"stor" forandring med frygt for heste.. {{forumTopicSubject}}
Har lige brug for at dele min glæde.
I 2010/2011 kom jeg ud på en gård. Det at trække heste var ikke mig, men jeg kunne gode hvis det var sådan.
Dog blev jeg mere og mere bange efterhånden som jeg skulle trække hest ud og ind, og det endte med at jeg stod med ponyerne, for det var de eneste som jeg turde at gå med. Fjordheste som lavede ballade var jeg bange for.
Efter jeg er flyttet derude fra til Vasehus er det KUN blevet bedre. Idag skulle jeg hjælpe med at trække heste ind alene. Jeg vælger at kun efterlade 2 heste i skoven, da den ene hest stikker af ofte, og jeg nægter at rende rundt efter den. Bag efter får jeg så hjælp m.m, men jeg vælger simpelhen at frivilligt tage heste som står tilbage alene og er helt oppe at køre. De tripper og trasker rundt og løfter hovedet og traver m.m. Jeg er helt rolig og vælger at jeg skal altså ikke blive bange, for min nervøsitet smitter af på hesten.
Det går helt fint og et par ryk i grimen og stille snak, falder hesten lidt ned.
Så får jeg en hest i hånden som vælger at storme afsted og er rigtig stærk. Igen her ville jeg normalt være bange og slippe hesten.. Her får jeg lige lavet et ryk i grimen og vendt hesten om. Og ind i boksen.
Så skal jeg tage en anden normalt sød hest. Hesten er nok 175 cm høj og det højeste jeg har gået med. Hesten bliver bange for ridehallen og vælger at løbe frem og lave en vending i stejl, i og med jeg ikke opdager det og jeg bare har fat. Ingen grund til at blive bange, for jeg nåede næsten ikke engang at reagere.
Igår trak jeg også med en som skulle små stejle lidt og jage de andre heste væk. Gik med 2, men den ene gik på angreb på den anden, og valgte at gå tilbage og jage den ene, helt søde og rolige hest ind i folden og få bøllen ind.. For bare 3 mdr siden ville jeg have smidt bøllen ind og bedt andre om at tage den.. Her gjorde jeg omvendt.
Og jeg kan gå med 3 heste af gangen nu og 2 større heste af gangen..
Jeg er godt nok stolt af mig selv at det er blevet SÅ godt. Og aller mest over at jeg kan få tvunget mig selv til at forsøge "kun" at tage de store heste, vejrbøllerne, eller flere heste af gangen. Og det kan jeg..
Andre som har noget forvandling de er hammer stolt af?!
okt 2011
Følger: 40 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 72 Svar: 462
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.126
Men skønt at du ikke længere ader frygten afspeje sig i omgangn med hestene.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
- Sandie - kommer du så ud på Vasehus når du kommer tilbage?
"stor" forandring med frygt for heste..