{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Erfaringer med udlån. {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den kedelige situation, at jeg nok skal aflive nr. 2 hest indenfor to år. Jeg er dog ikke klar til at lægge ridningen på hylden, men er heller ikke helt parat til at gå ud og købe hest, da jeg synes det er mange penge i forhold til, hvor uheldig jeg har været. Jeg har derfor tænkt i banerne, at låne en hest.
Jeg er meget ambitiøs med min ridning og vil gerne ud og ride en masse stævner. Jeg har tidligere redet Middelsvær og vil meget gerne derop igen på et tidspunkt, men er klar til at lægge arbejde i en hest og ride den op.

Hvad er jeres erfaringer i forhold til udlån, når man gerne vil have en hest, som man kan komme ud og ride stævner på??


Kommentarer på:  Erfaringer med udlån.
  • #1   4. mar 2012 Lav en annonce her inde evt hvor du skriver at du søger en låne hest og hvad dit mål med det er smiley

    Altså lidt ala det du skrev i indlægget:

    Jeg er meget ambitiøs med min ridning og vil gerne ud og ride en masse stævner. Jeg har tidligere redet Middelsvær og vil meget gerne derop igen på et tidspunkt, men er klar til at lægge arbejde i en hest og ride den op


  • #2   4. mar 2012 Ja, det har du ret i kunne være en god ide. smiley

    Ville bare gerne høre lidt om folks erfaringer med at låne hest. smiley


  • #3   4. mar 2012 Har haft 3 konkurrenceponyer som jeg lånte. (Stackarps Pablo, Sally og Odbjergs Isabell). Pablo var en ponyhingst som jeg red for at den kunne få nogle resultater og den lagde jeg selv en masse arbejde i og kom op og ride MB på. Ejer betale selv smed og dyrlæge. desværre endte det ikke helt så lykkeligt, du kan læse i hans profiltekst hvordan. Og det er ulempen ved at låne, at man kan lægge en masse arbejde i noget, som man bliver nødt til at opgive når det går aller bedst.

    Sugar var en pony der egentlig skulle sælges, men min mor spurgte om jeg ikke måtte låne den og ride den op (hun var kun 4 på det tidspunkt). Ved den betale ejer dyrlæge og vi delte smed regningen. den havde jeg som min egen i 2 år, red hende selv op til MB og fik selv lov at være med til at sælge den og vælge hvor den skulle hen og det var jo en fantastisk måde at låne pony på.

    Så havde jeg Odbjergs Isabell, som jeg lånte i første omgang et halvt år hvor den ikke ville blive solgt, og derefter blev den sat tilsalg. Med hende betalte vi alt selv. Men det var en super mulighed da hun var en rutineret pony og på hende red jeg med ved mange fede stævner og red MA. med hende havde jeg ikke rigtigt noget at skulle have sagt omkring salg, og det var en mærkelig følelse at være med til at sælge en pony, som man ikke selv kunne bestemme over, men hun blev heldigvis solgt til den perfekte familie. desværre blev hun solgt en uge før mit sidste stævne, og det syntes jeg ikke helt var fair.

    Jeg har ikke haft nogle ponyer at kunne sælge, da min egen er pensioneret nu, derfor låner jeg nu en stor hest (surprise), Ham låner jeg på ubestemt tid og betaler selv alt. smiley


  • #4   4. mar 2012 Det er vigtigt at få udarbejdet en god lånekontrakt, så man ikke er i tvivl om hvad "reglerne" er omkring lånet smiley

  • #5   4. mar 2012 Tak for svar Lise. Kunne godt forestille mig at en god kontrakt er god, så man er enig om, hvad man kan/ikke kan gøre.

  • #6   4. mar 2012 Har desuden selv den dejligste lånehest smiley

    Ejeren havde fået en ny hest forærende så hun manglede en til at ride Mille og holde hende igang (en dejlig 19 års Oldenborg) som jeg var så heldig at få lov til at ride.
    Jeg giver ikke noget for at ride hende da ejeren bare er glad for at hun bliver holdt igang - men føler alligevel at det er som min egen hest, da jeg altid kan komme ud og kigge til hende.

    Hun står på en gård hos ejeren. Kan ride en tur når jeg jeg vil, tage i skoven osv.. Er simpelthen så glad for Mille, jeg har et godt samarbejde med ejeren og bruger meget tid der ude. Hjælper selvfølgelig til i stalden og med de andre heste eller når der skal hentes hø/halm....


    Bare lige en positiv succeshistorie fra mig smiley


  • #7   4. mar 2012 Jeg har selv snakket med et par avler om evt udlån med henblik på køb senere. Det er meget vigtigt inden man begiver sig ud i det, at man får ALLE aftaler skrevet ned på kontrakt. Hvem der betaler hvad. Og hvem betaler hvis hesten bliver syg osv.. Det kan både være godt og skidt at låne en hest. Umidelbart ville jeg være mest tryg ved at hesten får et sundhedstjek, så man er hel 100% sikker på at den er rask når man får den i ens vartægt. Det kan hurtigt blive dyrt hvis man står med en hest der bliver halt. Vaccinationerne skal også være iorden inden man får den. smiley

    Men ellers er det en god måde at få hest på, hvis man ellers kan være enig med låner. smiley


  • #8   6. mar 2012 Mange tak for jeres svar. smiley Håber jeg finder på en god løsning.

Kommentér på:
Erfaringer med udlån.

Annonce