{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Stråfoder på fold {{forumTopicSubject}}

Så er der endnu et indlæg om det.... Min hest skal til at flytte og der hvor de skal hen må man selv bestemme om de skal ha halm el lignende på folden. Vi skal selv betale og anskaffe det. Problemet er at mange af dem der er der går uden noget, og jeg ville da også helst undgå det. Eller kan man smide det ud om eftermiddagen inden man går hjem så ikk man skal ud hver morgen. De får arap i boks tre gange dagligt så det skal jo bare være lidt at nippe i eller er der nogen der mener de ikk behøver hvis de er dækket ind med stråfoder når de er inde. Jegvhåber nogen kan svare mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stråfoder på fold
  • #1   12. feb 2012 Og hvor meget spiser to heste på en dag.

  • #2   12. feb 2012 personligt kan jeg bedst li at de har noget at tygge på hele dagen (også på folden), for når hesten tygger, slapper den af, da dens spyt udgiver noget (kan ikke huske hvad det hedder) smiley Vil nok ikke smide noget ud til om morgen, men det var ikke sådan at i kunne samle sammen til noget frøgræs/hø (stor balle), som kunne komme ud og stå på folden, den holder længe smiley Eller skiftet til at tage ud og smide noget ud til dem !!

  • #3   12. feb 2012 Det er forskelligt, jo mere der er, jo mindre spiser de, da de ved de ikke skal spise mens der er (det er hvad jeg oplever smiley )

  • #4   12. feb 2012
    Des længere tid heste går uden stråfoder - hø e.l wrap, des større chance for mavesår.
    Heste skal bruge det til at holde maven igang.


  • #5   12. feb 2012 Min pony tager bare ret let på og kan nok ikk tåle at ha fri adgang til noget med så mange foderenheder, hun får halm hvor hun er nu og det går rigtig fint

  • #6   12. feb 2012 det er forskelligt om jeg smider det uden dagen inden eller om morgenen.. bare de har noget at tygge i hele tiden.. det er også forskelligt om det er hø, wrap eller halm de har men de har altid noget.. også selv om de er dækket ind med grovfoder i stalden..

  • #8   12. feb 2012 Altså du vil helst undgå at skulle fodre mens den går på fold?
    Nu er det sådan at en hest ikke har en galdeblære, det vil sige, at galden lige efter den er produceret render ned i tolvfingertarmen. Og der er flere grunde til hesten skal have stråfoder det meste af tiden. Hestens naturlige fourageringsmønster er desuden at spise størstedelen af døgnets timer.

    Jeg ville ikke ligge det ud dagen før, med mindre der er overdækket og tørt/noget at ligge høet i, så hellere aftale at man skiftes i stalden, så man tager en uge, hvor man også sørger for andres heste, og har nogle uger "fri" (:


  • #10   12. feb 2012 Ja krikken det er også det jeg har hørt men der er bare så mange meninger om det og der er Joost igen der mener at det ikk betyder noget hvis den får stråfoder når den er inde. Karina nej vi er ikk i stand til at komme om morgenen på nogen måde og det er jo bare til tidsfordriv så de dør vil ikk af at få halm der har ligget ude:0)

  • #11   12. feb 2012
    Det med mavesårene er ikke noget man har "hørt" men noget der ligge flere undersøgelser til grund for ;).

    Halm er ikke det samme som hø eller wrap.


  • #13   12. feb 2012 Jeg vil ikke sige at det "bare" er til tidsfordriv, det er for at holde maven igang, og undgå stress..... Halm giver luft i maven, så vil jeg heller offer i frøgræs, det kan godt tåle at være ude, bare man kigger til det, om der er muk også fjerne det der er dårlig....

  • #14   12. feb 2012 (krikken)Nej jeg ved godt halm ikk er det samme men det holder stadig maven igang:0) og jeg siger ikk det ikk er rigtigt jeg siger bare at der er mange meninger om de behøver det, jeg er en af dem der mener de behøver det, men da det er nyt for mig at selv skulle smide det ud og indkøbe det så beder jeg om nogle gode konstruktive forslag til hvordan man kan gøre. Cecilie får de så også stråfoder wrap inde , min kan nemlig ikk tåle for meget hun blir for tyk bare når hun kigger på sit foder, lige til alles oplysning så er mine indlæg ikk skrevet med den mindste negativitet( opdagede lige at en af mine kommentarer så sure ud)

  • #17   12. feb 2012 Måske kunne jeg så tage hendes wrap væk morgen og frokost og lægge det på fold og så får hun bare til natten, jeg tror jeg får min mand til at bygge et lille halvtag

  • #19   12. feb 2012 Vi har en kæmpe høballe i vores høbur stående på folden ALTID.
    Det er så vigtigt. Og hvis den hurtigt bliver tyk, så skær ned på kraftfoderet, stråfoder, er det allerbedste for en hest.


Kommentér på:
Stråfoder på fold

Annonce