{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.954 visninger | Oprettet:

salg af spat hest? {{forumTopicSubject}}

k ja, jeg er kommet der til hvor jeg må indrømme at tid og penge til hest ikke er der mere efter jeg har født... Og jeg overvejere om han skal sælges nu. Så hvad mener i at han kan/skal sættes til i pris?

Han er allerede sat til udlån.

Info
6 år i år
165 +- i stg
siges at være dv/olb
lå på ca lc i dressur
sød og rar
fik konstaret spat sidste år i bagge haser
været klar til genoptræning siden dec

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  salg af spat hest?
  • #1   20. mar 2012 10.- 12000 tror jeg smiley
    Og det er højt sat.

Har lige købt en der sælger af samme grund som dig.
    Hesten har ingen fejl, 4 år og stamtavle. smiley Den koster 9000...

• #2   20. mar 2012 Jeg ved ikke hvor slem hans spat er, dyrlægerne var MEGET overrasket over ham, allerede efter første behandlning.. Og mener ikke det vil have nogen betydning for ham.

Han går uden sko, og der bliver ikke taget "højte" for at han har spat. Siden han fik konstartet det, har han ikke været halt.

• #3   20. mar 2012 Den der bedst kan bedømme prisen er nok enten dig selv eller en der kender hesten godt smiley

• #4   20. mar 2012 I mine øjene er han jo guld værd. smiley

Men jeg mener selv at 10.000 ville være rimeligt. smiley

• #5   20. mar 2012 Så synes jeg at du skal sætte ham til 10.000 og så må den rigtige køber henvende sig.. smiley

• #6   20. mar 2012 Den tror jeg desværre ikke, du får meget for, hvis nogen overhovedet tør købe den. Personligt ville jeg aldrig købe en hest, der har fået konstateret spat. En 6-års med den diagnose har ikke den mest lyse fremtid som ridehest.

• #7   20. mar 2012 Altså sæt prisen efter hvad hesten kan og hvordan den er smiley
    Hvis det spat den har, er uden betydning, så er det jo ikke noget som skal påvirke prisen alt for meget.

Min veninde har altså solgt sin hest med spat i begge bagben til over 250.000 kroner. Og hun købte den også selv med spat, og med dyrlægens ord på at det ikke var af betydning, så var der jo intet galt i at købe den hest smiley

• #8   20. mar 2012 For 2 år siden solgte jeg min spat-hest. Jeg fik en god pris for ham, men han havde ALDRIG vist tegn på spat. Det var et rent tilfælde at vi fandt ud af det. Han var rentgående i bøjeprøve både som 3- og 5 års. Ingen anmærkninger, hvilket overraskede de tre forskellige dyrlæger der udførte prøven. Men hans spat var vokset 100 % sammen (medfødt). Han var med papirer.

Ud fra hvad du skriver, hvad jeg lærte dengang og som priserne er nu, så skal du ikke regne med mere end 10.000,- Og du skal nok regne med mindre hvis han skal gå med specialsko resten af livet for at aflaste og generelt har fået restrektioner fra dyrlægen, hvilket min aldrig fik (jo, han skulle varmes godt op - men hvilken hest skal ikke det?).

• #9   20. mar 2012 Det eneste dyrlæge har sagt til mig var at de mente ikke det ville få betydning for ham, han skulle ikke have sko på eller noget.. Han skal bare varmes godt op..

• #11   20. mar 2012 En hver hest bør varmes godt op, spat eller ej smiley
    Så synes du skal få vedlagt papirer fra dyrlægen at det ingen betydning har for hestens videre brug smiley

• #12   20. mar 2012 Når man skal have sådan nogle papir, skal man så bare ringe til dem, og så laver de det?

Kommentér på:
salg af spat hest?

Annonce