 2 uger siden.
    Skal til kontrol skanding om ca 1½ uge.
    Så der er nok længe til at han kan komme igang med genopræning.

Men ja, vil gerne se jeres genoptræningsplan.

• #27   12. feb 2012
    Skrevet: 07-04-2011 17:44:47 Slet indlæg

Min hoppe Mirelle brækkede griffelbenet for 2½ år siden.
    Da hun ikke kan stå i boks uden at skade sig selv - gik hun på en lille fold med en anden hest.

Vores genoptræning fra dyrlægen så sådan ud.

0-4 uger: 15 min skridt x 2 dgl.
    5-8 uger: øges gradvist til 45 min skridt en gang dgl.
    * 9-12 uger: der øges med max 5 min let trav.
    13-16: der øges med 10 min let trav.
    * 17-20: der øges med 15 min let trav.
    21-24: der øges med 20 min let trav.
    *25-28: der øges med 25 min let trav.
    29-32: 30 der øges med 30 min let trav.
    33 uge: tidligst kort galop arbejde.
    41 uge: tidligst små spring el. krævende øvelser.
    45: tidligst tilbage i konkurrence.

* betyder at der skulle undersøges for halthed og først ved rengående hest måtte næste trin træde i kraft.

• #28   12. feb 2012 Hold da op, du måtte ride din sene skadede hest.
    Syns min dyrlæge sage at 6-9 mdr, skulle jeg regne med før jeg kunne gå igang med genoptræning.

• #29   12. feb 2012 Husk det var genoptræningsplanen smiley
    Før vi måtte gå igang skulle hun holdes i ro først jo, og da de godkendte vi måtte gå igang gjorde vi det.

• #30   12. feb 2012 Nårh okay, så forstår jeg bedre.
    Hvor længe stod den inden du kunne genoptræne?

• #31   12. feb 2012 Kalibra er behandlet med stamceller i det skadede ben. Tror han har fået 5-6 behandlinger de første 3 mdr a skadesforløbet.

Siden har han ikke fået nogen behandlinger. Han er sat på løsdrift og går og hygger sig smiley

• #32   13. jun 2012 Min hest blev solgt til mig i den overbevisning om at hesten var sund og rask, han har dog både gaffelbånds scene skade og har haft brud i det ene gaffel ben. Nogle gode råd? Han står bare på folden for at komme sig. Hvad er back on track?

• #34   23. okt 2013 vores vallak fik på forbenet. stod ca 2 år på sin fold, derefter laaaangt genoptræningsprogram og kan nu rides på MB igen.
    Nu har min hoppe så fået en på bagbenet.. og det er slemt! Hun står nu med 2 deforme bagben (spørg mig ikke, hvorfor det andet også tér sig mærkeligt).. Regner med at hun kommer til at stå til min 2015 D; Hun fik skaden i januar, midt inde i sin drægtighed.. Hun har haft sko med forhøjning på og står med back on track

Kommentér på:
Gaffelbåndsskade.

Annonce