{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rotter i stalden - føj
  • #3   6. apr 2012 Ad for den da! Engang i vores stald, så var der sneget sig en rotte ind i vores tomme boks, hvor vi har fodder. Min far får den så fanget i en tom skuffe, og så skulle jeg åbne den der skuffe med en skovl, mens han stod klar til at daske den i hovedet med en anden skovl.. det var klammo, men den døde hurtigt og smertefrit! eller... den må nok have lidt de første sekunder, men vi fik hurtigt gjort kål på dne.. føj den var stor!

Min farfar havde også engang en rotte på hans loft, og så åbnede han loftlemmen og kiggede op, og så sprang dne lige i hovedet på ham.. fy for den da!

• #4   6. apr 2012 De er så ulækre...
    Da jeg havde hestene hjemme, havde vi desværre ret mange rotter, det var så klamt. Når man kom ud og aftenen, kunne man bare se, hvordan de spredes for alle vinde, når man kom. Har også prøvet at overraske nogle i vores foderrum, hvilket også resulterede i en rotter henover foden, føj for den lede.

• #6   6. apr 2012 Derude hvor jeg har pony, er der også rotter! Hverken hunden eller kattene vil tage dem. Dog er der blevet sat rottegift op, og det gør bare kål på dem. Selv om jeg syntes de lider en grusom død, ved det der rotte gift.

• #8   6. apr 2012 Føj... Har os haft rotter i min stald, det var godt nok lige før jeg var flytte hjemmefra.... Men nu er en rottekat flyttet ind, så nu håber jeg hun kan holde dem væk!!! Klamme klamme dyr!!!

• #9   6. apr 2012 Føj de er så klamme de rotter..
    er super glad for min hund tar dem, hun vil hellere jagte en rotte end en mus men tar da også dem, vi har kun rotter en gang imellem hvor hestene står.. det er ½ år siden ca. der løb den ud af stalden med hunden efter i fuld fart den vilde jagt gik gennem haven og op på folden hvor hun fik den, meget stolt var hun :o)

• #10   6. apr 2012 Altså jeg er helt enig i at rotter i stalden ikke er optimalt, og at vildrotter ikke er videre lækre, men dertil og så sige at rotter bare generelt er klamme. :S

Nu er det jo bare et misforstået dyr, som af menneskene er tvunget til at leve under kummerlige forhold. Ingen af mine rotter er i hvert fald klamme, de er renlige, kloge og kærlige dyr. xD

Sorry kunne ikke lade være...

• #11   6. apr 2012 Derfor er de klamme alligevel. smiley

Vhinnnnn!

Spændende med din hoppe smiley Hvornår er den sat till? smiley

• #12   6. apr 2012 Nu har jeg ikke så meget imod de små pelsdyr, men efter at ha' læst en tråd herinde om en hest der blev bidt af en rotte og efterfølgende døde af blodforgiftning har jeg godt nok fået respekt for rotter smiley

En lidt "sjov" historie er at en blind dame der havde hest i stalden havde flyttet en sæk med 25 kg gulerødder. Dagen efter flytter jeg også sækken, og opdager en totalt flad rotte nedenunder, den havde hun jo ikke set. Hun sagde at hvis den havde skreget var hun nok død af skræk smiley

• #13   6. apr 2012 Som jeg sagde vildrotter er ikke videre lækre, men at skrive rotter er klamme, det betyder jo rotter generelt, hvilket også betyder tamrotter.

Og ja, de vilde bærer da rundt på nogle ting, men det er jo ikke deres skyld :S

Det var nu også bare lidt ironi, jeg ved godt hvordan de fleste har det med rotter, men måske man skulle tænke sig om en gang i mellem, i nogle lande er kaniner også et skadedyr, men det gør sjovt nok ikke kaniner klamme. I ville vel også blive lidt stødt hvis en person kaldte alle hunde klamme fordi der engang var en vildhund der knurrede lidt af ham. xD

• #14   6. apr 2012 CoDoK: Tro mig, med rotter, så hører man altså ofte på de kommentarer, så det er bestemt ikke fordi de støder mig som sådan, som regel morer jeg mig bare over det xD Men ind i mellem bliver det nu alligevel lidt fristende at stikke lidt til folk xD

• #17   7. apr 2012 Vores hund tager dem og det mærker de ikke.. Derudover hat vi katte i stalden.. Har ikke haft rotteproblemer LÆNGE.. Men synes ikke de er klamme og en enkelt gør altså ikke noget..

• #18   7. apr 2012 Tamrotter er søde - men jeg tror nu alle (eller i hvert fald de fleste) i denne tråd hentyder til at de rotter der løber rundt i staldende er klamme smiley Jeg elsker tamrotter.. de er kære små væsner. Men aldrig i livet om jeg ville nærme mig en ordenlig motherfucker rotte i en stald!

• #19   7. apr 2012 vi har haft rotter hele vinteren, og har massere af fælder med gift, og stald kat, men de er der stadig, sjældent vi ser dem, men ser deres efterladenskaber, de lever af det mad hestene spilder, alt vores foder står i beholder med låg. Der kommer nyt gift i fælderne hver uge, og der er de tømt, rotte manden, siger at de fleste gårde er xtra angrebet iår.

• #20   7. apr 2012 Rotter er bare ulækre! En vinter for nogle år siden (på mit tidligere opstaldningssted), havde de en spand under vandhanen, da den var ret utæt. Min søster og jeg ville så en dag tømme spanden, da den var ved at være fuld.. Derfor tager vi den udenfor og vender spanden på hoved. Ud kommer vandet selvfølgelig, men hvad vi ikke havde forventet var de to døde, frosne rotter, som kom ud :s FØJ hvor var det ulækkert! Og så var det ikke kun en, men to! Det havde formegentligt prøvet at drikke af vandet, men så faldet i spanden i stedet og døde af kulde...

• #22   7. apr 2012 har ikke bemærket rotter eller mus i stalden. Dog ved jeg der er mus fordi vi havde en kat der tog dem. Men vi har haft rottegift oppe tidligere, men har ikke bemærket problemer med det.

På efterskolen havde vi dog rotter, og de var utroligt glade for at holde til i min ponys boks. Vi havde også et par tøser der var utroligt underholdte af at slå dem i ihjel smiley Så nogen blev aflivet hen af vejen. Rotter har aldrig rigtig generet mig, ikke at jeg synes de er skønne at have rendende.

• Hans Ø
    Hans Ø Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 1
    #23   3. dec 2014 Der skal GODT NOK meget hygiejne til for at rotter ikke kommer ind til heste. Heste fordøjer slet ikke alt foder (også græs, hø og halm) Det er hestepærerne der tiltrækker rotterne. Gift - gift og atter gift. Lad kommunen klare det. Det hjælper ikke at sætte rottefælder op. Den napper kun en enkelt. Bor man på landet vil rotteangreb ofte vise sig HVER år.

Kommentér på:
Rotter i stalden - føj

Annonce